تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همه خوبى‏ها و بدى‏ها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمى‏بينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815587421




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعلام آمادگي وزارت جهاد كشاورزي براي راه اندازي كارخانه روغن كشي زيتون در استان


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: اعلام آمادگي وزارت جهاد كشاورزي براي راه اندازي كارخانه روغن كشي زيتون در استان
اكرم اسعدي مجري طرح زيتون از آمادگي وزارت جهاد كشاورزي براي ايجاد كارخانه روغن كشي و فرآوري محصول زيتون در خراسان شمالي خبر داد.

عرب در بجنورد به خبرنگار ما گفت: احداث كارخانه فرآوري محصول زيتون در استان هايي كه توليد آن ها به ميزاني است كه مي تواند به توسعه اقتصادي كمك كند از برنامه هاي اين وزارتخانه است.

وي افزود: با اين حال وزارت جهاد كشاورزي براي استان هايي كه توليد آن ها به حد توسعه اقتصادي نرسيده است اما توان برداشت سالانه 100 تن محصول زيتون را دارند نيز پرتابل هاي آماده اي را براي راه اندازي در استان ها دارد كه بتوان با راه اندازي آن ها محصول زيتون را بلافاصله پس از برداشت روغن كشي و فرآوري كرد.

وي اضافه كرد: به دليل اين كه مكان توسعه 4 هزار هكتار باغ هاي زيتون در خراسان شمالي براساس مطالعه هاي دقيق و علمي مشخص شده و اكنون فاز اول آن مورد تأييد قرار گرفته است اين استان از قاعده برداشت 100 تن زيتون براي راه اندازي كارخانه فرآوري اين محصول مستثني است.

وي اظهار داشت: هر زماني كه مسئولان سازمان جهاد كشاورزي براي راه اندازي اين كارخانه در استان احساس نياز و اعلام آمادگي كنند وزارت جهاد كشاورزي در كوتاه ترين زمان ممكن اين واحدها را در استان راه اندازي خواهد كرد و مشكلي به لحاظ تأمين اعتبار و خريد دستگاه در اين زمينه وجود ندارد.

وي با بيان اين كه در خراسان شمالي بخشي از اراضي ملي و آب مورد نياز براي كشت زيتون در اختيار كشاورزان قرار داده شده است به باغداران اطمينان داد طرح توسعه باغ هاي زيتون در اين استان با موفقيت انجام خواهد شد.

مجري طرح زيتون وزارت جهاد كشاورزي اظهار داشت: طرح توسعه باغ هاي زيتون از 15 سال قبل در كشور آغاز شده و در اين مدت توسعه باغ ها از 3 استان به 26 استان افزايش يافته است.

عرب بيان كرد: هر ساله 10 درصد از باغ هاي زيتون كشور توسط وزارت جهاد كشاورزي مديريت مي شود و مروجان كشاورزي با حضور در باغ هاي زيتون علاوه بر هرس باغ ها، باغ داران را در تغذيه باغ كمك مي كنند تا علاوه بر افزايش دانش بهره برداران بتوان الگويي را نيز براي ادامه كار به آن ها ارائه كرد.وي بيان كرد: اكنون توان توليد سالانه 15 ميليون نهال زيتون در كشور وجود دارد.وي سرانه مصرف زيتون در كشور را 130 گرم برشمرد و گفت: اين سرانه در مدت اجراي طرح 100 گرم افزايش داشته است.

خراسان شمالي اكنون 255 هكتار باغ زيتون دارد كه 55 هكتار آن قابل بهره برداري است. سال گذشته 15 تن محصول زيتون از اين باغ ها برداشت شد اما امسال 100 درصد باغ هاي زيتون استان دچار سرما زدگي شد و هيچ محصولي از آن برداشت نشد.

اكنون طرح توسعه هزار هكتار از باغ هاي زيتون استان در دست اجراست و تشريح در اجراي آن از مصوبات دومين سفر رئيس جمهوري به خراسان شمالي است.
 سه شنبه 14 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن