تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815019693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سياست - گزارش پورمحمدي از تخلفات مالي دولت به مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سياست - گزارش پورمحمدي از تخلفات مالي دولت به مجلس
سياست - گزارش پورمحمدي از تخلفات مالي دولت به مجلس

نماينده ملاير از رد لايحه 15 هزار ميليارد توماني دولت براي پرداخت معوقه بانك‌‏ها در جلسه كميسيون برنامه و بودجه مجلس خبر داد. حسن ونايي، عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌‏وگو با ايلنا گفت: لايحه 15 هزار ميليارد توماني پرداخت معوقه بانك‌‏ها به علت اخطار مغايرت با قانون اساسي از دستور كار كميسيون برنامه و بودجه خارج شد. وي يادآور شد: اين سومين باري است كه لايحه مذكور از سوي نمايندگان رد مي‌‏شود. پيش از اين نيز كميته اقتصادي مجلس لايحه پرداخت معوقه بانك‌‏ها را از دستور كار خارج كرده بود. ونايي ادامه داد: پيش از رد اين لايحه در كميته اقتصادي، نمايندگان در صحن علني مجلس نيز با تصويب اين لايحه با قيد يك فوريت مخالفت كردند و خواستار ارائه لايحه‌اي از سوي دولت شدند كه همه كسري‌‏هاي بودجه دولت در آن لحاظ شده باشد. نماينده ملاير همچنين با اشاره به جلسه كميسيون برنامه و بودجه با حضور مصطفي پورمحمدي؛ رئيس سازمان بازرسي كل كشور در اين جلسه گفت: در اين جلسه، پورمحمدي گزارشي درباره حساب ذخيره ارزي به نمايندگان ارائه كرد كه در آن تخلفات دولت در برداشت از حساب ذخيره ارزي تاييد شده بود. وي با بيان اينكه «پورمحمدي موجودي حساب ذخيره ارزي را 25 ميليارد دلار اعلام كرد» افزود: اين درحالي است كه طبق برداشت‌‏هاي رسمي و تعهدات حساب ذخيره ارزي موجودي اين صندوق بايد خيلي بيشتر از 25 ميليارد دلار مي‌‏شد. ونايي گفت: يك مورد از تخلفات دولت در برداشت از حساب ذخيره ارزي برداشت بدون اخذ مجوز براي حامل‌هاي انرژي حدود 2 هزار ميليارد تومان است. وي با بيان اينكه دولت امسال مجوز برداشت 3هزار ميليارد تومان از حساب ذخيره ارزي را داشت، گفت: اما طبق گزارش سازمان بازرسي دولت 5 هزار ميليارد تومان با نام حامل انرژي از اين حساب برداشت كرده است. پورمحمدي در شرايطي از تخلفات دولت نهم در برداشت از حساب ذخيره ارزي گزارش داده كه احمدي‌نژاد از يكسو حاضر به ارائه آمار موجودي حساب نيست و آن را محرمانه مي‌داند و از سوي ديگر در مصاحبه خود برداشت فاقد مجوز حتي يك دلار را از حساب ذخيره رد كرده است.

سوال از وزير نفت درباره واردات غيرقانوني بنزين
از سوي ديگر وزير نفت در جلسه كميسيون انرژي مجلس حضور يافت و به سوالات سه نماينده درباره واردات غيرقانوني بنزين و مشكلات گازرساني به برخي شهرستان‌ها پاسخ داد. عماد حسيني در گفت‌وگو با ايسنا، با اعلام اين خبر افزود: نماينده ايلام و نماينده ماهنشان در مورد اشكالات گازرساني به مناطق حوزه انتخابيه خود سوالاتي مطرح كردند كه در نهايت به شرط تامين قول‌هاي داده شده از پاسخ وزير قانع شدند. وي افزود: نادران نماينده تهران نيز در مورد علت واردات غيرقانوني بنزين و نيز عدم‌كسب مجوز براي هزينه اعتبارات جديد جهت واردات بنزين از وزير سوال كرد كه در نهايت از جواب او قانع نشد.
قرارداد كرسنت در كميسيون امنيت ملي
زهرا الهيان نماينده تهران، هم از بررسي قرارداد كرسنت با حضور معاونان وزير نفت در جلسه ديروز كميسون امنيت ملي خبر داده است. به گفته الهيان، در اين جلسه معاونين وزير نفت در ارتباط با موضوع اوپك گازي، قرارداد كرسنت و آخرين نتايج آن و همچنين درباره تغييرات قيمت نفت و تحولات ناشي از بحران اقتصادي جهان بر اقتصاد و نفت ايران گزارش دادند. عضو كميسيون امنيت ملي گفت: در اين جلسه كه قرار بود وزير نفت نيز حضور داشته باشد، به علت حضور همزمان وي در كميسيون انرژي، معاونينش در كميسيون امنيت ملي حضور يافتند و در ارتباط با اين مسائل، اطلاعات و گزارشي را به كميسيون ارائه كردند. وي همچنين يكي از محورهاي فرعي اين جلسه را گزارش معاونين وزير نفت درباره انفجارهاي اخير در خطوط لوله و ايمني پالايشگاه‌ها عنوان كرد. وي يادآور شد: در اين جلسه معاونين وزير نفت توضيحاتي را درباره اوپك گازي، قرارداد كرسنت و تغيير و تحولات قيمت نفت بر اقتصاد و نفت ايران ارائه دادند و سوالاتي نيز از سوي اعضاي كميسيون مطرح و به آنها پاسخ داده شد. الهيان همچنين با اشاره به گزارش وزارت نفت در ارتباط با قرارداد كرسنت گفت: درباره اين قرارداد گزارشي ارائه شد كه بخشي از آن صلاح نيست مطرح شود اما كليت اين است كه موضوع در كميسيون انرژي در حال بررسي است. وي خاطرنشان كرد: قرار است طرحي با پيشنهاد وزارت نفت و تصويب در كميسيون انرژي صورت گيرد تا به يك وحدت نظر در رويه‌اي كه وزارت نفت بايد در رابطه با قرارداد كرسنت پيش بگيرد، برسند. همچنين سبحاني‌نيا نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به جلسه ديروز كميسيون با معاونين وزارت نفت گفت: در اين جلسه درباره نوسانات قيمت نفت و تدابيري كه وزارت نفت در مقابل آن مي‌تواند اتخاذ كند و همچنين بحث اوپك گازي كه به ابتكار جمهوري اسلامي ايران مطرح شده، مباحث خوبي مطرح شد. سبحاني‌نيا همچنين با بيان اينكه «معاونين وزارت نفت در اين جلسه درباره قرارداد كرسنت و بحث‌هاي پيرامون آن گزارشي داده‌اند» گفت: به گفته معاونين وزارت نفت طرف اماراتي لغو اين قرارداد و ادعاي پرداخت خسارت كرده بوده و حتي براي لغو آن به پرداخت رشوه نيز اقدام كرده بود كه بتواند تحولاتي را در اين قرارداد وارد كند.
سوال درباره سهام عدالت از وزير اقتصاد
محمدرضا خباز مخبر كميسيون اقتصادي مجلس هم با بيان اينكه وزير امور اقتصادي و دارايي ديروز در جلسه كميسيون حضور يافت و به سوالي درباره علت عدم‌اجراي سياست‌هاي اصل 44 پاسخ گفت، ادامه داد: وزير امور اقتصادي و دارايي درباره چگونگي واگذاري سهام عدالت نيز توضيحاتي ارائه كرد. وي به نقل از حسيني، وزير اقتصاد تصريح كرد: كه رئيس‌جمهور درباره واگذاري سهام عدالت به دو دهك پايين جامعه شامل افراد تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي، از مقام معظم رهبري اجازه گرفته است كه اين افراد در اولويت باشند. وي با بيان اينكه «سوال نمايندگان اين بود كه به ‌جز افراد اين دو دهك، بقيه مشمولان دريافت سهام عدالت چگونه شناسايي مي‌شوند؟» افزود: وزير پاسخ داد روستاييان، روستاييان با درآمد كمتر از ماهيانه 200 هزار تومان، خادمان مساجد، اعضاي ستاد نماز جمعه، كارمندان بازنشسته و رسمي موجود شامل دريافت سهام عدالت مي‌شوند.
 دوشنبه 13 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن