تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نصيحت كردن در حضور ديگران، خُرد كردن شخصيت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805448783




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تلويزيون هاي آنالوگ براي هميشه خاموش مي شوند


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: تلويزيون هاي آنالوگ براي هميشه خاموش مي شوند
در دنياي جادو نبايد به دنبال دليل منطقي بود و بايد هر آنچه كه ديده يا شنيده مي شود را پذيرفت.


ميثم لطفي : از گذشته هاي دور تا امروز سحر و جادو جزء مواردي به حساب مي آيد كه بين مردم بسيار رواج داشته است. سحر و جادو پس از رسوخ در فكر و ذهن، به شخص سحرشده تلقين مي كند از اين جريان تاثير بپذير تا ساحر به هدف خود برسد. در دنياي جادو نبايد به دنبال دليل منطقي بود و بايد هر آنچه كه ديده يا شنيده مي شود را پذيرفت. ولي آيا واقعاً جعبه جادو هم به دنبال همين هدف است و فقط براي مسحور كردن طرف مقابل ساخته شده است؟ گيرنده هاي تلويزيون امروزه در همه خانه هاي دنيا يافت مي شوند و به گفته جمعي از محققان به بزرگ ترين دوست و همنشين انسان ها تبديل شده اند. با وجود اينكه مردم به داشتن اين ابزارها عادت كرده اند و دوري از آن براي خيلي از انسان ها غيرممكن است برخي دولت ها تصميم گرفته اند گيرنده هاي تلويزيوني آنالوگ را با تلويزيون هاي ديجيتال تعويض كنند تا مردم در كنار اين همنشين قديمي لحظات بهتري را تجربه كنند. در سيستم هاي ديجيتالي جديد تمامي تصاوير و صداها به وسيله كدهاي مشابهي كه در كامپيوترها مورد استفاده قرار مي گيرد، شناسايي مي شوند. اين كدها در اصل همان صفر و يك هستند و بر اين اساس تلويزيون هاي ديجيتالي مي كوشند از طريق آنها تصاوير

" گيرنده هاي HD TV كه در اصل همان تلويزيون هاي باكيفيت هستند بيشتر بر كيفيت تصاويري كه قرار است پخش شود، تاكيد دارند... "

تلويزيوني را در بهترين حالت ممكن براي مردم نمايش دهند.
گيرنده هاي HD TV كه در اصل همان تلويزيون هاي باكيفيت هستند بيشتر بر كيفيت تصاويري كه قرار است پخش شود، تاكيد دارند. كيفيت تصاوير معمولاً به تعداد پيكسلي كه در صفحه نمايان مي شود بستگي دارد و هرچه تعداد آنها بيشتر شود، افراد شاهد تصاوير بهتري خواهند بود. به طور معمول، تعداد پيكسل هاي به كار برده شده در HD TV معمولاً شش برابر پيكسل هايي است كه در تلويزيون هاي آنالوگ استفاده مي شود و به همين خاطر در اين وسايل شاهد وضوح و كيفيت بهتر در تصاوير هستيم.
افرادي كه از اين گيرنده هاي تلويزيون استفاده مي كنند معمولاً رضايت بيشتري دارند. تصاوير با اين كيفيت معمولاً روي صفحه هاي بزرگ به نمايش درمي آيند. به طور معمول صفحه نمايش تلويزيون هاي ديجيتالي و آنالوگ مربع است كه در مقابل تلويزيون هاي باكيفيت به صورت مستطيل ساخته مي شوند. با توجه به حضور كدهاي صفر و يك در تلويزيون هاي ديجيتالي كيفيت صدا در آنها نيز تغيير مي كند و همان ساختاري كه در دستگاه هاي پخش DVD به كار برده شده صدا را از شش كانال مجزا وارد محيط مي كند. تمام اين مشخصات موجب مي شود كشورهايي نظير بريتانيا تصميم بگيرند گيرنده هاي HD TV را به صورت كامل جايگزين تلويزيون هاي آنالوگ كنند و به عبارت ديگر تلويزيون هاي آنالوگ را براي هميشه بازنشسته كنند.
بايد توجه داشت كه بين سيگنال هاي ديجيتال و آنالوگ تفاوت هاي عمده اي وجود دارد و به همين خاطر گيرنده تلويزيون تنها قادر است يك نوع از اين سيگنال ها را شناسايي كند. زماني كه افراد به كمك تلويزيون هاي قديمي خود سيگنال هاي آنالوگ را دريافت مي كنند، نمي توانند به كمك تلويزيون هاي ديجيتالي نيز اين كار را انجام دهند. گيرنده تلويزيون در آن واحد قادر است يكي از اين دو نوع سيگنال را دريافت و براي افراد به نمايش بگذارد.

" افرادي كه از اين گيرنده هاي تلويزيون استفاده مي كنند معمولاً رضايت بيشتري دارند. تصاوير با اين كيفيت معمولاً روي صفحه هاي بزرگ به نمايش درمي آيند. ... "

زماني كه از ايستگاه هاي راديو و تلويزيون سيگنال ها ارسال مي شود اگر يك فرد گيرنده ديجيتالي داشته باشد، به محض ورود سيگنال هاي آنالوگ تلويزيون با پيغام خطا مواجه مي شود و نمي تواند آنها را شناسايي كند. اگر تعداد اين پيغام هاي خطا زياد شود اختلالات بيشتر مي شود و در نهايت برنامه خاصي پخش نمي شود. به همين خاطر در تلويزيون هاي ديجيتالي دستگاهي قرار داده شده كه ديگر اجازه ورود سيگنال هاي آنالوگ را نمي دهد تا افراد در هر زمان و مكاني به راحتي بتوانند برنامه هاي مورد علاقه خود را در بهترين حالت تماشا كنند.
تلويزيون هاي آنالوگ در اصل دستگاه هاي قديمي دريافت كننده سيگنال هاي صوتي و تصويري هستند كه ما از دهه 1940-1930 شاهد آنها بوديم و با وجود تغييرات فراوان در علم و فناوري همچنان به فعاليت خود ادامه مي دهند. بسياري از مردم معتقدند سيستم هاي ديجيتالي نسبت به نسخه هاي قديمي خود بهتر هستند و بر اين اساس به كمك تلويزيون هاي ديجيتالي مي توانند تصاوير و صداهاي بهتري را دريافت كنند و خدمات بيشتري در اختيار داشته باشند.
با وجود راضي بودن مخاطبان از اين وسيله همچنان كارشناسان به درستي درنيافته اند كه كدام يك از اين وسايل بهتر هستند و مي توانند مشكلات بيشتري از كاربران را مرتفع كنند.
اگر بخواهيم كمي دقيق تر به اين قضيه نگاه كنيم، درخواهيم يافت كه تلويزيون هاي آنالوگ در عين هزينه زيادي كه به دولت ها و مردم تحميل مي كنند قادر نيستند خدمات مناسبي عرضه كنند. همان طور كه تلويزيون هاي رنگي موفق شدند به مرور زمان جاي تلويزيون هاي سياه و سفيد را بگيرند اين جابه جايي نيز در آينده نزديك به سادگي اتفاق خواهد افتاد. به هر حال بايد پيش از آنكه گيرنده هاي قديمي تلويزيون براي هميشه خاموش شوند به اين نكته توجه كرد كه ارسال كدهاي ديجيتال به همه نقاط يك كشور كار دشواري است و به همين خاطر بايد پيش از اين اتفاق بستر لازم فراهم شود تا مردم با مشكل مواجه نشوند. به محض اينكه دستگاه هاي ارسال كننده امواج آنالوگ بازنشسته شوند بايد مراكز عرضه كننده سيگنال هاي

" بايد توجه داشت كه بين سيگنال هاي ديجيتال و آنالوگ تفاوت هاي عمده اي وجود دارد و به همين خاطر گيرنده تلويزيون تنها قادر است يك نوع از اين سيگنال ها را شناسايي كند.... "

ديجيتالي فعاليت خود را آغاز كنند تا مردم حتي يك لحظه هم با اختلال مواجه نشوند.
اگر در يك كشور امكانات لازم براي عرضه سيگنال هاي ديجيتالي فراهم شده باشد و كاربران تصميم داشته باشند از اين پس برنامه هاي تلويزيوني را به صورت ديجيتالي مشاهده كنند به راحتي مي توانند اين تلويزيون ها را از بازار خريداري كنند. گيرنده هاي تلويزيوني DTV طوري ساخته شده اند كه به راحتي مي توانند سيگنال هاي ديجيتالي ارسال شده از جانب شركت هاي مختلف را دريافت كنند و برنامه ها را به شما نشان دهند. به طور ميانگين قيمت يك دستگاه تلويزيون ديجيتالي 300 دلار است و به همين خاطر تا حدودي از تلويزيون هاي آنالوگ ارزان تر است.
از زمان انتشار خبرهايي مبني بر تغيير سيستم تلويزيوني بريتانيا بسياري از مردم اقدامات لازم را براي تغيير ساختار سيستم دروني منزل خود انجام داده اند و راضي شده اند حتي با پرداخت هزينه ماهانه برنامه هاي تلويزيون را به صورت ديجيتالي ببينند. دولت بريتانيا براي توسعه تلويزيون هاي ديجيتال در اين منطقه دستگاه هايي را طراحي كرده كه بسيار كوچك است و اگر روي تلويزيون هاي آنالوگ نصب شود كاربران براي دريافت تصاوير با كيفيت بالاتر ديگر نيازمند تعويض گيرنده هاي تلويزيون خود نخواهند بود. بسياري از شركت ها كه تا چندي پيش كابل هاي تلويزيوني خود را به كاربران اجاره مي دادند در حال حاضر مي كوشند خود را با تحولات فناوري تطابق دهند و از اين پس به جاي خدمات يادشده برنامه هاي ديجيتالي عرضه كنند.
دولت ها بايد توجه داشته باشند
در كنار توسعه اين خدمات بايد برنامه هاي آموزشي و عملي نيز وجود داشته باشد تا حتي افراد مسن و بالاي 75 سال هم بتوانند مزاياي ديجيتالي شدن تلويزيون ها را دريابند. در حال حاضر دولت بريتانيا اقداماتي را صورت داده كه به موجب آن افراد كهنسال و ناتواني كه امكان اين تغييرات براي آنها وجود ندارد، اين دستگاه ها را به راحتي دريافت كنند و پس از گذراندن آموزش هاي لازم نحوه كار كردن با آن را ياد مي گيرند. پشتيباني از قشر آسيب پذير جامعه و سرمايه گذاري در بخش هاي محروم و سطح پايين مهم ترين اقداماتي است كه دولت يك كشور بايد براي توسعه تلويزيون هاي ديجيتالي انجام دهد.
 دوشنبه 13 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن