تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814716038




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توليد جنجالي جنين مركب از انسان و حيوان در انگليس


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: توليد جنجالي جنين مركب از انسان و حيوان در انگليس


رأي مثبت مجلس عوام انگليس به طرح و قانون پرورش جنين‌هاي مركب از انسان و حيوان در اين كشور، با انتقادهاي شديدي در آلمان روبه‌رو شد.

روزنامه آلماني «برلينر سايتونگ»، اتاق پزشكان آلمان، خواستار يك معيار و ملاك اخلاقي براي پزشكان در سراسر اروپا شد و «يورگ ديتريش هوپه»، رئيس اين اتاق با توجه به مصوبه مجلس عوام انگليس گفت: توليد جنين‌هاي مركب از انسان و حيوان، مسأله‌اي به شدت پرسش برانگيز و غير اخلاقي است.

درحالي‌كه سياستمداران احزاب حاكم و مخالف آلمان از اين تصميم مجلس عوام انگليس انتقاد كردند، «اولريكه فلاخ»، نماينده حزب مخالف دمكراتيك آزاد آلمان گفت: در بخش توليد جنين، بايد هر كشوري راهي را گذراند كه خود صلاح مي‌داند، اما ما راهي را نياز نداريم كه انگليس برگزيده است.

فلاخ ادامه داد: پرورش جنين مركب از انسان و حيوان در آلمان ممنوع است.مجلس عوام انگليس، در دوم آبان قانوني را تصويب كرد كه پرورش جنين مركب از ماده ژنتيكي انسان و تخمك حيوانات براي اهداف پژوهشي را مجاز مي‌كند. اين قانون به علاوه، پرورش مصنوعي نوعي خواهر و برادر را اجازه مي‌دهد كه مي‌تواند به‌خاطر ماده ژنتيكي مناسب به درمان خواهر يا برادر بيمار خود كمك كند.

هوپه، توليد و پرورش چنين كودكاني را غيرقابل قبول دانسته و مي‌گويد: هر نوع استفاده ابزاري از حيات و جان انسان، اصول قانون اساسي و كرامت انساني را مخدوش مي‌كند.رئيس اتاق پزشكان آلمان افزود: زمان انجام يك بحث اروپايي درباره ارزش‌هاي اوليه حيات انساني فرارسيده است.

«هوبرت هوپه»، نماينده مجلس از حزب حاكم آلمان نيز پرورش جنين مركب از انسان و حيوان را كاملا غيرمعقول خوانده و گفته است: چنين جنيني هيچ كاربري درماني ندارد و اميدي نيز نيست كه چنين آزمايش‌هايي بتوانند به بيماران صعب‌العلاج كمك كنند.

اين سياستمدار آلماني افزود: جاي شگفتي است كه مجلس عوام انگليس، چنين قانوني را بدون نظرخواهي از ديگر كشورهاي اتحاديه اروپا، تصويب مي‌كند!

«رنه روسپل»، نماينده حزب حاكم سوسيال دمكرات آلمان نيز پژوهشگران انگليسي را به سودخواهي متهم كرد و گفت: اين پژوهشگران مي‌خواهند با شكستن يك تابو، توجه جهاني را به سوي خود جلب كنند. مجلس اعيان انگليس نيز بايد به اين قانون رأي بدهد تا رسميت پيدا كند. از سوي ديگر، تيم پژوهشي مركز علمي لندن به مديريت «آلن هنديزايد»، نوعي آزمايش سريع عرضه كرده است كه مي‌توان با آن، پانزده هزار بيماري ارثي در جنين‌ها را بررسي كرد. اين آزمايش كه مي‌تواند پانزده هزار بيماري ارثي را ارزيابي كند، به والدين داراي بيماري‌هاي ارثي اين امكان را مي‌دهد كه جنين‌هايي را كه با لقاح مصنوعي به وجود آمده‌اند، پيش از انتقال به رحم مادر آزمايش كنند. اين آزمايش قرار است از سال آينده به متقاضيان عرضه شود. در اين روش، بيماري‌هاي ارثي ژنوم يا ماده ژنتيكي يك سلول جنين چند روزه آزمايش و بررسي مي‌شود.

اين در حالي است كه چنين آزمايش‌هايي تاكنون صرفا روي يك بيماري تمركز داشته و يا اين كه زمان زيادي براي آزمايش نياز بوده است.‏




 دوشنبه 13 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن