تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815216843




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كابوس برنامه هسته اي ايران و رجزخواني هاي اسراييل


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كابوس برنامه هسته اي ايران و رجزخواني هاي اسراييل
گروه تحليل و تفسير اخبار - عليرضا نوربخش : رژيم اشغالگر اسراييل همواره يكي از مخالفان جدي و سرسخت برنامه هسته اي ايران بوده است و هرگونه مدارا با جمهوري اسلامي ايران از سوي جامعه بين الملل را اقدامي عليه خود و حمله نظامي را تنها راه توقف برنامه هسته اي تهران مي داند.


كابوس برنامه هسته اي تهران و روياي اسراييل براي حمله به تاسيسات ايران

صهيونيست ها در دشمني با ايران تا بدانجا پيش رفته اند كه برخي سران آن به تازگي اعلام كردند كه درصورت مدارا و تاخير اروپا و آمريكا در برخورد با تهران خود راسا به نيروگاه هاي هسته اي ايران حمله خواهند كرد.
جاسوسي و كسب اطلاعات در زمينه برنامه هاي هسته اي ايران يكي از ماموريت هاي اصلي دستگاه اطلاعاتي و امنيتي اين رژيم محسوب مي شود و يكي از اهداف حضور فعال نيروهاي موساد در كشورهاي همسايه ايران مانند تركيه ، عراق و كشورهاي آسياي ميانه نيز در همين راستا تعبيير مي شود.
رژيم اسراييل براي تهديد كشورهاي غربي همواره تلاش كرده تا اهداف صلح آميز برنامه هسته اي ايران را نظامي جلوه دهد ، به عبارتي با ارايه گزارش هاي محرمانه به اروپا و آمريكا در صدد بوده تا دستاوردهاي علمي و صلح آميز ايران را خطري براي جامعه جهاني توصيف كند تا از اين طريق به اهداف خود براي مقابله غرب با تهران دست يابد.
برنامه هسته اي ايران اگرچه به عنوان يكي از محوري ترين موضوع مناقشه تهران و آمريكا محسوب مي شود اما نگراني رژيم اسراييل در اين زمينه به دليل تضادها و دشمني هاي بنيادين با تهران ، بيشتر از كاخ سفيد بوده و همواره تلاش كرده است تا با استفاده از تمام امكانات و ظرفيت ديپلماسي و اعمال نفوذ سد راه تهران شود .
نهادهاي اطلاعاتي و امنيتي اسرائيل بارها اعلام كرد اند كه ايران در مسير دستيابي به جنگ افزار اتمي است و رويكرد نظامي در برنامه هاي هسته اي خود را كنار نگذاشته است و با اين ارزيابي ها پيش بيني كرده كه مجموعه تدابير بين المللي عليه برنامه هسته اي ايران در نهايت كار ساز نيست و ايران تا سال 2010 به اهداف خود كه همان سلاح اتمي است ، دست خواهد يافت.
برآوردهاي فوق در گزارش هاي سالانه جداگانه اي از سوي موساد (سازمان امنيت و اطلاعات خارجي اسرائيل)، شباك (سازمان امنيت داخلي اسرائيل)، «امان» (سازمان اطلاعات نظامي ارتش اسرائيل) و وزارت امور خارجه اسرائيل، به مقامات جنگ طلب اين رژيم ارايه شد.

** رجز خواني هاي اسراييل
---------------------------------------

مقامات اسراييل كه نگران قدرت يابي و گسترش نفوذ جمهوري اسلامي در منطقه هستند ، دستيابي تهران به دانش هسته اي را خطري بزرگ براي موقعيت خود مي دانند و لذا همواره با ايجاد جنجال و رجز خواني سعي دارند جامعه بين الملل را نسبت به ايران حساس نمايد.

اكنون دغدغه اصلي سران اسراييل آن است كه چگونه مي توان ايران را از فعاليت هاي هسته اي بازداشت و از جمله راهكارهاي ارائه شده حمله نظامي به تاسيسات هسته اي ايران است كه در مقاطعي حالت تهديد علني به خود يافت و به يكي از خبرهاي جنجال برانگيز رسانه هاي غربي تبديل شد.

ايهود باراك وزير دفاع اسراييل مي گويد : اسراييل در حمله به ايران ترديد نمي‌كند، زيرا در گذشته ثابت شده است هنگامي كه منافع اسراييل در محك آزمايش قرار گيرد در اتخاذ تصميم ترديد به خود راه نمي‌دهد، اكنون تمركز بر تحريم اقتصادي بين‌المللي و فعاليت‌هاي ديپلماتيك است تا ايران مجبور به توقف غني‌سازي اورانيوم شود

وي مدعي شد كه اسراييل تنها قدرت منطقه است و در حال وقوع جنگ با ايران بايد در نظر داشت كه دشمنان اسراييل در كنار ايران خواهند بود.

جنجالي ترين سخن را شائول موفاز معاون نخست وزير و وزير حمل و نقل اسرائيل بر زبان راند و گفت كه حمله اسرائيل به تاسيسات هسته اي ايران در صورت ناكامي تحريمها براي توقف برنامه اتمي اين كشور، غير قابل اجتناب است.

وي به يك روزنامه اسرائيلي گفت كه اگر ايران به گسترش برنامه توليد سلاحهاي اتمي اش ادامه بدهد، اسرائيل به اين كشور حمله خواهد كرد و اگر بخواهيم عليه ايران دست به اقدام نظامي بزنيم ، چنين عملياتي را با حمايت ايالات متحده آمريكا انجام خواهد داد.

از سوي ديگر ايهود اولمرت مي گويد كه تحربم ها عليه ايران تنها يك گام اوليه به شمار مي رود و برنامه اتمي ايران بايد با استفاده از «همه ابزارهاي ممكن» متوقف شده و ايران متوجه شود كه پيگيري ساخت بمب اتمي چه نتايجي براي آن در خواهد داشت.

وي اظهار داشت: جامعه بين المللي وظيفه و مسئوليت دارد كه از طريق ابزارهاي موثر، به ايران بفهماند كه واكنش به تعقيب برنامه سلاح هسته اي چه عواقب ويرانگري براي اين كشور بدنبال دارد.

اهود اولمرت پيشنهاد كرد كه علاوه بر تحريم هاي اعمال شده توسط شوراي امنيت سازمان ملل، تك تك كشورهايي كه با ايران داد و ستد مي كنند نيز مشمول تحريم شوند.

تزيپي ليوني وزير امور خارجه اسرائيل نيز گفت: ايران نيازمند آن است كه بداند تهديد نظامي وجود دارد و از روي ميز كنار گذاشته نشده است.

ژنرال عيدو نخوشتان، فرمانده جديد نيروي هوايي اسرائيل گفت: جمهوري اسلامي ايران بزرگترين خطر و تهديد براي موجوديت اسرائيل است و آمادگي براي مقابله با خطرات ناشي از برنامه هاي هسته اي جمهوري اسلامي ايران درصدر اولويت هاي وي در دوران فرماندهي اش بر نيروي هوايي اسرائيل است.

نخوشتان گفت:اسرائيل در يك منطق? استراتژيك و پرجنب و جوش و مملو از مخاطرات عظيم قرار دارد و درصدر تهديدهائي كه موجوديت اسرائيل را در سال هاي اخير به چالش طلبيده، جمهوري اسلامي ايران و برنامه هاي اتمي آن است.
ژنرال اليعزر شكدي نيز در مراسم توديع و واگذاري مسووليت به عيدو نخوشتان گفت: احتمال عمليات هوايي عليه جمهوري اسلامي ايران وجود دارد و در چهار سالي كه او در اين مقام بود، خطرات ناشي از ايران، بزرگترين تهديد براي اسرائيل بود و اكنون نيز كه اين پست را ترك مي كند، اين چالش قوي تر از هر زمان ديگر است.
شكدي در مصاحبه هايي بار سانه هاي اسرائيل، در پاسخ به اين پرسش ها كه آيا احتمال عمليات نظامي از سوي نيروي هوايي اسرائيل يا كشور ديگري در جهان عليه تاسيسات هسته اي جمهوري اسلامي را، احتمالي جدي مي داند يا نه، گفت: هيچ چيز غيرممكن وجود ندارد. هرآنچه را كه بسياري، امري غيرممكن مي دانند مي توان به يك رخداد امكان پذير تبديل كرد.

*** مواضع و واكنش ها به رجز خواني
------------------------------------------------

"ماير شاتريت" وزير كشور رژيم اسراييل گفت : ايده حمله اسرائيل به ايران فكري احمقانه و غير مسوولانه است و بدترين شكل از اشكال ممكن براي حل يك مساله است و ما فقط بايد در فكر دفاع از خود در صورت حمله ايران باشيم.
"شاتريت" با انتقاد از سخنان "شائول موفاز" در مورد حمله پيشگيرانه به ايران گفت : حمله به تاسيسات هسته اي ايران گام بسيار خطرناكي است و اين اقدام تنها موجب مي شود كه برنامه هاي اين كشوربراي دستيابي به سلاح هسته اي مدتي به عقب بيفتد.
شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي اظهار داشت: اسرائيل عمليات نظامي عليه ايران را ضروري نمي‌داند و آمريكايي‌ها نيز به فكر حمله به ايران نيستند.
پرز در پاسخ به اين سوال كه آيا عمليات نظامي عليه تاسيسات هسته‌اي ايران را تاييد مي‌كنيد يا خير گفت: اگر آمريكايي‌ها به متحد كردن مواضع خود با مواضع اروپايي‌ها ائتلاف واحدي تشكيل دهند آنگاه راه‌هاي كافي براي اعمال فشار عليه ايرانيان را در اختيار خواهند داشت.
رئيس رژيم صهيونيستي همچنين خواستار اعمال فشار اقتصادي براي مجبور كردن ايران به ترك برنامه هسته‌اي خود شد و گفت : مشكل پرونده هسته‌اي ايران بايد از راههاي سياسي و اقتصادي حل و فصل شود نه از راههاي نظامي.
ايهود اولمرت نخست وزير رژيم صهيونيستي هرگونه تهديد نظامي اسرائيل عليه تاسيسات هسته اي ايران را رد كرد وگفت : اين من هستم كه از جانب (رژيم ) اسرائيل صحبت مي كنم و هرگز تهديدي درباره حمله به تاسيسات ايران نكردم، اما تاكيد مي كنم كه ايران در حال تبديل شدن به يك قدرت هسته اي است و اين خطرناك است.

وي افزود: با اين حال ما آغازكننده هيچ حمله اي عليه ايران نخواهيم بود.

«احمد بن حلي» معاون دبيركل اتحاديه عرب گفت: اتحاديه با هرگونه اقدام كه موجب وخامت اوضاع در خاورميانه شود، مخالف است و تهديد به استفاده از زور براي تمامي منطقه نتايج فاجعه‌باري به همراه خواهد داشت.

وي اظهار داشت، اتحاديه عرب اقدامات عملي خود را براي جلوگيري از هرگونه ماجراجويي نظامي «اسراييل» عليه ايران، آغاز كرده است و دبيركل هم در همين راستا، سفر اروپايي خود را با عزيمت به اتريش آغاز كرده است و سران عرب بر ضرورت حل صلح‌آميز برنامه هسته‌اي ايران و با نظارت آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، تاكيد دارند.

وي همچنين مخالفت «اسراييل» را با بازرسي از تاسيسات هسته‌اي‌اش از سوي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به شدت محكوم كرد و گفت اين رژيم به هيچيك از مقررات و قوانين بين‌المللي پايبند نيست.

مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي نسبت به هر گونه حمله احتمالي نظامي عليه ايران هشدار داد و گفت كه در صورت حمله به ايران از سمت خود استعفا خواهد كرد.

وي با بيان اين كه هر گونه حمله نظامي به ايران، منطقه خاورميانه را به گلوله اي آتشين بدل خواهد كرد و باعث مي شود تا تهران طرحي فوري براي ساخت سلاح هسته اي آغاز كند، اظهار داشت : به عقيده من اقدام نظامي از هر چيز ممكني بدتر خواهد بود، هر گونه حمله نظامي به ايران ، اين كشور را در عزم خود براي دستيابي به قدرت هسته اي مصمم تر خواهد كرد.

مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: اگر حمله نظامي صورت گيرد، بدين معنا خواهد بود كه ايران اگر پيشتر نيز در حال ساختن تسليحات اتمي نبوده، فورا با موافقت همه ايرانيان حتي ايرانياني كه در غرب به سر مي برند، براي توليد تسليحات اتمي دست بكار مي شود.

وي خاطرنشان كرد: به اعتقاد من آنچه امروز در ايران مشاهده مي كنم خطري«بزرگ و محسوس» نيست. از اين رو، اگر در اوضاع كنوني به ايران حمله نظامي بشود، قادر نخواهم بود كارم را ادامه دهم.

بان كي مون دبير كل سازمان ملل نيز در پاسخ به سوالي درباره انتشار اخباري مبني بر حمله اسراييل به ايران گفت: ما تمايل داريم كه بتوانيم پرونده هسته اي ايران را از راه مسالمت آميز و گفت وگو و به دور از سخنان تحريك آميز حل و فصل كنيم و توسل به ادبيات خشونت آميز هرگز كمكي به حل چنين مسائل بسيار پيچيده اي نمي كند.

بر اساس اين گزارش، نماينده روسيه در سازمان ملل نيز تاكيد كرد: تهديد ايران به اقدام نظامي در زمينه برنامه هسته اي اش مي تواند در روند جديدي كه گروه 1+5 براي حل بن بست پرونده هسته اي ايران اتخاذ كرده اند، اختلال ايجاد كند.

ويتالي چوركين نماينده روسيه در سازمان ملل گفت كه تهديد به اتخاذ زور عليه ايران يا تلاش براي اعمال تحريم ها عليه ايران در خارج از شوراي امنيت سازمان ملل يك عامل «حواس پرتي» خواهد بود كه مي تواند مذاكرات حساس با ايران را دچار مشكل كند وهرگونه تلاش براي استفاده از زور در اين موقعيت نتايج بسيار معكوس خواهد داشت.

** پاسخ ايران
-----------------------

مصطفي محمد نجار وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران به اسرائيل با اشاره به اين كه در صورت اقدام نظامي عليه تاسيسات هسته اي اين كشور با «پاسخ بسيار دردناكي » روبرو خواهد شد ، گفت : جمهوري اسلامي، نظامي مستقر، با ثبات و پايدار است و نيروهاي مسلح ما در اوج اقتدار هستند و اگر كسي بخواهد يك چنين كار احمقانه اي انجام دهد، پاسخش بسيار دردناك خواهد بود.

هاشمي رفسنجاني رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام به كشورهاي غربي به ويژه آمريكا و رژيم صهيونيستي هشدار داد كه هرگونه تعرض به ايران براي آنان گران تمام خواهد شد و ايستادگي و كارهاي مردم ايران هم در دوران مبارزه كه آمريكا را از كشور بيرون راندند و هم در دوران دفاع مقدس و نيز امكاناتي كه اكنون در كشور داريم به آنها ثابت مي‌كند كه چنين اقداماتي برايشان گران تمام خواهد شد.
رييس مجلس خبرگان تصريح كرد: اين اقدام براي آنها هيچ نفعي نخواهد داشت و تصور مي‌كنم كه آنها نيز اين قدر بي‌عقلي نكنند.
جواد جهانگير زاده عضو كميسيون امنيت مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه ايران به اولين حمله اسراييل در مدت زمان سي ثانيه با شليك صد ها فروند موشك پاسخ خواهد داد، افزود: عمق استراتژيك بالاي جمهوري اسلامي وسعت ناچيز اسرائيل اين اجازه را به رژيم صهيونيستي نخواهد داد تا كوچكترين تعرضي بر عليه فضاي سرزميني جمهوري اسلامي داشته باشد.

وي گفت : به طور حتم با ورود اولين هواپيما به آسمان ايران، صدها فروند موشك به سمت اسرائيل شليك مي شود و اين رژيم با خسارات سنگيني روبه رو خواهد شد و در كنار اين، اقتصاد ضربه پذير رژيم صهيونيستي و همچنين ترديد جدي كه از سوي مردم عادي ساكن سرزمينهاي اشغالي نسبت به اين مسئله وجود دارد، از جمله نقاط قوت ايران در مقابل حمله احتمالي رژيم صهيونيستي محسوب مي كند.

***ارزيابي
---------------------

كارشناسان سياسي رجز خواني هاي اسراييل مبني بر حمله به تاسيسات هسته اي ايران را جنگ رواني و درراستاي سياست چماق و هويج مي دانند و در عين حال اين پرسش مطرح است كه آيا چنين حمله اي از سوي اسراييل ميسر است و آيا رژيم صهيونيستي توان اين حمله به تهران را دارد ؟

پاسخ به اين پرسش مي تواند از دوديدگاه سياسي – اقتصادي و نظامي باشد يعني بايد توان و موقعيت اين رژيم در بعد نظامي و بين المللي مورد بررسي قرار گيرد.

برخي ناظران سياسي معتقدند كه در صورت بروز جنگ ميان ايران و اسراييل ، اقتصاد رژيم اسرائيل در معرض خطر قرار مي‌گيرد. اسرائيل پيش از حمله به ايران بايد به ياد بياورد كه ايران توانايي جنگ‌هاي بسيار طولاني را دارد. همان‌طور كه 8 سال در برابر عراق جنگيد.

دكتر استيفن كوهن، تحليلگر ارشد امور امنيتي و نظامي و متخصص در امور كنترل تسليحات و خلع سلاح و امنيت منطقه‌اي و مدير طرح كنترل تسليحات در مركز تحقيقاتي بروكينگز مي گويد ، مواضع يكساني نيز درخصوص اقدام نظامي عليه ايران وجود ندارد و حتي آمريكا نيز به دليل گرفتاري در باتلاق عراق براي جنگ با ايران تمايلي ندارد. اسرائيل بايد الگوهاي ذهني خود درباره دستيابي ايران يا هر كشور ديگر در منطقه خاورميانه كه به دنبال دانش هسته‌اي يا حتي تسليحات هسته‌اي است تغيير دهد و فكر مي‌كنم زمينه‌هاي اين تغيير فراهم شده است.

وي افزود: درست است كه نقطه تلاقي دكترين‌هاي امنيتي و دفاعي ايران با اسرائيل داراي سطحي وسيع از تنش‌زدايي است، اما با اين حال همان‌طور كه پيشتر نيز گفته‌ام تل‌آويو همچنان يك راه‌حل ديپلماتيك را براي خاتمه بحران هسته‌اي ايران ترجيح مي‌دهد.

از سوي ديگر بسياري از اسرائيلي ها مي دانند دولت آمريكا علي رغم شايعات موجود مبني بر توانايي نظامي اين رژيم به طور رسمي به اسرائيل ابلاغ كرده كه واشنگتن به قدرت اسرائيل براي حمله به ايران ايمان ندارد. و اجازه نمي دهد خود در حاشيه قرار گيرد و جنگي به راه اندازد كه هر دوي آنها مي دانند جهان پس از آن همچون قبل نخواهد بود.

در شرايط كنوني بايد پذيرفت كه به هيچ روي براي انجام حمله نظامي به ايران ائتلاف بين المللي وجود ندارد و اين مساله مخالفان زيادي از جمله جهان اسلام ، كشورهاي حوزه خاورميانه و خليج فارس دارد زيرا اين كشورها حمله به اسراييل به ايران را به نوعي تجاوز به يك كشور اسلامي مي دانند و براين باور هستند كه گزينه نظامي منطقه را به خون و اتش مي كشد و انان در گير بحراني خواهد كرد كه خروج از آن آسان نمي باشد.

همچنين هرگونه درگيري بين اسراييل و كشور قدرتمندي چون ايران ، اقتصاد اسرائيل را آسيب پذير مي كند زيرا نبايد از ياد برد كه تهران توانايي بالايي در ادراه كشور براي جنگ‌هاي بسيار طولاني را دارد و هشت سال دفاع دربرابر عراق شاهد اين مدعا است.

آمريكا، اسرائيل، ائتلاف نيروهاي ناتو يا حتي اعراب منطقه بخوبي به اين حقيقت آگاهند كه ايران با عراق يا افغانستان تفاوت بنيادي دارد و حمله اسراييل به تهران بدون چراغ سبز آمريكا ميسر نيست و باتلاق عراق و افغانستان و هزينه هاي سرسام آور مالي اين اجازه را حتي به دولت بعدي واشنگتن نخواهد داد كه ميدان و جبهه ي جنگي جديدي را بگشايد كه ورود آن شايد معلوم باشد اما خروج آن اسان و راحت نخواهد بود.
از سوي ديگر در بعد نظامي مشكلات براي چينين اقدامي عميق و بيشتر مي باشد بطوري كه كوهن مي گويد وقتي در بخش كنترل تسليحات مركز بروكينگر كه راه‌هاي حمله هوايي به ايران را بررسي كرديم، در مطالعات دفاعي و امنيتي خود به اين نتيجه رسيديم كه تضميني براي موفقيت حمله هوايي به مراكز هسته‌اي ايران وجود ندارد. اگر اسرائيل بخواهد اقدامي نظير عملياتي كه در او سيراك انجام داد در ايران نيز انجام دهد بايد از تركيبي از جنگنده‌هاي اف 15 و اف 16 آن هم در چند نوبت استفاده كند.
اين نسل از هواپيماها داراي برد كافي بمب‌افكن‌هاي V52B براي رسيدن به هدف‌هاي مورد نظر در ايران و بازگشت هستند، اما به خاطر سوختگيري هوايي كه در مسافت‌هاي طولاني لازم است، از كارايي چنداني برخوردار نيستند.
نيروي هوايي ارتش اسرائيل در سوختگيري هوايي از تانكرهاي بوئينگ 707A و 747 B استفاده مي‌كنند، اما ايران از اواسط دهه 1990 تعداد نامحدودي موشك‌هاي بالستيك 300 SV و 300 S از روسيه تحويل گرفته است و به شكلي حداكثري از تاسيسات هسته‌اي خود محافظت مي‌كند.
همچنين كارشناسان نظامي معتقد هستند، ايران در يك دهه اخير، موفق به توليد نسل جديدي از موشك‌هاي بالستيك شده و در حال حاضر موشك‌هاي شهاب 3 ايران مي‌توانند اهداف دوردستي در خاك اسرائيل را مورد حملات موشكي قرار دهند و هر نوع عمليات نظامي عليه ايران، يك ماجراي كوتاه مدت نخواهد بود، بلكه يك روند پيچيده دراز مدت است و در جنگ ژئوپلتيك برگ برنده ايران خواهد بود.
همچنين بايد گفت ايران، عراق نيست. تاسيسات هسته‌اي ايران در سراسر خاك اين كشور پخش شده و بشدت از آنها مراقبت مي‌شود.
جامعه بين الملل معتقد است كه به نفع اسرائيل و منطقه است كه مساله فعاليت هسته‌اي ايران از طريق ديپلماسي و مذاكره حل شود، زيرا در شرايط فعلي توان و ريسك لازم را براي حمله به ايران ندارد و منطقه شكننده خاورميانه نيز تحمل جنگي ديگر را ندارد كه اگر اين اتفاق بيفتد، كنترل و مديريت بحران قابل ساماندهي براي هيچ كشوري نيست.
همچنين خبرگزاري رويترز درباره تاكتيك‌ها بالقوه ايران درمقابله با حمله نظامي اشاره مي كند و مي گويد كه عمليات حمله و گريز در خليج‌فارس از طريق قايق‌هاي تندرو موشك‌انداز، حمله موشكي به ناو آمريكا در منطقه و حوزه‌ي خليج‌فارس، تسهيل انتقال اسلحه به داخل عراق و استفاده از نيروهاي ضد آمريكايي ، بي‌ثبات سازي افغانستان براي نيروهاي ناتو و حمله به اسرائيل از طريق متحدان منطقه‌اي ايران از جمله اين تاكتيك ها است.
روزنامه اسراييلي معاريو در باره برخي اخبار مبني بر احتمال حمله اسرائيل به تاسيسات هسته اي ايران نوشت: شكست هاي تل آويو در جنگ هاي پيشين نشان مي دهد هرگونه حمله عليه ايران تا چه حد آثار و عواقب ناگواري را به دنبال خواهد داشت و تائيد ايران هسته اي بهتر از آغاز جنگي است كه نابودي اسرائيل را به همراه دارد.
"كوبي نيو" نويسنده و تحليلگر صهيونيست مي گويد كه مشكل ما اين است كه آخرين موفقيتي كه در يك جنگ بدست آورديم به چهل سال پيش برمي گردد، از آن زمان ما در تمام جنگ هايي كه شروع كرديم شكست خورديم و هيچ گاه به اهدافمان نرسيديم و هميشه آسيب ديده از جنگ بازگشتيم تا كميته هاي تحقيق براي شكستمان تشكيل دهيم.
با چينين پيش فرض هاي عقلاني مي توان نتيجه گرفت كه حمله به تاسيسات ايران و تهديد هاي آمريكا مبني بر اين كه گزينه نظامي همواره روي ميز بوش قرار دارد ، يك جنگ رواني براي تضيف افكاري عمومي ايران و اعمال فشار هاي داخلي و خارجي است.
جمهوري اسلامي ايران نيز در عين آمادگي ذهني و عيني براي پيش بيني و احتمال هرگونه رفتار غير معقول از سوي رهبران جنگ طلب اسراييل و آمريكا ، بايد از هرگونه رفتار و اقدامي كه بهانه به دست ديگران دهد، خودداري كند.
پايان / 1917
 دوشنبه 13 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 259]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن