تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815311971




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيانيه سازمان اسلامي دانشجويان ايران (سادا) به مناسبت 13 آبان


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: بيانيه سازمان اسلامي دانشجويان ايران (سادا) به مناسبت 13 آبان
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

سازمان اسلامي دانشجويان ايران (سادا) در بيانيه‌اي به مناسبت 13 آبان اعلام كرد: روز ملي مبارزه با استكبار جهاني در تاريخ انقلاب اسلامي، ‌برگ زرين و مقطعي حساس و مناسبتي پرخاطره است.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا در اين بيانيه آمده است:

در روز 13 آبان ماه سال 1358، به واسطه تسخير لانه جاسوسي آمريكا توسط دانشجويان خط امام (ره)، ‌خط مبارزه جدي با استكبار جهاني شكل گرفت و شكست‌هاي پي در پي آمريكا در بعد حركات نظامي و ديپلماسي براي نجات جاسوسان حاضر در سفارت آمريكا، اسطوره غيرقابل نفوذ بودن آمريكا در هم ريخت و نشان داد كه آمريكا را مي‌توان با حركت گسترده و اتكاء به مردم شكست داد.

سازمان اسلامي دانشجويان ايران (سادا) ضمن گراميداشت ياد و خاطره آن امام عظيم‌الشأن و شهداي 13 آبان، حركت انقلابي و فهيمانه دانشجويان خط امام (ره) در آن مقطع، ‌لازم مي‌داند نكاتي را خدمت ملت رشيد و فهيم ايران اسلامي بيان نمايد:

فتح لانه جاسوسي از جمله اتفاقاتي است كه پرده از چهره نفاق برداشته و زمينه انزواي دنباله داخلي آمريكا را در كشور مهيا ساخت. مروري بر عملكرد دولت موقت در ابتداي پيروزي انقلاب به روشني نشان مي‌دهد كه در آن زمان، در سرتاسر كشور به ويژه دانشگاه‌ها و كارخانه‌ها، توسط ايادي آمريكا، حركت‌هاي مشكوكي در جهت توقف انقلاب اسلامي و استقلال‌طلبانه ملت ايران و بازگشت استكبار به كشور صورت مي‌گرفت، ليكن با واقعه 13 آبان معلوم شد مركز تمامي اين جريانات ضد انقلابي، در سفارت آمريكا در تهران بوده است. در عين حال افشاي اسناد سفارت، باعث شد كه ملت ايران نسبت به ماهيت بسياري از جريان‌ها و چهره‌هاي سياسي، آگاهي و اطلاع پيدا كند.

جريان تسخير لانه جاسوسي موجب آشنا شدن هرچه بيشتر مردم مسلمان و انقلابي با ماهيت بزرگترين دشمن خود يعني آمريكا كه تاثير مهمي بر استحكام و شكست‌ناپذيري انقلاب گذاشت. بدون ترديد به هر ميزان كه ملت ما نسبت به دشمن اصلي خويش آشنايي داشته باشد، به همان ميزان در برابر جريان‌هاي انحرافي و ترفندهاي شيطان بزرگ هوشيار و استمرار خواهد بود. همچنين مواجه شدن امت اسلام با خطرهايي بزرگ و استقامت در برابر تمامي آنها، خود باعث افزوني رو به ايثارگري و بيزاري از قدرت‌هاي دنيايي و تكيه بر خداوند تبارك و تعالي است.

اگر چه حضور جوانان در مبارزه با رژيم ستم‌شاهي و دست و پنجه نرم كردن با ساواك در تسريع روند پيروزي انقلاب اسلامي تاثيري به سزا داشت، ولي تسخير لانه جاسوسي به عنوان حركتي كه اختصاص به قشر فهيم جوانان دانشجو داشت، توانايي آنان را در تدبير و مديريت اثبات كرد، امري كه توجه به آن در دوران دفاع مقدس،‌ بركات فراواني را عايد كشور كرد و ايثارگري‌هاي بسياري را مواجه شد.

ما بر اين باوريم كه تسخير لانه جاسوسي موجب تقويت حاكميت خط امام (ره) و اسلام ناب محمدي (ص) شد تا آن مقطع انقلاب اسلامي در شرايطي به پيروزي رسيده بود كه سليقه‌ها و عقايد مختلفي در عرصه‌هاي دانشگاهي، سياسي و اجتماعي كشور هنوز قدرت داشتند كه بعضا حركت‌هاي براندازانه ‌و خشونت‌آميز و نفوذ هرچه بيشتر اسلام ناب در اركان قدرت رقم زد.

بدون ترديد دستاوردهاي بسياري براي آن حركت پر شكوه، تاريخي و ارزشمند وجود دارد كه مي‌توان به تقويت اقتدار ملي، ‌كاهش اختلافات داخلي، ‌اثبات مداخله‌جويي‌هاي آمريكا در ايران، برهم خوردن بخش اعظمي از شبكه‌هاي اطلاعاتي و جاسوسي آمريكا، رشد و كمال و استحكام انقلاب اسلامي اشاره كرد كه تفصيل آن فرصت بهتري را نياز دارد.

انتهاي پيام
 دوشنبه 13 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن