تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804913067




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چرا برای سلامتی امام زمان ( عج ) دعا میکنیم


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: السلام عليك يا ابا صالح المهدي(عج)

*چرا براي سلامتي امام زمان (عج) دعا مي‏کنيم؟ دليل دعا کردن براي‏سلامتي‏امام عصر چيست؟ در حالي‏که خداي‏منان اراده دارد ايشان زنده و سلامت‏بمانند، آيا اصلا امکان دارد آن وجود مبارک دچار کسالت‏شوند؟

آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست
هر کجا هست‏خدايا به سلامت دارش (1)

دعا از هر حيث مخصوصا براي‏سلامتي‏امام زمان (عج) آثار و برکات فراواني دارد که برخي عبارتند از:
? . دعا نشان‏گر علاقه و محبت دعاکننده به ايشان است . اگر چه دوستي‏تمام ائمه معصومين عليهم‏السلام بخشي‏از ايمان و شرط قبولي‏اعمال است، در عين حال دعا کردن در حق امام زمان (عج) موجب ازدياد محبت آن حضرت در دل و در نتيجه موجب تقويت ايمان مي‏گردد .
2 . دعا اظهار تجديد عهد و پيمان با آن حضرت است و محتواي‏پيمان با آن حضرت را دين داري، شريعت محوري‏و تصميم قلبي‏بر اطاعت امر امام عليه‏السلام و ياري‏رساندن او با نثار جان و مال تشکيل مي‏دهد .
تجديد بيعت‏با آن حضرت عليه‏السلام کاري است که بعد از هر نماز از نمازهاي پنجگانه يا در هر روز و يا در هر جمعه انجام آن مستحب است . هر روز بعد از نماز صبح، دعاهايي‏که مربوط به وجود مبارک امام عصر (عج) است، خوانده شود، بسيار مفيد و مؤثر خواهد بود .
دعاي‏شريف *اللهم بلغ مولاي‏صاحب الزمان صلوات الله عليه عن جميع المؤمنين ...* و نيز *دعاي‏عهد* شاهدي‏براي‏اين سخن است . (2)
3 . دعا سبب زنده نگه داشتن ياد امام غايب در دل منتظران مي‏گردد . ياد امام زمان (عج) توجه به ارزش هاي دين و اصول اخلاقي را در دل‏ها زنده مي‏کند و غفلت از ياد امام، يکي‏از دلايل عمده پژمردگي‏و سستي‏ارزش هاي الهي‏وانساني‏در جوامع اسلامي است .
دلت گر که يک لحظه غافل نشيند
خدنگ بلا بر دل دل نشيند
4 . کسي‏که سلامتي‏امام زمانش برايش مهم است، مسلما آزردن آن حضرت برايش سخت است. در نتيجه دعا براي‏سلامتي‏آن حضرت، انسان را به انجام کارهايي‏وامي‏دارد که موجب خشنودي‏آن حضرت و در نتيجه سبب رسيدن به مقام رضوان الهي‏مي‏گردد .
5 . دعا بسيار مؤثر است و موجب فرج آن حضرت و نيز فرج و گشايش در زندگي‏مؤمنان مي‏شود .
6 . دعا موجب قرب الهي‏است . امام مهدي (عج) در خصوص زيارت آل يس مي‏فرمايند: *هرگاه خواستيد به وسيله ما به خداوند و به ما توجه کنيد، اين زيارت را که از جانب خداوند انشا شده است، بخوانيد* . (3)
اين زيارت که از جهات مختلف محتوايي عميق دارد، بسيار مورد تاکيد و سفارش قرار گرفته است . اين زيارت از ابتدا تا انتها، دعاي براي سلامتي، تندرستي و بهروزي امام زمان (عج) است; *السلام عليک يا خليفه الله و ناصر حقه ... السلام عليک حين تصبح و تمسي، السلام عليک في‏اليل اذا يغشي‏و النهار اذا تجلي ... السلام عليک بجوامع السلام ... ، سلام بر تو اي جانشين خدا و ياري کننده حق ... درود و سلام بر تو هنگامي که صبح و شام کني، درود و تهيت الهي‏بر تو در شب که همه جا را فراگيرد و در روز، در وقتي‏که نور دهد (يعني‏سلام بر تو در هر صبح و شام) ... ، درود بر تو درودي‏همه جانبه ...*
در دعاي بعد از اين زيارت نيز معاني بلندي نهفته است ، مانند: خدايا او (امام زمان (عج‏)) را از شر هر متجاوز و سرکشي‏و از شر همه خلق خود پناه ده و او را از حوادث يوميه، از پيش رو و از پشت‏سر و از طرف چپ، حفظ و نگه‏داري‏کن و از اين که آسيب و گزندي به او برسد، جلوگيري‏کن و در خصوص او، رسولت و خاندان رسولت را حفظ نما و به دست مبارکش عدل و داد را پديدار نما! *اللهم اعذه من شر کل باغ و طاغ و من شر جميع خلقک و احفظه من بين يديه و من خلقه و عن يمينه و عن شماله و احرسه و امنعه من ان يوصل اليه بسوء واحفظ فيه رسولک و آل رسولک واظهر به العدل ...* .
در پايان سخن لازم است‏يادآور شويم که دعا کردن براي‏سلامتي‏و فرج آن حضرت، اطاعت از امر خداوند و نيز اهل بيت پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله است ، *و هر که خدا و رسولش را اطاعت کند و خداترس و پرهيزکار باشد، چنين کسي‏به فوز و سعادت خواهد رسيد* . (4)
آخرين نکته اين است که هر چند طبق وعده الهي‏حضرت زنده و باقي‏هستند تا زماني‏که پرچم توحيد و عدل را در همه جهان به اهتزاز درآورند، ولي‏بالاخره بشر هستند ودر معرض آفات جسماني‏و بلاهاي طبيعي و ممکن است مريض شوند و دچار کسالت گردند و از اين نظر دعاي‏ما براي‏سلامتي‏حضرت و حفظ ايشان از اين آفات و حوادث، بدون شک در سلامتي‏وجود آن عزيز عالم وجود و آخرين در صدف امامت و ولايت، مؤثر و مفيد است .
پي‏نوشت:

1 . ديوان حافظ، ص‏223 .
2 . قمي، مفاتيح الجنان، ص‏891و892 .
3 . همان، ص‏863 .
4 . نور (24): 52 .






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 260]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن