تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد وضو و كليد هر چيزى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815342734




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفتگو با كارگردان داستان اسباب--بازی--ها 3


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:








این تجربه فردی نیست
«قصه اسباب--بازی» اولین انیمیشن رایانه--ای تاریخ سینما بود كه كمپانی والت--دیزنی آن را با همكاری شركت پیكسار تهیه كرد. منتقدان سینمایی از این فیلم به عنوان انقلابی در تاریخ انیمیشن نام برده--اند.
دو قسمت اول این انیمیشن توسط جان لستر كارگردانی شد. اما كارگردانی قسمت سوم را لی آنكریچ انجام داده است. آنكریچ كه كار با پیكسار را سال--ها پیش شروع كرده در قسمت اول داستان اسباب--بازی--ها كار تدوین فیلم را به عهده داشت و بعد به--عنوان دستیار كارگردان در چند اثر دیگر پیكسار حضور یافت. سرانجام او نخستین كار شخصی--اش را با كارگردانی قسمت سوم این مجموعه انجام داد.


اول از همه این موفقیت را به شما تبریك می--گویم، بویژه این فعال بودنتان را در گفتگو با طرفدارانتان در توییتركه خیلی جالب است.
بله، گفتگو با طرفداران خیلی جالب است، اما راستش نمی--دانم تا كی می--توانم در توییتر به این گفتگوها ادامه بدهم.


شما به عنوان تدوینگر پیكسار كارتان را در دهه 90 شروع كردید و برای من جالب است اگر بدانم در این مدت چه مسیری را طی كردید تا به كارگردانی داستان اسباب--بازی--ها 3 رسیدید و این سفر با پیكسار را به چه تشبیه می--كنید؟
من كارم را به عنوان تدوینگر قسمت اول داستان اسباب--بازی--ها شروع كردم. قبل از آن به مدرسه فیلم رفته بودم و همیشه فكر می--كردم دلم می--خواهد به عنوان یك فیلمساز شناخته شوم. اما بعد فهمیدم از تدوینگری هم بسیار خوشم می--آید و به این كار ادامه خواهم داد.


وقتی در مدرسه فیلمسازی بودم، چند فیلم را كارگردانی كردم و وقتی تدوین داستان اسباب--بازی--ها را برای جان لاستر شروع كردم، فكر می--كنم كارم طوری بود كه آنها از این همكاری راضی بودند.
همه ما تلاش می--كردیم تا آنچه را كه باید گفته شود، درست بگوییم. تا آن وقت هیچ--كس در زمینه انیمیشن رایانه--ای كار نكرده بود و جان اولین كسی بود كه با كارهای قبلی--اش تجربیات خوبی در این زمینه داشت. با این حال آن فیلم--ها را همه ما با هم ساختیم. اما این خوبی را داشت كه همه مسوولیت روی شانه یك نفر نبود.
من چنین تجربه--ای را تا زمان ساخت آن فیلم نداشتم و وقتی جان از من خواست تا قسمت سوم را خودم كارگردانی كنم، احساس من این بود كه این تجربه فردی نیست.


از این كار انفرادی چه چیزهایی به دست آوردید؟
من هیچ پیشینه انیمیشن نداشتم و می--دانستم كه احتمالا وقتی وارد این استودیو شوم، دیگران خیلی از كار كردن با من خوششان نیاید. اما من 15 سال كارهای جان را نگاه و با او كار كردم. همین--طور با برد بیرد و اندرو و پیت. با این حال آخرین تجربه كاری من در انیمیشن «نیمو» بود و برای همین من خیلی مطمئن نبودم كه این كار با موفقیت پیش برود.
اما در جریان این كار فهمیدم كه برای كارگردانی یك كار انیمیشن لازم نیست خیلی با خود انیمیشن آشنا باشی.








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن