تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815386175




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايجاد دفتر حافظ منافع آمريكا در ايران لازمه برابري دو ملت است


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: ايجاد دفتر حافظ منافع آمريكا در ايران لازمه برابري دو ملت است
آمريكايي‌ها زماني مي توانند وارد مبحث تاسيس دفتر حافظ منافع آمريكا در ايران باشند كه خود را با ما برابر بدانند و به عنوان يك ملت آقا به ايران بنگرند نه يك ملت سلطه پذير... امام(ره) اشاره كردند كه يك عده مي خواهند چهره دانشجويان را مخدوش كنند اين جمله امام ناشي از يك چارچوب فكري بود امروز هر چه به چشم مي بينيم را امام در آن روز مي ديدند. امام هم با منطق اخلاقي و با خوش رفتاري تمام با گروگان ها برخورد كرد و هر روز گروگان ها ملاقاتي در سفارت داشتند و امام به برابري ملت ها با هم معتقد بودند.


به گزارش سرويس دانشگاه و تشكل برنا، سيف اللهي، روح الاميني و شاه علي از اساتيد دانشگاهي و دانشجويان پيرو خط امام (ره ) در گفت و گوي ويژه خبري حضور يافته و به تشريح وقايع تسخير لانه جاسوسي پرداختند.

رضا سيف اللهي، استاد دانشگاه و دانشجوي مسلمان پيرو خط امام با اشاره به چگونگي رويداد 13 آبان، آن را در دو بخش تقسيم كرد و افزود : تسخير لانه جاسوسي توسط دانشجويان و اثبات اينكه اينجا لانه جاسوسي است تا براساس اسناد موجود انقلاب نوپاي ايران را از بين ببرد.

معاون كنوني هماهنگ‌كننده دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد : با توجه به اينكه در همين جاسوس‌خانه با استفاده از كودتا رژيمي را حذف و كسي را جاي او به سلطنت نشاند.

اين استاد دانشگاه با اشاره به سخنان كسينجر عضو هيئت رييسه امريكا و نخبه سياسي تاكيد كرد: در شرايط پيروزي انقلاب اسلامي منطقي بود كه شاه را آمريكايي ها پناه دهند، اگر آن موقع شاه را راه مي دادند شايد به اين صورت حاد نمي شد چرا؟ نه اينكه شاه مهره خوش خدمتي نبود، نه. بحث اين نبود چرا انتظار مي رفت شاه را حمايت كنند اما نكردند، چرا؟ راه دادن چند ماه بعد از پيروزي به بهانه معالجه اقدام مي كنند. به حافظه تاريخ هم مراجعه كنيم كودتا توسط سفارت طراحي شد.

وي ادامه داد : اگر روند شناسي كنيم به حافظه تاريخ مراجعه كنيم ثابت مي شود آمريكا در مقام توطئه است.

روح الاميني، استاد دانشگاه و دانشجوي مسلمان پيرو خط امام در پاسخ به اين سوال كه چرا آمريكا اين كار را كرد آيا سفارت اين اختيار را دارد كه محلي براي جاسوسي اختصاص دهند، افزود : ماموريت سفارتخانه ها در كشور مورد نظر، ارتباطات اقتصادي و وظايف ارشدي است و اهم فعاليت آنان براي شناختن محل ماموريت است اين در حالي است كه وقتي به اسناد و دخالت ها و مراودات مراجعه مي كنيم خارج از عرف ديپلماتيك سفارت خانه هاست.

وي ادامه داد : با سقوط شاه، آمريكا كشوري كه حافظ منافع او در خاورميانه بود را از دست مي داد و امروز بعد از 29 سال يك عذرخواهي لفظي را در خصوص كودتاي 28 مرداد انجام ندادند و نپذيرفتند كه سيستم انقلاب سيستم ديگري است.

اين استاد دانشگاه تصريح كرد : دانشجويان پيرو خط امام زماني اين كار را كردند كه كسي جرات نمي كرد منافع آمريكا را تهديد كند،آيا اين مقدمه آزادي خواهي در سطح جهان نشد. بعد از جنگ جهاني دوم آمريكا قدم به قدم جلو آمد و بعد از فروپاشي شوروي ادعاي كدخدايي جهان را كرد.

وي بابيان اين مطلب كه در ورود آمريكا به عراق نيز حتي سازمان ملل هم كاري انجام نداد تصريح كرد : احساس مسئوليت نسل جوان آن روز و اين كه نمي خواستند تحت سلطه آمريكا باشند نماينده اي از نسل جوان بودند كه تكيه گاه اصلي انقلاب به شمار مي رفتند.

اين دانشجوي پيرو خط امام(ره) افزود : اين جوانان در شيلي آمريكاي جنوبي و سوريه روند تاريخي را ديده بودند بي تفاوت نبوده، حريت ، شجاعت، بلند نظري و فكر روشن داشتند و دانشجويان پيرو خط امام مبارزه كردند.

وي ادامه داد : تسخير لانه جاسوسي تبلور خشم فروخورده تاريخي ملت ايران بود كه به دست دانشجويان مسلمان نشان داده شد و همه گرو ههايي كه آن موقع تريبون داشتند هم حمايت كردند و حتي يك مخالفت آشكار از هيچ گروهي ديده نشد.

سيف اللهي در پاسخ به اين سوال كه به گفته حضرت امام(ره) اين حركت را به عنوان انقلابي بزرگتر از انقلاب اول نام نهادند اين حركت چه ويژگي هايي داشت كه امام اين جمله را به كار برد افزود: اين تعبير يك تعبير ملكوتي بود و ديد بازي را ارائه كرد تا بتوان شرايط قبلي را تحليل كرد.

وي افزود: امام اشاره كردند كه يك عده مي خواهند چهره دانشجويان را مخدوش كنند اين جمله امام ناشي از يك چارچوب فكري بود امروز هر چه به چشم مي بينيم را امام در آن روز مي ديدند.

اين استاد دانشگاه با بيان اين مطلب كه اينكه آمريكا براي ملت ها تصميم بگيرد ديگر گذشته است خاطرنشان كرد : اين امر به وضوح در افغانستان و عراق به تجربه ثابت شده چرا كه هنوز آمريكا نتوانسته درعراق يك قرارداد امنيتي را به امضا برساند.

وي افزود : عراقي ها مي گويند ايران نفوذكلمه و منطق بيشتري دارد با وجود اينكه توپ و تفنگ ندارد يا در لبنان خيلي كنفرانس گذاشت و مسئله فلسطين را حل نكرد.

سيف اللهي افزود : براي مسئله فلسطين اسرائيل را به تمام معنا حمايت كرد . امام هم با منطق اخلاقي و با خوش رفتاري تمام با گروگان ها برخورد كرد و هر روز گروگان ها ملاقاتي در سفارت داشتند و امام به برابري ملت ها با هم معتقد بودند.

اين استاد دانشگاه در ادامه اظهار داشت : تا كنون صد جلد كتاب از اسناد لانه جاسوسي منتشر شده است.

شاه علي مولف و عضو هيئت علمي دانشگاه در پاسخ به اين سوال كه بعد از اين تسخير لانه جاسوسي اين روزها زمزمه تاسيس دفتر حافظ منافع آمريكا توسط آمريكا به گوش مي رسد به نظر شما اين ادعاي آمريكا را چطور ارزيابي مي كنيد؟ افزود : آمريكا بعد از انقلاب به جاي اينكه درس عبرت بگيرد تمام قواي خود را به كاربرد تا اين حركت را سركوب كند و حركت هاي توطئه آميزي را در سراسر كشور دنبال مي كنيد از جمله ايجاد اختلاف هاي قومي و با اميد افكني دو گروه هاي معاند انقلاب سعي مي كرد از طريق آن ها به اهداف خود برسد.

وي افزود : تجربه تاريخي كه ما از عملكرد آمريكا در ايران داريم آمريكايي ها هميشه در جهت حفظ منافع خود و حكومت پهلوي وابستگي ايران را زياد كنند. بعد از انقلاب هم براي حفظ همان منافع به دنبال احياي گروه هاي معاند هستند و اين نشان مي دهد نه تنها عبرت نگرفته اند بلكه در منطقه به دنبال احياي هيمنه خود هستند و در حركت خود قابل اعتماد نيستند و بدون شك فقط منافع خود را مي بينند.

امين اللهي در پاسخ به اين سوال كه با توجه به خرابكاري لانه جاسوسي ممكن است تاسيس دفتر حافظ منافع آمريكا در راستاي همان اهداف باشد افزود : ما در قطع رابطه با آمريكا پيشقدم نبوديم. دانشجويان ما به نمايندگي از ملت ايران به پناهندگان شاه اعتراض كرد و گفت همه ملت ايران يك طرف و شاه و دارو دسته اش يك طرف آمريكا شاه را انتخاب كرد و در اين 30 سال اين هدف را دنبال كرد و اواخر با تحريم ها و اقدامات و قوانيني كه وضع كرد ثابت كرده نيت خوبي ندارد و عذرخواهي اي كه ما طلب داريم حتي به صورت لفظي انجام نداده است و در دادگاه هاي خود ميليوني هزينه مي كنند تا ايران را بكوبند .

وي با اشاره به زمزمه تاسيس دفتر حافظ منافع آمريكا توسط آمريكا در ايران گفت : مدل رابطه خيلي مهم است بعد از تسخير لانه جاسوسي سال ها به زحمت افتادند اما وقتي مي توانند وارد اين مبحث شوند كه خود را با ما برابر بدانند و به عنوان يك ملت آقا به ما بنگرند نه يك ملت سلطه پذير.

***
 دوشنبه 13 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن