تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از خدا خير بخواهد و به آنچه خدا خواسته راضى باشد، خداوند حتما براى او خير خواه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812927844




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سازمان كتابخانه ها، موزه ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي برگزار مي كند؛ همايش «روش شناسي و موضوع يابي مطالعات شهري در تاريخ شفاهي»


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: سازمان كتابخانه ها، موزه ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي برگزار مي كند؛ همايش «روش شناسي و موضوع يابي مطالعات شهري در تاريخ شفاهي»
ميهن: همايش تاريخ شفاهي با عنوان «روش شناسي و موضوع يابي مطالعات شهري در تاريخ شفاهي» توسط سازمان كتابخانه ها، موزه ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي با همياري گروه تاريخ دانشگاه مشهد، گروه تاريخ دانشگاه اصفهان، دفتر ادبيات انقلاب اسلامي حوزه هنري، مركز اسناد انقلاب اسلامي و سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران برگزار مي شود.
دبير علمي اين همايش گفت: هدف از برپايي اين همايش بازشناخت موضوعات و روشهاي شناخت كاربردي تاريخ شفاهي درباره نهادها و مؤسسات، جمعيتها و طبقات، جريانهاي انديشه اي، سياسي و اجتماعي، آداب و رسوم، اقتصاد و معيشت شهري و مدني است.
ابوالفضل حسن آبادي خاطرنشان كرد: رويكرد مطالعات شهري به تاريخ شفاهي، موضوع شناسي مطالعات شهري در تاريخ شفاهي، ويژگيهاي شناختي تاريخ شفاهي در شهرهاي زيارتي، پيشينه شناسي و روند تكوين جمعيتها، انجمنها، احزاب و گروه ها، سير و سرگذشت مؤسسات و نهادهاي اقتصادي و پولي، اصناف و حرف سنتي، بازشناخت نهادها و مكانهاي فرهنگي- زيارتي، بقاع متبركه، بافت محلات قديمي و جابجاييهاي رخ داده در بافت شهري طي دهه هاي گذشته، پيامد و وقايع رخ داده مهاجرت روستاييان به شهر بخشي از موضوعاتي است كه در اين همايش به آن پرداخته خواهد شد.عضو انجمن تاريخ شفاهي جهان با بيان اينكه تاريخ شفاهي يكي از روشهاي پژوهشي است كه در سالهاي اخير جايگاه خود را در ميان مراكز اسنادي، سازمان ها و نهادهاي فرهنگي باز نموده است، افزود: مديريت امور اسناد آستان قدس رضوي يكي از مراكز مهم اسنادي ايران است كه در سالهاي اخير فعاليتهاي گسترده اي در عرصه تاريخ شفاهي به انجام رسانده است.
وي، از تمام انديشمندان و علاقه مندان خواست خلاصه مقالات خود را حداكثر تا سي ام آبان و اصل مقاله را تا سي ام دي ماه به نشاني مشهد- حرم مطهر ضلع شرقي بست طبرسي- ساختمان بنياد پژوهشهاي اسلامي- مديريت امور اسناد و مطبوعات- دبيرخانه همايش تاريخ شفاهي و يا با پست الكترونيك org -history@aqlibrary. oralو دورنگار 2221149-0511 ارسال نمايند.
 دوشنبه 13 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن