تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ات گفته شود، درباره ديگران مگوى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813136928




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بار ديگر حماسه 13 آبان را گرامي مي داريم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بار ديگر حماسه 13 آبان را گرامي مي داريم
نوشته اي از مريم خزايي كرج - بار ديگر سالروز حماسه 13 آبان، روز ملي مبارزه با استكبار جهاني را گرامي مي داريم ، روزي كه به نقطه عطفي در تاريخ كشورمان بدل شده است.


سيزدهم آبان ماه آيينه افتخار و سربلندي جامعه دانش آموزي ايران است كه در يكي از نقاط عطف خود شكوه شهادت دانش آموزان مكتب روح الله را با حماسه تسخير لانه جاسوسي شيطان بزرگ توسط دانشجويان پيرو خط امام راحل پيوند زد و به روز ملي مرگ بر آمريكا تبديل شد.
يوم الله 13 آبان به عنوان يك روز ملي شناخته مي شود، چرا كه خاطره هاي ملتي سربلند را در خود نهفته دارد.
با اين مضمون عميق، روز سيزده آبان به حق، يك روز فراموش نشدني براي مردم ايران است كه به عنوان روز ملي مبارزه با استكبار نامگذاري شده است.
پيروزي نهضت اسلامي ملت ايران به رهبري امام خميني (ره) و فرو ريختن سنگر مستحكم استكبار در ايران ناشي از احساس مسووليت نسل جوان بود و ايستادگي و پيروزي معجزه آساي ملت ايران در برابر قدرت هاي استكباري در هشت سال دفاع مقدس نيز از ديگر بركتهاي اين احساس مسووليت است.
حماسه بزرگ 13 آبان و تسخير سفارت آمريكا كه به مركز جاسوسي بدل شده بود نتيجه احساس مسووليت جمعي از جوانان برجسته بود كه امروز نيز ايران اسلامي به اين احساس مسووليت، تعميق ايمان، تقوا، بصيرت و ارتقاي توانايي هاي علمي و آگاهي جوانان نياز دارد.
يوم الله 13 آبان يادآور خاطرات فراموش نشدني در تاريخ نيم قرن اخير ايران اسلامي است و اين روز تاريخي تابلوي تمام نمايي از سه رخداد مهم و سرنوشت ساز تبعيد حضرت امام خميني درسال 1343، كشتار بي رحمانه دانش آموزان در سال 1357 به دست رژيم منحوس پهلوي و تسخير لانه جاسوسي آمريكا در سال 1358 به دست دانشجويان مسلمان پيرو خط امام است .
13 آبان يادمان سه حادثه بي نظير مبارزه رهايي بخش ملت فهيم ايران از بند استعمار خارجي و استبداد داخلي است، روزي كه در آن مردم ايران با چشماني گريان، تبعيد روح خدا خميني بت شكن را به نظاره نشستند و دوران فترت دوري آن رهبر فرزانه و سياستمدار حكيم و مرجع عاليقدر از وطن را شاهد بودند، روزي كه دانشجويان پيرو خط امام با تسخير لانه جاسوسي و سفارت خانه آمريكا دشمن شماره يك ملت ايران را تسخير كردند و به تعبير امام راحل اين حركت دانشجويان انقلاب دوم نام گرفت.
برگ زرين ديگري در اين روز رقم خورد كه نقش آفرين اصلي آن دانش آموزان نسل اول انقلاب بودند و با نثار جان خود نقشه هاي استبداد داخلي و استعمار خارجي را نقش بر آب كردند.
نكته مهم و قابل توجه اينكه بانيان هر سه حادثه تاثيرگذار 13 آبان ، طلايه داران علم و دانايي يعني مدرسه ، دانشگاه و حوزه بودند و پيام اين سه حادثه اين است كه محور انقلاب ما دانايي است.
بي شك نقش دانش آموزان در پيروزي و به بار نشستن نهضت اسلامي و دوران دفاع مقدس نقش گرانسنگ و بي بديلي است و اما امروز هم چشم اميد امام سفر كرده و رهبري معظم انقلاب اسلامي به قشر جوان دوخته شده كه در سنگر بصيرت و دانايي به جنگ با جهالت و نابرابري بپا خيزند.
اين مهم تنها در سايه تجهيز به سلاح علم و تعهد ميسر است و انقلاب ما در اين برهه حساس و در اوج بالندگي به حمايتهاي علمي و معنوي نياز دارد، چرا كه ما و شما ميراث دار انقلاب بزرگي هستيم كه مهم ترين پيام آن براي جهانيان دور ريختن ايسم ها و مكاتب پوشالي است و پيشه كردن عدالت و مهرورزي مهمترين اصل آن بشمار مي رود.
از ديرباز استكبار جهاني با منطق زورمدارانه خود بر آن بوده كه جهان را زير سلطه خويش در آورده و بر آن حكومت كند و در اين راستا مقابله جدي با اسلام در راس برنامه هاي آن قرار داشته است.
به همين دليل گراميداشت روز 13 آبان، پاسداشت روحيه آزادي خواهي و استكبار ستيزي ملت بزرگي است كه طي تاريخ پرفراز و نشيب خود بارها آن را به اثبات رسانده است.
گراميداشت اين روز، بزرگداشت نماد عدالت خواهي و طاغوت ستيزي ملت شريفي است كه ايده خود را با پيروزي انقلاب عظيم اسلامي خود به منصه ظهور رساند.
انقلابي كه رهبري قائد عظيم الشان خود، حضرت امام خميني (ره) موجب تحولات گسترده سياسي و فرهنگي در جهان بخصوص در ميان ملل ستمديده شد.
اكنون نيز آحاد مردم بخصوص دانشجويان و دانش آموزان نقشي بس مهم در سرافرازي و دستيابي به آرمانهاي بلند انقلاب اسلامي دارند كه رمز تحقق آن همانا در وحدت، همدلي، ايثار و ولايت پذيري نهفته است. ك/4
561/7420/ 684
 يکشنبه 12 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن