تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804449475




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ترش و شيرين فرهنگ و هنر/رابطه فوتبالي‌ها و يوسف پيامبر


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ترش و شيرين فرهنگ و هنر/رابطه فوتبالي‌ها و "يوسف پيامبر"
اعلام موجوديت پردردسر، دستمزدهاي پردردسر، انتقادهاي ادامه‌دار، تكذيب يك تكذيب، رابطه فوتبالي‌ها و "يوسف پيامبر" و... از مهمترين ترش و شيرين فرهنگ و هنر در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته گذشته انجمن تهيه‌كنندگان مستقل سينماي ايران با صدور بيانيه‌اي اعلام موجوديت كرد. معترضان به انتخابات اتحاديه تهيه‌كنندگان با اجماعي 43 نفري آخرين راهكار خود را تشكيل انجمن مستقل دانستند. اين خبر با واكنش‌هاي مختلف مواجه شد كه برخي شكل‌گيري اين انشعاب را عاملي در راه تضعيف جايگاه تهيه‌كنندگان دانستند.

اما به فاصله يكروز بعد 19 نفر از كساني كه امضايشان زير بيانيه اعلام موجوديت انجمن تهيه‌كنندگان مستقل بود عضويت در اين تشكل را تكذيب كردند. از جمله آنها مي‌توان به مهدي احمدي، سيامك اطلسي، احمد براتيان، سيدنورالدين حجازي، جمشيد حيدري، روح‌الله خوشكام و... اشاره كرد.

* هفته گذشته اعتراض شوراي عالي تهيه‌كنندگان به افزايش دستمزد بازيگران حاشيه‌ها و واكنش‌هايي به همراه داشت. امين تارخ، سعيد راد و بيژن امكانيان با تأكيد بر نتيجه ندادن برخورد قهرآميز با اين موضوع، دستورالعمل صادر كردن در اين خصوص را ناممكن دانستند. برخي نيز چون هانيه توسلي با تورم 30 درصدي، بالا رفتن دستمزدها را منطقي دانستند.

پروانه معصومي نيز با اشاره به ثابت نماندن قيمت هيچ چيز گفت: از سال 64 از سوي وزارت ارشاد سقف دستمزد بازيگران 120 هزار تومان تعيين شد كه از آن پس چيزي به نام زير ميزي مد شد و البته من همان سقف را مي‌گرفتم تا اين قانون برداشته شد. بازيگري كه 20 ميليون تومان مي‌گيرد همان اجاره شش سال پيش را پرداخت مي‌كند كه دستمزدش را ثابت نگه دارد؟

همچنين امين حيايي اشاره كرد: دستمزد زماني بالا مي‌رود كه بازيگر نمي‌خواهد كاري را انجام دهد و آن كار مورد پسندش نيست. فيلم‌هاي متعدد بوده كه كارگردان و تهيه‌كننده خوب داشته و شايد نصف آنچه عرف بوده گرفته و كار كرده‌ام. به لحاظ آنكه ارزش كار برايم مهم بوده است.

* كانون كارگردانان سينماي ايران نيز هفته گذشته در اقدامي بي‌سابقه طي بيانيه‌اي بنياد سينمايي فارابي را مورد انتقاد قرار داد. انتشار اين بيانيه واكنش بنياد سينمايي فارابي را به دنبال داشت كه آن را احساسي و يكسويه‌نگرانه و نتيجه فعاليت‌هاي اين بنياد را در جشنواره بيست و هفتم فيلم فجر قابل رويت دانست.

شوراي عالي تهيه‌كنندگان نيز در ادامه اطلاعيه‌اي در اين خصوص منتشر كرد. در بخشي از اين بيانيه آمده: شورا لازم مي‌داند به اطلاع برساند از ابتداي ارديبهشت‌ماه هيچگونه ديداري با مديريت فارابي نداشته و پيگيري‌هاي دبيرخانه شورايعالي نيز براي برگزاري نشست‌هاي مختلف تاكنون به نتيجه نرسيده است.

* مجيد مجيدي هفته گذشته با تكذيب خبر ساخت فيلم‌هاي تبليغاتي نامزدهاي انتخاباتي گفت: بداخلاقي‌هاي موجود در جامعه اين شايعه‌ها را دامن مي‌زند و معتقدم شأن هنر بالاتر از اين مسئله است كه هنرمندان بخواهند وارد تبليغات انتخاباتي شوند.

جواد شمقدري مشاور رئيس جمهوري نيز در پاسخ به اين اظهار نظر گفت: من هم معتقدم فرهنگ نبايد بازيچه جريان‌هاي سياسي شود و هنر متعالي فقط در خدمت ارزش‌ها و دين معنا و هويت مي‌يابد. اما هر حركت ديني و ارزشي قطعاً در جامعه مصاديقي دارد و هنرمند نمي‌تواند نسبت به آن بي‌اعتنا باشد.

مجيد مجيدي همچنين در واكنش به ديدار سينماگران با رئيس جمهوري گفت: كساني كه از سينماگران براي اين ديدار دعوت كرده‌اند، خوابنما شده‌اند. چون اگر سينما براي آنان مهم است چرا پس از سه سال و نيم كه از عمر دولت مي‌گذرد اين كار را كرده‌اند؟ اگر هم سينما برايشان مهم نبوده چرا اصلاً سينماگران را دعوت كرده‌اند؟

مجيدي در ادامه انتقادهايش به عنوان جشنواره فيلم‌هاي كوتاه ديني رويش نيز انتقاد كرد. البته ابراهيم حاتمي‌كيا نيز در اين انتقاد وي را همراهي كرد. مجيدي گفت: عنوان "رويش" براي اين جشنواره لقبي بسيار مناسب است اما با قرار دادن كلمه "دين" در كنار آن در حقيقت دين را مهجور كرده‌ايم. اگر از عنوان اين جشنواره كلمه "ديني" حذف شود راحتر مي‌توان با آن كنار آمد.

* رئيس رسانه ملي در آئين پاياني نخستين جشنواره توليدات رسانه‌اي حجاب و عفاف از آمادگي براي حمايت از فروشگاهها و مراكز توليدي خبر داد كه مدل‌هاي متنوع از لباس اسلامي ارائه مي‌دهند. عزت‌الله ضرغامي گفت: صدا و سيما وظيفه خود مي‌داند با هر فروشگاه عرضه لباس و توليدكننده كه مي‌خواهد براي زن مسلمان لباس مناسب عرضه كند، همكاري كند.

* حسام نواب صفوي كه سال 87 امكان حضور در پروژه سينمايي بهرام بيضايي را پيدا كرد، پس از پايان كار در "وقتي همه خوابيم" خبر حضور خود در پروژه "اخراجي‌ها 2" را تكذيب كرد. هر چند طبق تجربه‌هاي گذشته قابل پيش‌بيني بود كه با حضور محمدرضا شريفي‌نيا، بازيگران هميشگي همراهش از جمله نواب‌صفوي راه به فيلم ده‌نمكي پيدا كنند.

جالب اين است كه نواب صفوي پس سه ماه از تكذيب خبر همكاري در "اخراجي‌ها 2" اين روزها مشغول نقش‌آفريني در اين پروژه در لوكيشن اردوگاه اسراي جنگي در فرديس كرج است. او در اين فيلم با گريمي متفاوت نقش فرهاد كاوازاكي را بازي مي‌كند كه مي‌تواند يكي از نقش‌هاي متفاوت‌ او باشد.

* مجموعه "يوسف پيامبر" در ادامه حاشيه‌سازي‌هاي پررنگ هفته گذشته عرصه ورزش و تلويزيون را به تعامل كشاند. علي پروين و ناصر حجازي كه هواداران زياد در تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال دارند حرف‌هايي متفاوت درباره اين مجموعه مطرح كردند.

پروين كه اين مجموعه را پيگيري مي‌كند، كتايون رياحي را بهترين بازيگر مجموعه دانسته است. اما در نقطه مقابل او حجازي اين مجموعه را پيگيري نمي‌كند و در چند قسمتي كه به طور اتفاقي ديده، جذب آن نشده است. وي پس از اطلاع از بودجه ساخت اين مجموعه به جذاب نبودن كار و نياز به دقت بيشتر تأكيد كرده است.

* دستگاه قضايي مصر دادخواست‌هايي را در شكايت از دولت ايران و كارگردان فيلم "اعدام فرعون" و درخواست توقف پخش اين فيلم در رسانه‌هاي مصري بررسي مي‌كند. در اين شكوائيه رقيه‌السادات دختر انور سادات خواهان صدور اين حكم شده است.

* برنامه ورزشي "نود" با اجراي عادل فردوسي‌پور هفته گذشته حاشيه‌سازي كرد. به نظر مي‌آيد نشان دادن فيلمي از چراي گوسفندان در زمين فوتبال جنجال‌هايي به پا كرده است. اين جريان با پاسخ مسئولان ورزشگاه در مطبوعات به فردوسي‌پور ادامه پيدا كرد و نهايتاً اين هفته با بحثي نيم ساعتي ختم به خير شد.
 يکشنبه 12 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 211]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن