تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، نيرنگباز، زيانبار و شكّاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815160797




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي استان تهران گفتمان انقلاب را براي ورود به دهه چهارم بازتوليد نمائيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي استان تهران گفتمان انقلاب را براي ورود به دهه چهارم بازتوليد نمائيم
گروه سياسي: از آنجا كه امسال وارد دهه چهارم انقلاب خواهيم شد براي شتاب‌دادن به روند پي‌گيري اهداف و آرمان‌هاي انقلاب بايد گفتمان انقلاب را بازتوليد نمائيم؛ اين كار نياز به جريان‌سازي مستمر دارد كه مبدا آن به فرموده حضرت امام (ره) بايد دانشگاه‌ها باشد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، در بيانيه بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي استان تهران به مناسبت 13 آبان آمده است: 29 سال پيش در آبان ماه سال 58 (4 نوامبر 1979) سفارت آمريكا (لانه جاسوسي) توسط عده‌اي از دانشجويان پيرو خط امام (ره) تسخير شد. امام در تائيد اين عمل فرمودند اشغال لانه جاسوسي انقلابي بزرگتر از انقلاب اول بود پس از اشغال آمريكا بحث‌هاي زيادي در خصوص درستي يا نادرستي اين عمل توسط عده‌اي مطرح شد و اين اختلاف منجر به استعفاي نخست‌وزير دولت موقت بازرگان شد؛ سوال اينجاست كه چرا امام خميني (ره) اين عمل را تائيد نمودند و آن را انقلاب دوم ناميدند.

در ادامه اين بيانيه ملاحظاتي درباره شبهات مطرح شده درباره تسخير لانه جاسوسي مطرح شده كه بدين شرح است:

1- با اين عمل هيمنه پوشالي استكبار جهاني آمريكا نزد ملت‌هاي جهان شكسته شد و خرد كردن ابهت نظام كفر و ظلم خود نوعي جهاد بود.

2- با تسخير لانه جاسوسي آمريكا نقاب زيباي يكي از قطب‌هاي استكباري آن دوران كه با ايدئولوژي ليبرال‌دموكراسي در قالب نظام سرمايه‌داري و با مولفه‌هايي چون آزادي، برابري، مالكيت خصوصي، حاكميت قانون، عقلانيت و ... مردم دنيا را فريب مي‌داد كنار زده شد و چهره زشت اين نظام كه جاسوسي و دخالت در امور كشورها اجحاف و ظلم در حق مردم، حمايت از دست نشانده‌هاي خود به قيمت كشتار ملت‌هاي و هزاران هزار نوع تعدي و تجاوز بود براي مردم جهان نمايان شد.

3- شرايط انقلابي هر انقلابي با توجه به اهداف آن تعريف مي‌شود و وجه اشتراك آن نگاه دراماتيك يا تغيير وضع موجود به وضعيت داخلي و بين‌المللي است از آنجا كه يكي از شعارهاي انقلاب اسلامي نه شرقي، نه غربي در هر دو عرصه داخلي و بين‌المللي بود لذا انقلابيون، اين ساختار را كه كشور استكباري آمريكا با سابقه سياه تاريخي در ذهن مردم مثل كاپيتولاسيون، حمايت از كشتارهاي شاه و ... بر عليه منافع ملي كشورمان تحت لواي سفارت ادامه فعاليت نمايد را با توجه به آن شرايط انقلابي نمي‌پذيرفتند هر چند حقوق بين‌المللي چيز ديگري مي‌گفت.

4- اما از اينها كه بگذريم اعتقاد ما ايمان به غيب بوده و مي‌باشد و با اين منطق، تسخير لانه جاسوسي نيز مانند انقلاب و دفاع مقدس هديه‌اي الهي بود و ادامه امدادهاي غيبي پس از اين واقعه در ماجراهاي طبس، كودتاي نوژه و ... تائيدي بر اين امر است.

امروز اين اعتقاد بايد در جامعه به ويژه بين دانشجويان تقويت شود زيرا كه يكي از عوامل مهم پيروزي در عرصه‌هاي مختلف است و نبود آن موجب ياس، نااميدي و در نهايت بي‌انگيزگي در اصلاح امور و بي‌تفاوتي نسبت به مسائل كشور مي‌گردد و اين همان چيزي است كه خواست دشمن است. در مقابل تفكر شجاعانه شهيد فهميده‌ها كه ناشي از ايمان و عقلانيت بود موجب ياس دشمن خواهد شد.

از آنجا كه امسال وارد دهه چهارم انقلاب خواهيم شد براي شتاب‌دادن به روند پي‌گيري اهداف و آرمان‌هاي انقلاب بايد گفتمان انقلاب را بازتوليد نمائيم؛ اين كار نياز به جريان‌سازي مستمر دارد كه مبدا آن به فرموده حضرت امام (ره) بايد دانشگاه‌ها باشد.

دانشجويان بسيجي دانشگاه‌هاي استان تهران در پايان، با گراميداشت 13 آبان (روز دانش‌آموز و تسخير لانه جاسوسي) به استكبار جهاني و همه اياديش اعلام كردند كه ذره‌اي از آرمان‌هاي انقلاب كه رسيدن به اسلام ناب محمدي است كوتاه نيامده و تا آخرين نفس اين راه را ادامه خواهيم داد.
 يکشنبه 12 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن