تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813033360




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ابراز خوشبيني طالباني نسبت به امضاي توافقنامه‌ي امنيتي - تاكيد حكيم بر ضرورت اجماع احزاب در خصوص توافقنامه


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ابراز خوشبيني طالباني نسبت به امضاي توافقنامه‌ي امنيتي - تاكيد حكيم بر ضرورت اجماع احزاب در خصوص توافقنامه
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

در حاليكه رييس‌جمهور عراق بار ديگر نسبت به امضاي توافقنامه‌ي امنيتي بغداد و واشنگتن ابراز خوشبيني كرد، يك مقام نزديك به دولت عراق از احتمال برگزاري جلسه‌ي فوق‌العاده‌ي دولت جهت بررسي پاسخ آمريكا به پيشنهادات عراق در خصوص اين توافقنامه خبر داد .

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نوشته‌ي روزنامه‌ي الصباح - چاپ بغداد - يك مقام نزديك به دولت عراق اظهار داشت: در صورت اعلام پاسخ دولت آمريكا نسبت به طرح پيشنهادي تغييرات در پيش‌نويس توافقنامه‌ي امنيتي توسط دولت عراق، كابينه‌ي عراق نشست فوق‌العاده‌اي را جهت بررسي اين پاسخ برگزار مي‌كند.

وي تاكيد كرد: احتمال مي‌رود واشنگتن پاسخ نهايي خود را در اين خصوص طي روزهاي آينده اعلام كند. اين مقام نزديك به دولت عراق هم‌چنين از وجود نشانه‌هاي مثبت در اظهارات مقامات آمريكايي درباره‌ي طرح تغييرات دولت عراق خبر داد.

وي هم‌چنين خاطرنشان كرد: دولت عراق هرگز از اصول و ارزش‌هاي ملي كه از زمان آغاز مذاكرات به آن پايبند بوده چشم‌پوشي نخواهد كرد.

اين منبع عراقي تاكيد كرد: آمادگي نوري المالكي، نخست وزير عراق نسبت به پذيرش راهكار ميانه در خصوص توافقنامه‌ي امنيتي هرگز به معناي چشم‌پوشي او از اصول ملي نيست، بلكه اين بدان معناست كه نخست وزير عراق آماده‌ي شنيدن ديدگاه‌هاي ديگران جهت دستيابي به توافقنامه‌اي مورد قبول اقشار مختلف مردم عراق است.

از سوي ديگر جلال طالباني، رييس‌جمهور عراق در ديدار با سفراي كشورهاي اتحاديه‌ي اروپا در اين كشور و هم‌چنين سفير آمريكا و تركيه در بغداد بار ديگر نسبت به موفقيت تلاش‌هاي در حال جريان جهت امضاي توافقنامه‌ي امنيتي بين بغداد و واشنگتن ابراز خوشبيني كرد و آن را به سود حاكميت ملي عراق و منافع دو كشور دانست.

وي با ارائه‌ي گزارشي از آخرين تحولات سياسي عراق بر ضرورت تحكيم روابط بين عراق و كشورهاي جهان تاكيد كرد.

طالباني هم‌چنين سفراي خارجي در بغداد را در جريان موفقيت‌هاي دولت در تحقق امنيت در اين كشور و هم‌چنين تلاش‌هاي احزاب سياسي فعال عراق جهت رويارويي با تهديد‌ها و حل و فصل مشكلات موجود قرار داد.

وي حملات عليه مسيحيان در موصل را نيز محكوم كرده و خاطرنشان كرد كه شهروندان مسيحي جزو شهروندان اصيل عراقي محسوب مي‌شوند و دولت تدابير ويژه‌اي را براي حمايت از آنها اتخاذ كرده است.

وي خاطرنشان كرد: همانطور كه عراقي‌ها در خصوص تدوين قانون اساسي و تصويب آن به اجماع رسيدند امضاي اين توافقنامه نيز بايد با موافقت نمايندگان اقشار مختلف مردم عراق همراه باشد.

طارق الهاشمي، معاون رييس‌جمهور عراق نيز در ديدار با هوشيار زيباري، وزير امور خارجه‌ي اين كشور به بررسي آخرين تحولات داخلي عراق و هم‌چنين تحولات مربوط به توافقنامه‌ي امنيتي بين بغداد و واشنگتن پرداخت.

جلال‌الدين الصغير، يكي از رهبران فهرست ائتلاف يكپارچه‌ي شيعه‌ي عراق نيز با ابراز خرسندي از روند مذاكرات مربوط به توافقنامه‌ي امنيتي تكيه بر اصل توافق بين احزاب سياسي عراق در خصوص اين توافقنامه را ضروري دانست.

وي عنوان داشت: ما معتقديم كه اين توافقنامه روند صحيحي را دنبال مي‌كند و دولت عراق با ارائه‌ي تغييرات تلاش مي‌كند تا به توافقنامه‌اي دست يابد كه تضمين كننده‌ي حاكميت ملي كشور باشد.

وي در خصوص اخبار منتشر شده مبني بر اعمال فشارهاي آمريكا از جمله ريموند اوديرنو، فرمانده نيروهاي آمريكايي در عراق عليه مقامات اين كشور و هشدارهاي آنها نسبت به پيامدهاي ناشي از عدم امضاي توافقنامه‌ي امنيتي گفت: مقامات عراقي با اعمال فشارهاي شديد داخلي و خارجي روبه‌رو هستند كه اين اعمال فشارها امضاي توافقنامه‌ي امنيتي را با مانع روبه‌رو مي‌سازد و تجربه‌هاي گذشته نيز ثابت كرده است كه اين اعمال فشارها مانع از پيشرفت روند مربوط به امضاي چنين توافقنامه‌هايي مي‌شود.

الصغير در خصوص اعلام آمادگي نوري المالكي جهت پذيرش راهكار ميانه در خصوص توافقنامه‌ي امنيتي گفت: چنانچه اين راهكار ميانه تضمين كننده‌ي منافع ملت عراق باشد ما نيز آن را بررسي كرده و از آن حمايت خواهيم كرد.

انتهاي پيام
 يکشنبه 12 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن