تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بخشنده ترین شما پس از من کسی است که دانشی بیاموزد آنگاه دانش خود را بپراکند. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815171167




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

Vdsl سریعترین فناوری و غلبه بر Adsl


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: یک سيستم تلفن معمولي شامل يک جفت سيم مسي ساده هست که توسط شرکت مخابرات محلي در خانه هر مشترک نصب شده است، اين خطوط مسي از نظر پهناي باند، ظرفيت بالايي علاوه بر ظرفيت مورد نياز براي انتقال صوت (مکالمه تلفني) را دارا هستند.

سيگنال هاي صوتي همواره بخش ناچيزي از اين ظرفيت را اشغال مي نمايند، فناوري DSL (1) از ظرفيت باقيمانده اين خطوط براي انتقال اطلاعات بدون اختلال و آسيب رساندن به مکالمات صوتي و حتي به صورت همزمان استفاده مي نمايد.

محدوده سيگنال هاي بسامدي صوت انسان در هنگام مکالمه بين 400 تا 3400 هرتز است، اين در حالي است که سيم هاي مسي توانايي بالقوه ارسال چندين ميليون هرتز را نيز دارند، پس عملاً حجم زيادي از ظرفيت اين سيم ها بدون استفاده باقي خواهد ماند. فناوري DSL براي استفاده از اين ظرفيت از دو بخش تجهيزاتي بهره مي گيرد، يکي در طرف مشتري (مشترک خدمات) و ديگري در طرف فراهم آورنده خدمات.

- فرستنده گيرنده: در مکاني که مشتري قرار دارد يک فرستنده DSL قرار مي گيرد.

-(DSLAM (2: اين وسيله که در طرف فراهم آورنده خدمات قرار مي گيرد، به منظور فراهم آوردن خدمات DSL براي چندين مشترک به کار مي رود.

فرستنده گيرنده DSL معمولاً توسط کاربران به نام مودم DSL شناخته مي شود، اما کارشناسان شرکت فراهم آورنده يا ISP اين تجهيزات را به نام ATU-R(3) مي شناسند. گذشته از نام، اين وسيله، ابزاري است براي اتصال رايانه کاربران به خطوط DSL. اين اتصال مي تواند به چند طريق برقرار شود که متداول ترين روش، استفاده از درگاه USB رايانه هست.

* محدوديت در مسافت:


DSL فناوري است که تقريباً وابسته و حساس به مسافت است، به اين معني که هرچقدر طول اتصالات (فاصله ميان مشترک تا فراهم کننده خدمات) بيشتر باشد، کيفيت سيگنال ها و سرعت ارتباط کاهش مي يابد. بنابراين خدمات ADSL محدوديتي دارند که حداکثر مسافت ميان مودم و ISP را تا تقريباً 5 کيلومتر محدود مي نمايند، چنانچه با افزايش فاصله از ميزان ياد شده، مشترکين نمي توانند از حداکثر سرعت ممکن بهره مند گردند.
در اين ميان نکته اي که ممکن است باعث تعجب و سوال شود اين است که اين خدمات از نظر مسافت محدوديت دارند اما تماس ها و مکالمات صوتي هيچ محدوديتي در مسافت هاي زياد ندارند، پاسخ اين است که در مراکز تلفن، تقويت کننده هايي براي بهبود و تقويت سيگنال هاي صوتي به کار رفته است اما اين تقويت کننده ها با سينگال هاي DSL سازگار نيستند و باعث آشفتگي و اختلال در روند تبادل داده مي گردند. در حقيقت مدار گفته شده و نيز فيبرهاي نوري به عنوان خطوط دسترسي موانعي جدي براي اتصال به شبکه DSL به شمار مي روند.

امروزه اغلب تجهيزات DSL سازندگان مختلف با فناوري DMT(4) سازگار هستند. DMT سيگنال ها را به 247 کانال جداگانه تقسيم مي کند که هر يک از آنها پهنايي برابر (khz)4 کيلوهرتز دارند. براي درک بهتر، تصور کنيد که خط مسي تلفن شما به 247 رشته نازک تقسيم شود و به هر کدام از آنها يک مودم متصل گردد، با اين روش شما قادر خواهيد بود تا سرعتي معادل 247 مودم را به يک باره بر روي رايانه خود داشته باشيد. هر يک از اين 247 کانال در هر لحظه سطح کيفيت سيگنال را بررسي مي نمايند و در صورتي که هر يک از کانال ها کيفيت نامطلوبي را ارايه دهد به سرعت از طريق کانال ديگري اتصال را برقرار مي کنند، بنابراين در اين سيستم، ارتباط، ناپيوسته و پايدار برقرار مي ماند و همواره در جستجو براي يافتن مناسب ترين کانال جهت ارسال و دريافت داده فعاليت مي کند.

* سرعت52 (VDSL):

VDSL نيز هم چون فناوري DSL عمل مي نمايد، اما با اين تفاوت که سرعتي باور نکردني را براي دسترسي به شبکه فراهم مي آورد. سرعتي معادل 52 مگا بايت بر ثانيه براي دريافت و 16 مگابايت بر ثانيه براي ارسال. چنين سرعتي چندين برابر ADSL است، اما محدوديت مسافت در VDSL بيشتر و تقريباً در حدود حداکثر يک کيلومتر است.

* انواع خدمات DSL :

- (ADSL) يا DSL نامتقارن: کلمه نامتقارن از آن جهت به اين روش اطلاق مي گردد که در آن، ميزان سرعت دانلود (دريافتي) از سرعت آپلود (ارسالي) بالاتر است، چرا که اغلب کاربران اينترنت بيشتر دريافت کننده اطلاعات هستند تا ارسال کننده آن.

- (HDSL) مخفف DSL نرخ داده بالا: شيوه اي که نرخ تبادل اطلاعات (ارسال و دريافت) در آن يکسان هست.

- (DSL-ISDN): اين روش که کمترين سرعت در ميان انواع ديگر را براي ارسال و دريافت فراهم مي آورد، به کاربر اجازه مي دهد تا با سرعتي حداکثر برابر 144 کيلو بايت بر ثانيه به شبکه دسترسي داشته باشد.

- (MSDSL) يا DSL متقارن با سرعت هاي مختلف: اين روش علاوه بر يکسان بودن نرخ سرعت ارسال و دريافت، به خدمات دهنده امکان مي دهد تا براساس هزينه پرداختي مشترکين، ميزان سرعت دسترسي آنها را کاهش و يا افزايش بخشد. (تعريف خدمات با سرعت ها و هزينه هاي مختلف).

-(SDSL) يا DSL متقارن: اين خدمات نيز همانند HDSL نرخ ارسال و دريافت برابر را فراهم مي آورند اما نيازمند يک خط جداگانه از تلفن هستند.

- (RADSL) يا DSL با نرخ تطبيقي: اين روش که عمومي ترين شيوه اتصال DSL است به يک مودم DSL اجازه مي دهد تا ميزان سرعت دسترسي را برحسب کيفيت سيگنال ها و مسافت مورد نظر تنظيم نمايد.

- (VDSL) يا DSL با نرخ سرعت بسيار بالا: اين روش حداکثر سرعت ممکنه در خدمات DSL را براي کاربران به شکل غيرمتقارن فراهم مي اورد، اما مشکل اصلي آن محدوديت در مسافت است.

- (VODSL) يا صوت بر DSL: نوعي شبکه تلفني مبتني بر IP که در آن چندين خط تلفن منفرد، با قابليت انتقال داده مي گردد. ADSL تکنولوژی
در اختیار داشتن سرعت همان چیزی است که همیشه در پی آن هستیم. فنآوری ADSL پاسخی است به آنها که به سرعت احتیاج دارند تا با استفاده از آن زودتر به هدف برسند، و از دیگر روشهای دسترسی با استفاده از مودمها و خطهای تلفن به ستوه آمدهاند و در پی آن هستند تا با استفاده از این راهکار و با سرعت مطلوب به پاسخ خود برسند. ADSL تکنولوژی جدیدی است که بر بستر کابل تلفن قدیمی و آشنای خودمان عمل میکند. نصب یک سیستم ویژه در داخل پست مخابراتی هر منطقه، مشترکین تلفن آن منطقه را به سادگی و بدون نیاز به هر نوع دخل و تصرف سختافزاری و یا نرمافزاری، از این سرویس بهرهمند مینماید.

از این سادهتر ممکن نیست
این تکنولوژی بهترین و بیشترین سرعت را بدون نیاز به تدارک زیرساختهای جدید ممکن ساخته است. استفاده از سیمکشیهای موجود تلفن بدون نیاز به اتصال به دستگاههای حجیم و پیچیده، کار مصرفکننده را بسیار راحت مینماید. برای داشتن یک اتصال ADSL در محل مصرفکننده تنها نیاز به یک مودم ویژه است. پس از برقراری ارتباط، تنها هزینه ثابت خط ADSL به شکل ماهانه و با توجه به پهنای باند دریافتی به عنوان هزینه دریافت میشود. در حالیکه از ارتباط ADSL استفاده میکنید ارتباط تلفنی شما همیشه آزاد و در دسترس است. هزینه تلفن تنها در صورت استفاده از تلفن محاسبه میشود و ربطی به استفاده از خط ADSL ندارد.


DSL چیست
محبوبترین تکنولوژی باند پهن در جهان یعنی DSL بیش از 30 میلیون مشترک تا پایان بهار 2004 به کاربران اینترنت افزوده و تعداد بهرهمندان جهانی را به 78 میلیون در کل رسانده که این رشد بیش از دو برابر دیگر روشهای متکی بر پهنای باند بوده است. تکنولوژی DSL یکی از انواع انتقال پرسرعت بوده است که با تلفن معمولی شما را قادر میسازد تا ضمن دسترسی به اینترنت پرسرعت از امکان دریافت صدا و تصویر با کیفیت بالا استفاده کنید. نوع دیگر همین تکنولوژی ADSL است که یکی از انواع فن آوری DSL است، که در این روش سیستمهای سختافزاری ویژه (DSLAM) باید در پستهای مراکز مخابراتی نصب گردند. پس از نصب این سیستمها و با استفاده از کابلهای تلفن، سرویس قابل راهاندازی میشود، بدین لحاظ از نظر هزینه برای دولت و مصرفکننده بسیار قابل قبول است. زیرا هزینه کابلکشی مجدد به هیچیک از طرفین تحمیل نمیشود. مصرفکننده این سرویس تنها به یک مودم ADSL احتیاج دارد.


DSL چگونه کار میکند
با استفاده از زوج سیمهای مخابرات برای تلفن خانگی ما تنها از یک پانصدم امکانات بالقوه این سیمها استفاده میکنیم و مابقی بلااستفاده میماند. ADSL پهنای باند 1.1 مگاهرتزی خطوط مسی را به کانال های 4 کيلوهرتزی تقسيم می کند و آخرين کانال را جهت ارسال صدا و فاکس معمولی تخصيص می دهد و 256 کانال ديگر را برای انتقال دو طرفه اطلاعات استفاده می کند; به اين ترتيب که 64 کانال را برای خط ارسال اطلاعات و 128 کانال ديگر را جهت دريافت اطلاعات استفاده می کند. در بهترين حالت اگر 192 کانال 4 کيلو هرتزی موجود را استفاده کند، در تئوری سرعت بايد به حدود 9 مگابيت در ثانيه برسد.

در حال حاضر سرعت خطوط ADSL در بهترين حالت 2 مگابيت در ثانيه می باشد.در عمل، اين خطوط اطلاعات زنجيره وار ديجيتال را به اطلاعات پارالل در دو سر انتقال اطلاع تبديل می کنند. دقيقا مشابه کاری که در مودم های خطوط عادی انجام می شود.
سرعت انتقال اطلاعات در محدوده ذکر شده به عواملی از جمله فاصله ارتباطی و نوع سيم استفاده شده بستگی دارد.حال با استفاده از سختافزارهایی که بتوانند دادهها را فشردهسازی، ارسال و دریافت نمایند میتوانیم این قابلیت بلااستفاده را هم به کار بگیریم. یکی از این سختافزارها در پست مخابرات نصب و دیگری در محل استفادهکننده نصب میشود. ارتباط از طریق سیم تلفن قبلی شما برقرار میشود بدون اینکه اختلالی در ارتباطات تلفنی بوجود آید. حالا به شرط اینکه مودم همیشه به خط وصل و روشن باشد ارتباط شما با اینترنت همیشه برقرار خواهد بود در عین حال اینکار برای مکالمات تلفنی مشکلی پیش نمیآورد.

برتریهای فنی DSL

اتصال دائم و بیوقفه و مطمئن به شبکه مخابرات و شبکه جهانی اینترنت برقرار است – هزینه ثابت ماهانه بدون هزینه نصب (کمتر از 400000 ریال برای 256Kbps )[ حجم ارسال و دریافت محدوده و هزینه ای ندارد ] – تجهیزات تحویلی به مشتری رایگان است – فاصله زمان درخواست تا تحویل سیستم کوتاه میشود – از حداقل تجهیزات در محل کار یا خانه استفاده میشود – سرعت سیستم به قدری بالا خواهد بود که سرویسهای دیگر اینترنت نیز مانند صوت و تصویر متحرک، برای استفاده در دسترس خواهند بود – نیاز به کابلکشی مجدد نیست – می توان بیش از یک نفر از هر اتصال استفاده نمود- در شرایط ایدهآل (نبود نویز بر روی سیمها، فاصله کم تا مرکز مخابراتی) حداکثر سرعت دریافت 8Mbps و سرعت ارسال 1Mbps خواهد بود – اداره و کنترل کارهای چنین اتصالی نیز به سادگی همان کاری است که با تلفن منزل انجام میدهیم _ به علت سرعت بالا (دریافت و ارسال) امکان برقراری جلسات و سمینارهای مجازی با سهولت میسر است – بازشدن راه برای انجام پروژههایی مانند دولت الکترونیک، پزشکی الکترونیک، آموزش سمعی بصری الکترونیک، شبکه اختصاصی الکترونیک و مجموعه وسیعی از دیگر کاربردهای الکترونیک – مسافت 8/1 کیلومتری تحت پوشش شبکه برای تامین سرعت 8 Mbps – ارائه انواع سرویسهای مختلف براساس بستر شبکه DSL مانند VODSL، Video on demand، VOIP






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 236]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن