تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815577707




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كام معنوي را بايد از قرآن و نهج‌البلاغه فرا گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: كام معنوي را بايد از قرآن و نهج‌البلاغه فرا گرفت
عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: بايد كام معنوي را از قرآن و نهج‌البلاغه فرا گرفت و در آن‌ها تدبير و تدبر داشت
به گزارش خبرنگار مهر در قم، آيت الله سيد احمد خاتمي جمعه شب در مراسم اختتاميه اولين كنفرانس جهاني راديوهاي قرآني و اسلامي كه همراه با تجليل از مقام قرآني آيت الله مكارم شيرازي بود، گفت: اگر كسي بميرد و تفسير قرآن و نهج البلاغه را فرا نگيد بايد بر روي قبر او مرحوم ناكام نوشته شود.

وي تصريح كرد: بايد كام معنوي را از قرآن و نهج‌البلاغه گرفت و در آن‌ها تدبير و تدبر داشت.

آيت الله خاتمي با اشاره به تجليل از شخصيت بزرگان ديني به ويژه آيت الله مكارم شيرازي گفت: بايد از اقدامات برگزار كنندگان اين مراسم و به ويژه صدا و سيما قدرداني كرد.وي افزود:‌ به حق ايشان شايسته تجليل هستند و در عرصه‌هاي مختلف به ويژه در عرصه قرآن و معارف اهل بيت عصمت و طهارت فعاليت‌هاي بسياري را انجام داده‌اند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ويژگي‌هاي اين مرجع تقليد گفت:‌ آيت الله مكارم شيرازي فقيهي بزرگوار و ارزشمند هستند و به صورت عميق به مسائل نگاه مي‌كنند. وي اضافه كرد: آيت‌الله مكارم‌شيرازي تاكنون 140 كتاب در عرصه‌هاي مختلف به رشته‌ تحرير در‌ آورده است و كساني كه با آثار ايشان آشنا هستند به روان بودن قلم وي پي برده‌اند.ايشان هم كتبي براي خواص و هم كتبي براي عوام طراحي كرده‌اند.

وي با بيان اينكه آيت الله مكارم شيرازي داراي بياني شيوا و روان هستند تصريح كرد: اين بيان شيوا در سخنراني‌هاي ايشان مشخص است و به عنوان مرزبان از دين دفاع مي‌كنند.

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به سابقه مبارزاتي آيت الله مكارم شيرازي گفت: متاسفانه در چند وقت اخير شاهد برخي بي‌مهري نسبت به ايشان در اين زمينه بوديم كه بايد بگويم آيت الله مكارم شيرازي از ابتدا در مبارزات بر عليه رژيم ستم شاهي حضور داشته و در سال 42 نيز روانه زندان شد.

سيد احمد خاتمي با بيان اينكه آيت الله مكارم شيرازي مانند شهيدان يهشتي، باهنر و مطهري در جبهه‌هاي فرهنگي تلاش مي‌كنند اظهارداشت: رزمنده بودن تنها به حضور در جبهه‌هاي جنگ نيست بلكه جبهه‌هاي فرهنگي نيز نياز به رزمنده دارد كه ايشان با قدرت در اين زمينه فعاليت مي‌كنند.

وي گفت:‌آيت الله مكارم شيرازي خدمتگذار و خادم قرآن بود و با نوشتن تفسير نمونه يكي از آثار ارزشمند را به ارمغان آورد.
امام جمعه موقت تهران افزود:‌ اگر در گذشته جواني از ما مي‌پرسيد كه چه تفسيري را مطالعه كنيم ترديد داشتيم به او چه بگوييم اما پس از چاپ تفسير نمونه با اطمينان خواندن اين تفسير را به او سفارش مي‌كنيم.

آيت الله خاتمي گفت:‌همچنين ايشان در حال تدوين تفسير نهج البلاغه هستند كه تاكنون 8 جلد آن چاپ شده است.

وي افزود:‌آيت الله مكارم شيرازي نگاهي قرآني به قران دارند و اين كتاب را به عنوان كتاب زندگي مي‌پندارند و در تفاسير خود نيز اعتدال را رعايت مي‌كنند.
 شنبه 11 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن