تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815335039




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بي قراري دائم كودك را جدي بگيريد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بي قراري دائم كودك را جدي بگيريد
اجتماعي. روانشناسي . كودك
يك روانشناس باليني با بيان اينكه بي‌قراري دائم در كودك و زيرپا گذاشتن نظم و تربيت توسط وي از علائم ابتلا به اختلال رفتاري كژ كنشي در كودكان است ، بر جدي گرفتن آن توسط والدين تاكيد كرد.

دكتر حسين اسد بيگي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا افزود : كژ كنشي از اختلال‌هاي رفتاري رايج در كودكان است كه در آن رفتارهاي كودك سبب ناسازگاري وي با محيط مي‌شود.

وي اظهار داشت: اختلال‌هاي رفتاري يك گروه از اختلال‌هاي رواني محسوب مي شوند كه اغلب توصيفي از مشكلات رواني كودكان و نوجوانان بوده و عوامل متعددي از جمله محيط در بروز آن نقش دارد.

وي افزود: پرخاشگري (هيجان خشونت آميز) نيز نوعي ديگر از اختلال‌هاي رفتاري شايع در كودكان است كه در موقعيت‌هاي خاص از آنها سر مي‌زند.

اين روانشناس، با اشاره به عوامل موثر در بروز اختلال‌هاي رفتاري در كودكان گفت: الگوهاي رفتار نامناسب والدين، محيط اجتماعي كه كودك در آن رشد مي‌كند، نارسايي كنش‌هاي مغزي و غدد درون ريز و نيز، واسطه‌هاي شيميايي عصبي در بروز اختلال‌هاي رفتاري در كودكان موثر هستند.

اسد بيگي افزود: فراواني اختلال‌هاي رفتاري در كودكان و نوجواناني است كه در خانواده كشمكش‌هاي دائمي دارند.

وي يادآور شد: اين كودكان به دليل ضعف دروني و مقايسه كردن آنها با افرادي كه توانايي بيشتري دارند، احساس حقارت مي‌كنند.

وي، به راه‌هاي پيشگيري از بروز اختلال‌هاي رفتاري در كودكان اشاره كرد و افزود: افزايش سطح آگاهي والدين، معلمان و اصلاح الگوهاي محيطي حاكم بر دنياي رواني كودك از شيوه‌هاي مهم پيشگيري از بروز اين اختلال‌ها در كودكان است.

اسد بيگي، در خصوص درمان اختلال‌هاي رفتاري گفت: رفتار درماني با زيرمجموعه بازي درماني و ساير تكنيك‌هاي رفتاري در درمان اختلال‌هاي رفتاري موثر است.

وي خاطر نشان كرد: در درمان دارويي نيز، داروهاي ضد اضطراب و آرامش بخش با توجه به سن و وزن كودك توسط روانپزشك تجويز مي‌شود.
 شنبه 11 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن