تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815762905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تجديد چاپ آثار سيد الشعراي انقلاب اسلامي


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: تجديد چاپ آثار سيد الشعراي انقلاب اسلامي
تهران-حيات

مجموعه آثار سيد حسن حسيني كه به سيد الشعراي انقلاب اسلامي شناخته مي شود در يك شكل واحد در انتشارات سوره مهر تجديد چاپ شد.
به گزارش حيات به نقل از ستاد خبر انتشارات سوره مهر، «طلسم سنگ» مجموعه نثرهاي عاشورايي حسيني است كه چاپ چهارم آن به تازگي منتشر و به بازار كتاب عرضه شده است.
«طلسم سنگ» مجموعه نوشته هاي سيد حسن حسيني از حماسه كربلا در طول بيست سال است . اين مجموعه حاوي نثر و شعر گذشته و امروز بوده كه در آن به شعر شاعراني ديگر نيز استناد شده است.
سيد حسن حسيني در فصل « چهل سال چهار ثانيه !» مي نويسد : «در پايان اين مجموعه را به شهيدان : آيت الله مطهري و دكتر علي شريعتي و استاد پرويز خرسند تقديم مي كنم كه شعر و شعور و نثر و نگارش عاشورايي , بي شك مديون انديشه ها و نوشته هاي ايشان است.»
در اين كتاب مطالبي همچون «چهل سال در چهار ثانيه , راز ماندگاري كربلا , تصوير نامه شقايق , در ذكر شام عاشورا , نمايي از شهادت حر , با چنگهاي خميده قامت , دستهايي از اين دست , تنهايي امام پس از شهادت همه ياران , فصلي با سالار صبوران , با چارمين چكاد و هفت منزل تا بهار كربلا» را مي خوانيم.
اما كتاب ديگر نوشداروي طرح ژنريك است كه در 6 بخش بعد از مقدمه تنظيم شده است.در مقدم كتاب يوسف يوسف نيا توضيحاتي را درمورد كتاب و مطالب آن ارائه مي دهد.
كتاب حاضر شامل قطعات بهم پيوسته اشعار آزاد مي‌باشد كه به قول سراينده اشعار مولود ضرورت جامعه عصر حاضر است و مضامين آن دربردارنده موقعيتي تهديدكننده است كه انسان امروزي خود‌خواسته يا ناخواسته در آن قرار گرفته و راه گريزي از آن ندارد.
درون‌مايه اشعار با شخصيتها و اقشاري چون: شاعر، تاجر، زاهد، عارف، عاشق كه نشان دهنده رويكرد انسانها به دو هدف كلي است: پول و سوداي پول، اشتياق ديوانه‌وار به تصاحب. سراينده در اشعار خويش بي‌توجه به واژه‌هاي ادبي و كلمات شاعرانه در ذهن ديگر شعرا با واژه‌ها و تركيبهاي خود سعي در اين دارد تا بيشترين تأثير را بر شنونده داشته باشد. مي‌توان گفت آنچه سراينده مدنظر دارد به موضوعاتي توجه مي‌كند كه شايد در گذشته هيچ شاعري به اين مضامين توجهي اين‌گونه نداشته است. وي شعر «نوشداروي طرح ژنريك» را به سهراب سپهري تقديم كرده است.
چاپ ششم مجموعه« براده ها»، گزيده آثار مرحوم سيد حسن حسيني نيز كتاب ديگري از اين شاعر فقيد است كه به تازگي منتشر شده است.
اين كتاب گزيده آثار نويسنده است كه با زباني تلخ واقعيت‌هاي جامعه‌را به نقد مي كشد. ازجمله ويژگيهاي اين كتاب نگاه نقادانه نويسنده به هنر‌، هنرمند‌،‌شعر و شاعران‌و موضوعاتي‌ از‌اين قبيل‌است .
حسيني در اين كتاب نويسنده ، شاعر و ... را زير ذره‌بين گذاشته وضعف‌هايشان را نمايان مي سازد . او به ويژه بين هنرمند واقعي با هنرمند نما تفاوت قائل شده؛ اين دو را از هم جدا مي كند و شاعر خلاق وشاعر معمولي را از هم متمايزمي كند .
كتاب « هم صدا با حلق اسماعيل» مجموعه شعرديگري از مرحوم حسيني است كه براي چهارمين بار از سوي انتشارات سوره مهر منتشر شده است.
اين كتاب مانند ديگر آثار سيد حسن حسيني توليد مركز آفرينشهاي ادبي حوزه هنري است كه در آن مجموعه‌اي از سروده‌هاي شاعر درسه فصل گرد آمده است. شعرهاي مجموعه در قالبهاي: غزل، رباعي، مثنوي و سپيد هستند كه گزيده‌اي از سروده‌هاي قبل و پس از انقلاب را شامل مي‌شود.
فصل اول كتاب كه تحت عنوان سروده‌هاي سحرزاد آورده شده به گزيده‌اي از سروده‌هاي پس از انقلاب اختصاص دارد كه شامل اشعاري همچون بهاريه , زمزمه جاويد خون , وداع , غزل لاله رخان , معركه و .... مي شود.
فصل دوم هم تحت عنوان شب سروده ها ،گزيده اي از سروده هاي پيش از انقلاب است كه در اين فصل اشعاري مثل غم نان , عريان , انگشتر فرياد , نفرين دعوا , يادگاري , شهاب , دعوا ,‌توت كال , پيغام و جا گرفته استو فصل سوم هم به دفتر رباعي شاعر اختصاص داده شده است .
كتاب « حمام روح » هم كه مجموعه‌اي از قصه‌ها، اشعار، حكايات، و كلمات كوتاه و ديگر قطعات ادبي از جبران خليل جبران است و توسط سيد حسن حسيني ترجمه شده به تازگي به چاپ چهارم رسيده است.
مترجم اين كتاب را از عربي به فارسي ترجمه كرده براي حسن كار و حسن امانت‌داري در موارد لزوم برخي از نوشته‌ها را با متون انگليسي نيز مقايسه كرده و تطبيق داده است.
پايان پيام
 شنبه 11 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن