تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815437975




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معرفی نرم افزار Flash Communication MX


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: مقدمه
در اين مقاله در مورد نرم افزار Flash communication Server و توانايي هاي آن صحبت خواهيم كرد.ا ينكه چطور ارتباط بين يك سرويس گيرنده و flashcom انجام مي شود و چگونه مي توان صدا و تصوير را بين سرويس دهنده و سرويس گيرنده منتقل كرد و داده ها چگونه بين چندين سرويس گيرنده مشترك مي شوند. سه تا از كلاس هاي مهم ارتباطي بين سرويس گيرنده و سرويس دهنده را به طور خلاصه توضيح مي دهيم .اين كلاس ها عبارت است از NetConnection Object، NetStream Object و SharedObject.

2-1- تعريف نرم افزار Flash Communication MX

اين نرم افزار، يك سرويس دهنده بسيار كاملي است كه به شما اجازه مي دهد كه برنامه هاي كاربردي و ارتباطات تحت وب قوي اي را در Flash MX ايجاد كنيد. با نصب FlashCom ارتباطات و اجزاي اضافه اي در Flash MX نصب مي شود كه با استفاده از آن اجزا به راحتي مي توانيد برنامه هاي كاربردي قوي اي اجرا كنيد .سرويس دهنده هاي وب مثل FlashComكارهاي پشت صحنه را انجام مي دهد و shareObject ها و NetStream ها را در برنامه هاي كاربردي مديريت مي كند.يك فيلم فلش مي تواند داده هاي صوتي و تصويري را از ميكروفن و دوربين در يك كامپيوتر دريافت كند و آن را به Flash Communication Server MX بفرستد.سپس اين سرويس دهنده مي تواند اين فايل هاي صوتي و تصويري را به سرويس گيرنده ديگري كه flash player در كامپيوترش نصب است، بفرستد. FlashCom به كاربران اجازه مي دهد كه از طريقchat,video.audio با هم ارتباط برقرار كنند. مثلاً شما مي توانيد از flash communication server براي ملاقات ها، ارتباطات online ، آموزش ها ، انتشار پيام هاي آني و ... استفاده كنيد. با استفاده ازFlashCom مي توانيد اطلاعات موجود در سايت تان را سريع بدست آوريد. مي توانيد ويژگي هاي ارتباطي قوي مثل whiteboard ها و اتاق هاي meeting و presentation را به سايتتان اضافه كنيد.

چندين سرويس گيرنده مي تواند به يك برنامه كاربردي اي كه درflashcom وجود دارد، متصل شوند.در واقع flashcom به عنوان واسطي بين سرويس گيرنده ها عمل مي كند كه مي تواند اطلاعات را از يك سرويس گيرنده بگيرد و پردازش كند و به سرويس گيرنده ديگر بفرستد.



فلش و FlashCom مي تواند محيطي را ايجاد كند كه بدون صرف زمان و كدنويسي زيادي، برنامه هاي كاربردي قوي اي ايجاد كند.flash player و flashcom مچموعه اي ازشيء ها را پشتيباني مي كند كه ميتواند به صورت بلادرنگ[1] داده هاي صوتي/تصويري را بين چند كاربر به اشتراك بگذارد.

2-2-نصب Flash Communication Server

قبل از نصب flashcom، نرم افزار فلش را در سيستم خود نصب كنيد.

شما مي توانيد نرم افزارتان را در يكي از قالب هاي زير نصب كنيد :

· flashcom را در همان كامپيوتري نصب كنيد كه flash mx نصب مي باشد.اين كار را مي توانيد فقط در حالتي انجام دهيد كه سرورتان روي سيستم عامل ويندوز نصب باشد.

· شما مي توانيد Flashcom را در يك كامپيوتر و flash mx را دركامپيوتر ديگري نصب كنيد.يك مثال از اين حالت اين است كه مي توانيد سرويس دهنده را روي سيستم عامل يونيكس و برنامه هاي كاربردي را روي كامپيوتر با سيستم عامل مكينتاش نصب كنيد.


2-2-1- نيازمنديهاي لازم براي ايجاد برنامه هاي كاربردي

كامپيوتري كه flashcom مي تواند درآن نصب شود، بايد قابليتهاي زير را داشته باشد:
نرم افزار فلش در آن نصب شده باشد.
يك پردازنده ايتل پنتيوم 200 مگاهرتز.
سيستم عامل ويندوزهاي XP home ،2000 professional، NT 4.0 يا بالاتر.
جافظه 64 مگابايتي(128 بهتر است)
50 مگا بايت هارد خالي موجود باشد.
يك مانيتور با رنگهاي 16 بيتي و با دقت 1024*768.


2-2-2- نيازمنديهاي لازم براي گسترش flashcom

flashcom مي تواند در سيستم هاي زير به صورت پيشرفته استفاده شود:

· win2000 server يا NT 4.0 server كه روي پردازنده پنتيوم3 ِ 500 مگاهرتزي يا بالاتر اجرا مي شود.

· Red Hat Linux 7.3,8.0 كه روي يك پردازنده پنتيوم3 ِ 500 مگاهرتزي يا بالاتراجرا مي شود.

اين سيستم همچنين به يك حافظه 256 (512 توصيه مي شود)، 50 مگا بايت فضاي ديسك خالي و يك سي دي درايو نياز دارد.

2-2-3-در مورد نصب flashcom

در طول نصب شما بايد محل نصب فايلهاي طرف سرويس گيرنده را تعيين كنيد.فايلهاي طرف سرويس دهنده در يك مسير پيش فرض نصب مي شوند.تفاوت ميان فايل هاي طرف سرويس گيرنده و سرويس دهنده در زير آورده شده است.

· فايلهاي طرف سرويس گيرنده html وswf مي باشد كه به طور پيش فرض در شاخه sample، در مسير نصب flashcom قرار مي گيرد.البته بعد از نصب شما مي توانيد اين فايلها را در جاي ديگري قرار دهيد.

· فايلهاي طرف سرويس دهنده شامل فايلهايasc ،فايلهاي stream اي مثلflv و فايلهاي shared object مي باشد كه بايد در كامپيوتر طرف سرويس دهنده وجود داشته باشد.به طور پيش فرض اين فايلها در ويندوز در مسير زير نصب مي شود.

C:Program FilesMacromediaFlashCommunicationServerMXapplic ations

و در يونيكس در مسير /opt/macromedia/fcs/applications نصب مي شود.

موقعيت اين دايركتوري در تگ در فايل Vhost.xml وجود دارد كه اين فايل در



مسير conf\_defaultRoot_ در مسير نصب flashcom تان قرار دارد.

سرويس دهنده موقعيت فايلهاي طرف سرويس دهنده را در اين فايل جستجو مي كند.

وقتي شما ميخواهيد يك برنامه كاربردي ايجاد كنيد، درآغاز بايد يك شاخه همنام برنامه كاربردي تان در اين مسير ايجاد كنيد و فايلهاي طرف سرورتان را در آنجا قرار دهيد.مثلاً اگر نام برنامه كاربردي تان my_app باشد، يك شاخه با اين نام ايجاد كنيد و فايلهاي طرف سرورتان را آنجا قرار دهيد.


در طول اجراي برنامه كاربردي تان بايد فايلهاي طرف سرويس دهنده و سرويس گيرنده را از هم جدا كنيد.كاربران بايد بتوانند به فايل هاي html و swf دسترسي داشته باشند.اما نبايد به فايل هايasc ، flv ، mp3 كه سرويس دهنده استفاده مي كند، دسترسي داشته باشند.

همراه نصب flashcom نرم افزارهاي اضافي مثل NetConnection Debugger و Communication App inspector نيز نصب ميشود .

NetConnection Debugger براي اشكال زدايي برنامه كاربردي تان كه به flashcom متصل مي شوند، به كار مي رود.

Communication App inspector براي نمايش برنامه هاي كاربردي در حال اجرا به كار مي رود


2-2-4 –انتخاب يكي از گزينه هاي نصب

اگر بخواهيدflash communication server را در يك كامپيوتر و flash mx را در يك كامپيوتر ديگر نصب كنيد، در اين حالت روي آيكن نصب دابل كليك كنيد و از منويي كه ظاهر مي شود گزينه custom را انتخاب كنيد و سپس روي دكمه install كليك كنيد.در اين حالت نرم افزارهاي Communication App inspector و NetConnection Debugger و يك سري از component ها و فايلهاي help در فلش نصب مي شود.

اگر مي خواهيد flash communication server و flash را در يك كامپيوتر نصب كنيد از منويي كه ظاهر مي شود گزينهtypical را انتخاب كنيد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 366]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن