تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803310997




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون غذا و دارو وزارت بهداشت در پاسخ به فارس: قرارداد ساخت پالايشگاه خون ايران با يك شركت آلماني بسته شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون غذا و دارو وزارت بهداشت در پاسخ به فارس: قرارداد ساخت پالايشگاه خون ايران با يك شركت آلماني بسته شد
خبرگزاري فارس: معاون غذا و داروي وزارت بهداشت با اعلام شماره 09646 به عنوان پاسخگوي تمام سؤالات دارويي مردم گفت: قرارداد ساخت پالايشگاه خون ايران با يك شركت مهندسي آلماني بسته شد و عمليات اجرايي آن امسال آغاز مي‌شود.


رسول ديناروند امروز در حاشيه كارگاه ارتقاي استانداردهاي جمع‌‌آوري پلاسما سازمان بهداشت جهاني كه در تهران برگزار شد، در پاسخ به پرسش‌هاي خبرنگار اجتماعي فارس‌ افزود: ما هنوز متأسفانه پالايشگاه خون در ايران نداريم و فقط براي توليد بخشي از فرآورده‌هاي خوني مورد نياز كشور پلاسما توليد مي‌كنيم و با ارسال آن به شركت‌هاي معتبر اروپايي، پلاسماي ايراني به فرآورده‌هاي مانند فاكتورهاي خوني، آلبومين و ايمونوگلوبين تبديل مي‌شود و براي مصرف داخلي بازمي‌گردد.
وي ادامه داد: با توجه به سطح كيفي بالاي توليد پلاسما در ايران، سازمان بهداشت جهاني منطقه «امرو» آموزش اصول شرايط خوب توليد پلاسما را به كشورهاي منطقه كه جزء كشورهاي جهان سوم هستند به عهده ايران گذاشته است كه از امروز به مدت 4روز در شركت پژوهش و پالايش ايران برگزار مي‌شود.
ديناروند درباره ساخت پالايشگاه خون در ايران گفت: وزارت بهداشت از 3 سال پيش حمايت خود را از ساخت 3 پالايشگاه خون در كشور اعلام كرده كه 2 مورد آن توسط بخش خصوصي كه اكنون توليد كننده پلاسما هستند، پيگيري مي‌شود و يك مورد آن هم پالايشگاه دولتي است كه قرارداد آن بين اين شركت و يك شركت مهندسي آلماني منعقد شد.

* هزينه ساخت پالايشگاه خون معادل يك هزينه يك سال واردات فرآورده‌هاي خوني است

وي افزود: علت تاخير ايجاد اين پالايشگاه‌ها اين است كه ساخت آن در بخش دولتي سرمايه‌گذاري زيادي مي‌طلبد، بخش خصوصي نيز ممكن است به علت اين‌كه در جاي ديگر منافع و سود بيش‌تري دارد، هنوز علاقه‌مندي خود را براي ساخت پالايشگاه خون نشان نداده است.
معاون وزير بهداشت گفت:‌ ساخت پالايشگاه خون جزء پروژه‌هاي اولويت‌دار دولت است و وزارت صنايع هم قول مساعدت و كمك داده است، ايجاد چنين پالايشگاهي كه بتواند بخش عمده نياز كشور را برآورده كند به حدود 100 ميليارد تومان اعتبار نياز دارد در حالي كه ما سالانه همين مقدار صرف واردات فرآورده‌هاي خوني از خارج مي‌كنيم.
ديناروند در پاسخ به پرسش ديگر خبرنگار فارس‌ افزود:‌ بخشي از واردات فاكتورهاي خوني ما از فرآورده‌هاي بيوتكنولوژي است، مثلاً بخش عمده واردات فاكتور 7 مورد نياز كشور از جمله اين محصولات است، بنابراين لزوماً همه محصولات مورد نياز از پالايش خون توليد نمي‌شود، اگر پالايشگاه تأسيس شود، بخش عمده هزينه خريد فرآورده‌هاي خوني صرفه جويي مي‌شود‌ اما مثلاً درباره فاكتور 9 كه مصرف كمي داريم ممكن است صادر كننده شويم اما درباره فاكتور 8 كه نياز بالايي داريم ممكن است همچنان بخشي از نياز كشور از خارج وارد شود.
وي گفت: درباره IVIG و ايمونوگلوبين تزريقي كه مصرف آن در دنيا در حال افزايش است مي‌توانيم نياز كشور را تأمين كنيم.
وي ادامه داد: فاز اول پالايشگاه خون ايران امسال عملياتي مي‌شود و طي 5/1 سال به توليد آلبومين مي‌رسيم، فاز دوم آن هم5/1 سال بعد به پايان مي‌رسد.

* دولت 100 ميليارد تومان به يارانه دارو اضافه كرد

وي همچنين گفت: با توجه به كمبود اعتبار يارانه دارو درسال جاري دولت هفته گذشته با تصويب 100 ميليارد تومان اعتبار جديد حدود 50 درصد به اعتبار يارانه دارو اضافه كرد كه البته براي تأمين نياز كشور كافي نيست و قول‌هايي براي كمك‌هاي بيش‌تر دولت در اين زمينه از رئيس‌جمهوري و دولت گرفته‌ايم.
وي افزود: هنوز 50 ميليارد تومان از اعتبار 200 ميليارد توماني يارانه دارويي كشور باقي‌مانده است، كه پس از هزينه كرد آن اعتبار 100ميليارد توماني دولت نيز به آن اضافه مي‌شود و اميدواريم اين نياز واقعي يارانه دارويي كشور در بودجه سال آينده لحاظ شود.

* كمبودهاي دارويي امسال كم‌تر از پارسال بود

ديناروند در پاسخ به پرسش ديگر خبرنگار فارس درباره تأثير تحريم‌ها بر كمبودهاي دارويي كشور توضيح داد: كمبودهاي مقطعي دارو در كشور همواره وجود داشته است و ربطي به تحريم ندارد، اين مشكل كه هر از گاهي درباره يك قلم دارو در كشور دچار مشكل مي‌شويم براي همه كشورها اتفاق مي‌افتد.
وي گفت:‌ در هر زماني ممكن است به علت مشكلاتي كه براي يك توليد كننده دارو در دنيا به وجود مي‌آيد يك دارو كمياب شود، مهم اين است كه براي آن دارو فرآورده جايگزين باشد كه بيماران دچار مشكل نشوند، كه در كشور ما در اغلب موارد امكان جايگزين شدن دارو وجود داشته است و هيچ خطر و مشكل جدي بيماران را تهديد نكرده است.
وي افزود: خوشبختانه با وجود تحريم‌ها ‌وضع دارويي ما امسال بهتر از سال گذشته بود و كمبودهاي دارويي ما از سال گذشته كم‌تر بود، برنامه‌ريزي براي تدارك دارو تا آخر سال و حتي اوايل سال گذشته نيز انجام شده و جاي هيچ نگراني نيست.
ديناروند ادامه داد:‌ درباره فاكتورهاي خوني و داروهاي مورد نياز بيماران هموفيلي نيز اين طور نيست كه اين داروهاي گران قيمت به وفور همه جا پيدا شود، اين داروها تحت كنترل و با يك نظام سختگيرانه توزيع مي‌شوند، ممكن است بيماران دچار زحمت شوند و ‌مجبور باشند‌ پوكه دارو را تحويل دهند حتي گاهي براي عمل جراحي يكي از اين بيماران ممكن است در يك ماه 200 تا 400 ويال از يك فاكتور خوني مصرف شود كه معادل مصرف يك سال 60 تا 100 بيمار است با اين حال داروي مورد نياز بيماران هموفيلي و خاص تأمين شده و مشكلي وجود ندارد.

* 09646 پاسخگوي تمام سؤالات دارويي مردم در سراسر كشور است

معاون غذا و داروي وزارت بهداشت درباره ايجاد مركز اطلاع‌رساني دارويي گفت: مركز اطلاع‌رساني دارويي وزارت بهداشت در ناصر خسرو كه توسط پرسنل شركت‌هاي فوريتي دارو اداره مي‌شد، 2 سال پيش تعطيل شد و همان شماره به اداره كل داروي وزارت بهداشت منتقل شد تا مردم دچار مشكل نشود اما بعد از مدتي اين شماره هم تغيير كاربري يافت و تعطيل شد.
وي گفت: اكنون شماره 09646 شماره سراسري وزارت بهداشت در امور دارويي است و به صورت 24 ساعته پاسخگوي تمام سؤالات مردم در مورد دارو اعم از عوارض دارويي و كمبود دارويي است، مردم در هر استان كه با اين شماره تماس بگيرند با مركز استاني آن مربوط مي‌شوند و مي‌توانند اطلاعات مورد نياز خود را درباره يك دارو يا محل توزيع آن دريافت كنند.
وي افزود: گر چه وزارت بهداشت از مراكز ديگر اطلاع‌رساني دارويي مانند 13 آبان هم حمايت مي‌كند اما اين منطقي نيست كه ما براي هر كاري يك شماره تلفن به مردم اعلام كنيم، شماره تلفن 09646 شماره اصلي اطلاع‌رساني دارويي وزارت بهداشت حتي ممكن است در آينده مركز اطلاع‌رساني غذا نيز با همين شماره به مردم خدمت‌رساني كند.
انتهاي پيام/
 شنبه 11 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن