تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815269243




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سايپا ؛ درخشش مهندسان و مديران در تبديل تحريم به فرصت


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: سايپا ؛ درخشش مهندسان و مديران در تبديل تحريم به فرصت
تهران/ واحد مركزي خبر / اقتصادي 1387/08/11
گروه خودروسازي سايپا در گزارشي تصريح كرد : تحريم امريكا بر ضد ايران ، نه فقط خللي در توسعه صنعت و توليد خودرو كشور ايجاد نكرده است ، بلكه مهندسان و متخصصان ايراني در اين زمينه پيشرو شدند و برتري خود را نشان دادند.
به گزارش خبرنگار واحد مركزي خبر در اين گزارش امده است : دولت آمريكا
با هدف اثربخشي تحريم اقتصادي ايران هرگونه داد و ستد و ارتباط اقتصادي با دولت ايران را قطع و اعلام كرد هر كشوري كه در ايران سرمايه گذاري كند از داد و ستد با دولت آمريكا محروم مي شود ، اما با گذشت چند سال از تحريم ، هيچ يك از اهداف دشمن تحقق نيافته است.
تصور مي شد با تحريم هاي اقتصادي كه بر ايران تحميل مي شود صنعت خودرو كشور در ساخت خودروهاي داخلي و حتي خودروهاي مونتاژي (ckd) كه درصد بالايي از قطعات آنها از خارج تامين مي شود با مشكل روبرو شود.
همچنين پيش بيني مي شد دو خودروساز بزرگ كشور براي ادامه حيات در بازار مجبور به افزايش قيمت، كاهش كيفيت و در نهايت توقف برخي از خطوط توليد خود شوند.
اما گروه خودروسازي سايپا ثابت كرد كه نه تحريم اقتصادي و نه ديگر موانع نمي تواند سد راه رشد و بالندگي اين خودروساز بزرگ شود و سهم سايپا از توليد و حضور در بازار به 54،6 درصد افزايش يافته است.
در شش ماه ابتداي امسال در گروه خودروسازي سايپا توليد انواع سواري و وانت
289 هزار دستگاه بوده كه در مقايسه با مدت مشابه پارسال 11 درصد رشد داشته است.
سهم بازار خودرو در گروه خودروسازي سايپا 51،5 درصد است كه از سال 86 بيش از 3 درصد رشد نشان مي دهد.
رشد در گروه خودروسازي سايپا در هفت ماه امسال هم در مجموع توليدات گروه 14،8 درصد است.
در اين مدت سهم توليد شركت سايپا 7،3 درصد ، توليد شركت پارس خودرو 21،4 درصد ، توليد شركت زامياد19،5 درصد و توليد شركت سايپا ديزل 5 برابر نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد نشان مي دهد.
گروه خودروسازي سايپا در توليد انواع پرايد 11،8 درصد ، رونيز 79 درصد ، ريو 39،9 درصد رشد و ماكسيما 2،6 درصد رشد داشته است.
در گروه سايپا توليد 3،5 برابري تندر90 با وجود مشكلات تامين و كمبود قطعات اين خودرو از شركت رنو فرانسه ، هم قابل توجه است.
گروه سايپا تاكيد كرده است : رضايت مشتريان از توليدات و خدمات پس از فروش نيز نقش حياتي در صنعت كشور به خصوص خودروسازي ايفا مي كند.
به همين خاطر گروه سايپا رشد توليد و حضور در بازار خودرو را به تعديل شاخص هاي كيفيت و رضايت مشتريان ترجيح نداده است.
براساس آمار شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران، سطح كيفي محصولات گروه خودروسازي سايپا از ابتداي سال جاري تاكنون با افزايش چشمگيري روبرو بوده است.
طبق جدول ميانگين نمره منفي خودروهاي توليد داخلي در شهريور امسال ، سطح كيفي نهايي محصول خودرو ماكسيما، ريو، تندر90 و پرايد در سطح خيلي خوب و قابل قبول قرار داشته و نمره منفي همه محصولات سايپا با كاهش محسوسي همراه بوده است.
سهم خودروهاي تجاري گروه سايپا نيز در ارتقاي سطح محصولات سايپا بي تاثير نيست و همه كاميون هاي توليدي در سايپا در سطح خيلي خوب قرار دارند.
دستاوردهايي مانند رضايت مطلق 85 درصدي مشتريان از خودروهاي تحويلي و كيفيت خدمات پس از فروش ،‌ با ارزش ترين شركت حاضر در بورس، رتبه اول خدمات پس از فروش، بالاترين نرخ رشد توليد بين خودروسازان كشور، حضور سه ساله و مستمر در بين شركت هاي متعالي و ركورد صادرات هشت هزار دستگاهي و عنوان صادركننده نمونه براي گروه سايپا در شش ماه اول امسال هم قابل توجه است.
كد0001/10103
 شنبه 11 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 292]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن