تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن در گرفتارى صبور است، و منافق در گرفتارى بى تاب.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815756188




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان/ 31مدير اجرايي ستاد برگزاري اولين مسابقات قرآن دانشجويان:حضور مسئولان در مسابقات قرآن دانشجويان باعث انعكاس بهتر اين رويداد قرآني مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان/ 31مدير اجرايي ستاد برگزاري اولين مسابقات قرآن دانشجويان:حضور مسئولان در مسابقات قرآن دانشجويان باعث انعكاس بهتر اين رويداد قرآني مي‌شود
گروه فعاليت‌هاي قرآني: حضور مسئولان عالي‌‌رتبه كشوري در مكان برگزاري مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان در انعكاس هرچه بهتر اين رويداد قرآني و تاثير بر فضاي حاكم بر جامعه بسيار موثر خواهد بود.
«مرتضي بشيري» مدير اجرايي ستاد برگزاري اولين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان، در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) با بيان اين مطلب گفت: انعكاس مطلوب مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان منوط به حضور مسئولان عالي‌رتبه است كه متاسفانه در دوره نخست برگزاري اين مسابقات با وجود دعوت بسياري از وزيران و مسئولان عالي‌رتبه، به دليل دوري مسافت شهر اصفهان از پايتخت، شاهد حضور مسئولان در حين برگزاري مسابقات نبوديم و به نظر مي‌رسد اين حضور در انعكاس هرچه بهتر اين رويداد قرآني در رسانه‌ها بسيار موثر خواهد بود.

وي تصريح كرد: با توجه به ظرفيت‌ها و وجود ابزار‌هاي تبليغاتي و امكانات به‌روز پايتخت كشور نسبت به ساير استان‌ها، بايد از اين فرصت در انعكاس مطلوب دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان استفاده بهينه شود.

بشيري رعايت ظرافت‌هاي خاص در نحوه برگزاري مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان را بسيار ضروري عنوان كرد و افزود: مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان حركتي نو و همراه با ويژگي‌هاي خاص نسبت به ساير مسابقات قرآني است و اگر توجه به ويژگي‌هايي چون حضور جوانان، دانشجويان و بين‌المللي بودن اين مسابقات با درك مطلوب همراه شود، بسيار مؤثر خواهد بود.

معاون روابط عمومي شهرداري اصفهان كه از مسئولان برگزاركننده اولين دوره مسابقات قرآن دانشجويان مسلمان نيز بود درباره ضرورت برگزاري اين مسابقات تاكيد كرد: نفس برپايي مسابقات و رقابت سالم به ويژه در مباحث قرآني بسيار خوب و تأثيرگذار است و در اين مورد شاخص‌هاي دانشجويان مسلمان هم مي‌تواند مزيد بر علت باشد و اهميت موضوع را بالا ببرد.

وي مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان را از جمله فعاليت‌هاي در راستاي تحقق اهداف جمهوري اسلامي ايران در زمينه انسجام و ارتباط كشورهاي مسلمان دانست و اظهار كرد: برگزاركنندگان بايد بر وجه تقويت ارتباط مستمر متسابقان كه گروه روشنفكر و اهل علم كشورهاي گوناگون هستند اهتمام ويژه داشته باشند چراكه ما تجربه اين ارتباط خوب را در دوره نخست در پايتخت فرهنگي جهان اسلام داشته‌ايم.

مدير عامل مجموعه فرهنگي قرآني «بينه» تاكيد كرد: به خاطر دارم سال 85 در جلسات سياست‌گذاري مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان مطرح شد كه ادوار مختلف اين مسابقات در كشورهاي گوناگون برگزار خواهد شد و متاسفانه ما شاهد عملي شدن اين طرح نبوديم و به نظر من انتخاب استان‌هايي غير از تهران ــ كه از لحاظ برگزاري همايش‌ها، جشنواره‌ها و مسابقات بين‌المللي اشباع شده است ــ براي برگزاري اين مسابقات مناسب‌تر خواهد بود.

وي در ادامه افزود: با توجه به آمارهاي موجود مسابقات قرآني فراواني در ايران برگزار مي‌شود و متأسفانه تمامي اين مسابقات به نوعي يكنواخت و داراي سير تكراري است و براي دستابي به ارتقاء كمي و كيفي در برگزاري مسابقات قرآني بايد به زواياي مختلف موضوعات قرآني پرداخته شود.

مدير اجرايي ستاد برگزاري اولين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان عنوان كرد: ما در برنامه‌ريزي‌هاي فشرده به منظور برگزاري اولين دوره اين مسابقات با توجه به محدوديت زماني بر جذابيت و هدفمندي برگزاري مسابقات قرآن دانشجويان مسلمان اهتمام ويژه داشتيم به طور مثال هر روز از مسابقات را به يك نام قرآني مزين كرديم كه برنامه‌ها در آن روز با محوريت آن نام برگزار شد.

توجه به مفاهيم بايد از اهداف مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان باشد

بشيري با اشاره به بازخورد مثبت برپايي نمايشگاه مفهومي آيات قرآن در حاشيه برگزاري نخستين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان اظهار كرد: به نظر من استفاده مناسب و همراه با ظرافت خاص از ابزارهاي مختلفي چون طرح مباحثي در زمينه وحدت اسلامي و مشكلات مسلمانان مظلوم و ستم‌ديده جهان اسلام در كنار مسابقات ما را به رسالت خود بيشتر نزديك خواهد كرد چراكه هدف اصلي تنها خواندن آيات قرآن نيست بلكه توجه به مفاهيم و دستورات الهي در گرو عمل به قرآن است.

مديرعامل مجموعه فرهنگي قرآني «بينه» در پاسخ به اين سئوال خبرنگار ايكنا كه پيشنهاد شما براي برگزاري هرچه بهتر اين مسابقات چيست، عنوان كرد: به نظر من بهتر است قبل از برگزاري هر دوره مسئولان برگزاركننده نشست‌هايي با مجريان برگزاري دوره قبل داشته باشند تا از نقاط ضعف و قوت دوره گذشته در راستاي برگزاري مطلوب‌تر و رسيدن به رشد صعودي كيفي و كمي بهره‌مند شوند.

وي در ادامه هدفمندي از طراحي برنامه‌هاي مختلف در حاشيه برگزاري مسابقات را نقطه قوت اعلام كرد و گفت: برنامه‌ريزي مدون، منظم، صحيح، كارشناسي‌شده و همراه با خلاقيت و ايده‌هاي نو و توجه به كوچكترين نكات بر اساس نيازسنجي‌هاي صورت گرفته، در برگزاري باشكوه‌تر مسابقات تاثير به‌سزايي خواهد داشت.

مدير اجرايي ستاد برگزاري اولين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان در پاسخ به اين پرسش كه برگزاري اين مسابقات چه نقشي در اشاعه فرهنگ اسلامي ايران به ساير كشورها خواهد داشت، تصريح كرد: نحوه برگزاري مسابقات، برخوردها و پيام‌هايي كه از طريق مسابقات منتقل مي‌شود به طور قطع در بسط فرهنگ ايران اسلامي مؤثر خواهد بود.

بشيري در پايان و در پاسخ به اين پرسش كه چه اقداماتي در برگزاري هدفمند و كار‌آمد مسابقات موثر خواهد بود، يادآور شد: برگزاركنندگان بايد دقت فراوان داشته باشند كه برپايي خوب و عالي مسابقات شرط كافي براي بسط فرهنگ اسلامي ايران به ساير ملل نيست و اقدامات هدفمندي چون ارسال بسته‌هاي فرهنگي به منظور تداوم تعامل با شركت‌كنندگان مي‌تواند به كارآمدي اين مسابقات كمك كند و اين مهم تاثير بيشتري نسبت به برگزاري صرف مسابقات خواهد داشت.
 جمعه 10 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن