تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815385998




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با وجود بحران سياسي در اسرائيل اولمرت: مذاكرات صلح با سوريه بايد ادامه پيدا كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: با وجود بحران سياسي در اسرائيل اولمرت: مذاكرات صلح با سوريه بايد ادامه پيدا كند


تهران- خبرگزاري كار ايران
سخنگوي نخست‌‏وزير مستعفي اسرائيل از تاكيد «ايهود اولمرت» بر اهميت ادامه مذاكرات با سوريه خبر داد.

به گزارش "ايلنا" به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، «مارك رگيو»، سخنگوي نخست‌‏وزير مستعفي اسرائيل روز گذشته -جمعه- اعلام كرد كه «ايهود اولمرت» با وجود برگزاري انتخابات زودهنگام در اسرائيل بر اهميت ادامه مذاكرات با دمشق تاكيد دارد.
رگيو گزارش‌‏هاي رسانه‌‏هاي اسرائيلي مبني بر اين كه اولمرت قصد دارد هفته آينده از آنكارا بخواهد ترتيب برگزاري يك دور ديگر از مذاكرات با دمشق را بدهد، را رد نكرد.
تا كنون 4 دور از مذاكرات غيرمستقيم بين سوريه و اسرائيل با ميانجي‌‏گري تركيه انجام شده است اما اين مذاكرات به علت بحران سياسي اسرائيل متوقف شده‌‏اند.
در پي موفق نشدن«تزيپي ليوني»، رهبر جديد حزب كاديما در تشكيل دولت ائتلافي، قرار است انتخابات زودهنگام در اسرائيل برگزار شود.
برگزاري انتخابات بحران سياسي در اسرائيل را حداقل براي 3 ماه ديگر طول مي‌‏دهد و اين امر مي‌‏تواند روند صلح بين اسرائيل و فلسطين و سوريه را با مشكل روبه‌‏رو كند.
اولمرت به علت اتهامات فساد مالي از سمت خود استعفا كرده است ولي تا برگزاري انتخابات در دهم فوريه همچنان نخست‌‏وزير خواهد بود.
ليوني كه توسط پرز مامور تشكيل دولت جديد شده بود، مي‌‏بايست براي كسب راي اعتماد از پارلمان، حمايت 61 نماينده را به‌‏دست مي‌‏‌‏آورد تا دولت ائتلافي را تشكيل دهد.
وي توانست حمايت حزب كار را به دست آورد ولي علاوه بر حمايت اين حزب به حمايت‌‏ حزب‌‏هاي ديگر از جمله حزب مذهبي «شاس» هم نياز داشت. حزب كاديما با داشتن 29 كرسي و حزب كار با داشتن 19 كرسي در پارلمان ‌در تاريخ سيزدهم اكتبر براي تشكيل ائتلاف توافق كردند. با اين وجود اختلاف نظر با احزابي مانند حزب مذهبي «شاس» كه 12 نماينده در پارلمان دارد، مانع از تشكيل كابينه جديد در اسرائيل شده است.
پايان پيام

كد خبر: 454772
 جمعه 10 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن