تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که خدا را، آنگونه که سزاوار اوست، بندگى کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815574410




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پورمحمدي در معارفه مديركل بازرسي بوشهر: *جامعه بايد خودكنترل باشد *مردم بايد احساس امنيت كنند *براي رسيدن به جايگاه مطلوب نظارت نيازمند نگاه نقادانه هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: پورمحمدي در معارفه مديركل بازرسي بوشهر: *جامعه بايد خودكنترل باشد *مردم بايد احساس امنيت كنند *براي رسيدن به جايگاه مطلوب نظارت نيازمند نگاه نقادانه هستيم


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

رييس سازمان بازرسي كل كشور گفت: بازرسي خدمتگزار مردم و غمخوار مديران است تا اطمينان دهد كه چشم هوشياري براي هشدار وجود دارد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي صبح پنجشنبه در مراسم معارفه مديركل بازرسي بوشهر در محل دادگستري اين استان با اشاره به مفيد و ارزشمندبودن تلاش‌هايي كه براي مردم انجام مي‌شود گفت: در اين شرايط نيازمند مراقبت هوشمندانه و نقادانه و نگاه نگران هستيم.

وي با بيان اينكه خوش‌بيني، جسارت و با انگيزه بودن از لوازم مديريت است و بايد از آن تجليل كرد افزود: هرچه صحنه سخت‌تر مي‌شود، نگاه بايد دقيق‌تر و شديدتر شود.

پورمحمدي با تأكيد بر تغيير فرهنگ نگاه به بازرسي اظهار كرد: نگاه بازرسي، نگاه ايستايي نيست. بازرسي نمي‌خواهد توقف ايجاد كند بلكه مي‌خواهد حركت را تصحيح و دقيق كند و اجازه ندهد منحرف شود يا به پرتگاه بيفتد.

وي تصريح كرد: بازرسي حتي در پي آن است كه اگر توقعي ايجاد شد آسيب‌شناسي كند و بررسي كند كه چرا علي‌رغم تلاش‌ها و فعاليت‌هايي كه صورت مي‌گيرد، رضايت مردم و شهروندان به‌دست نمي‌آيد.

رييس سازمان بازرسي كل كشور، بازرسي را دلسوز، همراه و مشاور مدير براي جلب رضايت مردم دانست و افزود: ما براي رسيدن به جايگاه مطلوب نظارت نيازمند نگاه نقادانه هستيم و طبعا در چنين فضايي محتاج به اشراف كارشناسانه و نگاه دلسوزانه هستيم تا محصول نظارت، محصول مفيد براي خدمتگزاران مردم و قاطبه ملت باشد.

پورمحمدي ادامه داد: سازمان بازرسي خدمتگزار مردم است تا اطمينان دهد كه از حقوق آنها و قوانين و مقررات محافظت مي‌شود و چشم هوشياري براي هشدار وجود دارد. همچنين بازرسي، غمخواري براي مديران است تا مشكلات‌شان را رفع و خدمات‌شان را مناسب‌تر ارائه دهند.

وي با بيان اينكه جامعه بايد بر مدار قوانين و مقررات حركت كند، گفت: جامعه بايد خودكنترل باشد و خودش مرتكب امر خلاف قانون و مقررات نشود.

پورمحمدي تصريح كرد: مهم‌ترين مسأله دستگاه قضايي بايد اين باشد كه اگر كوچكترين تعدي نسبت به قانون انجام شود، مردم مطمئن باشند كه جايي وجود دارد. مردم بايد احساس امنيت كنند و به وجود‌آوردن اين احساس، تلاش و احساس مسووليت زيادي مي‌خواهد.

پورمحمدي در ابتداي سخنان خود با اشاره به موقعيت و هويت ممتاز ملت ايران در عرصه بين‌المللي گفت: جامعه ما به دليل ظرفيت‌هاي ارزنده و ويژه‌اي كه برخوردار است و با تحولات بزرگي كه در حوزه معرفتي و فرهنگي با شكل‌گيري انقلاب اسلامي ايجاد شد توانست گام‌هاي بلند و استواري را براي پيشرفت خود بردارد و مصمم است اين مسير را با قدرت ادامه دهد.

وي افزود: ملت ما در عرصه جهاني داراي يك تشخص و شخصيت مستقل و داراي اهداف والا، پيام‌هاي روشن، شعارهاي مقبول و مورد نياز جامعه امروز جهاني است.

پورمحمدي با اشاره به حضور آمريكايي‌ها در منطقه و لشكركشي‌ها و هزينه هزار و چند صد ميليارد دلاري آنها در عراق و افغانستان گفت: اين‌جور نيست كه آنها براي تأمين امنيت دست به اين كار زدند بلكه آنها مي‌خواهند جايگاه رهبري و هژموني خودشان را در دنيا تثبيت كرده و آن تشخصي كه براي ملت خود ترسيم كردند را استحكام بخشند.

رييس سازمان بازرسي كل كشور تصريح كرد: ملت ايران بدون اينكه اين هزينه‌ها را متحمل شود و با داشتن حدود يك درصد خاك و جمعيت دنيا توانست سهم و نقش بيشتري را در معادلات اصلي تفكر در بين ملت‌ها و نظام‌هاي سياسي و اهداف آرماني بشري ايفا كند.

پورمحمدي اين دستاوردها را مرهون اسلام، انقلاب اسلامي و ظرفيت‌هاي كشور دانست و افزود: اين دستاورد صرفا به هويت‌يابي و تشخص ملي محدود نمي‌شود بلكه پيامدهاي امنيت منطقه‌يي، ملي و اقتصادي را نيز در پي داشت.

رييس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اينكه بزرگترين لشكركشي دريايي و تجمع تسليحاتي دريايي در اطراف كشور ما اتفاق افتاده است، گفت: ملت ما از خودش اقتدار، انسجام و هويت به‌هم پيوسته و قابل ارائه نشان داد و توانست با ايجاد قدرت پيشگيري، جسارت برخورد را از طرف مقابل بگيرد و قدرت پايداري‌اش را در مقايسه با ساير كشورها بالاتر ببرد.

پورمحمدي، كشور ايران را كشوري پرنشاط و زنده برشمرد و گفت: گردش قدرت مديران در جامعه ما از وضعيت تثبيت‌شده و نهادينه‌شده برخورددار است.

وي با بيان اينكه همه اركان كشور متأثر از اراده و انتخاب مردم است، گفت: اين امر يك طمأنينه و آرامش به جامعه مي‌دهد و مردم ما علي‌رغم توطئه‌ها و دشمني‌هايي كه عليه‌شان مي‌شود اين دستاورد را گرامي مي‌دارند.

رييس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به عرصه توسعه و برخي عقب‌ماندگي‌ها اظهار كرد: درست است كه كاستي‌هايي وجود دارد اما اقدامات زيادي براي رفاه حال مردم انجام شده و به‌طور نمونه شرايط رشد و تحول در بوشهر قابل توجه و چشمگير است.

پورمحمدي، بر لزوم اتخاذ تدبير مؤثر در مباحث كلان مديريتي كه از پيچيدگي برخوردار است تأكيد كرد و افزود: اگر در اين مباحث خوب تدبير نشود، ممكن است تلاش‌ها و فعاليت‌ها كم‌اثر شده، به چشم مردم كوچك جلوه كند يا در كام‌شان تلخ شود.

وي خاطرنشان كرد: بايد به‌نحوي اقدامات را انجام داد كه حوزه‌هاي ديگر آسيب نبيند.

پورمحمدي در پايان سخنانش، از تلاش‌ها و خدمات ابوالفضل غنچه‌ارغوان مديركل قبلي بازرسي بوشهر تقدير و غلامحسين كرمي را به سمت مديركل جديد بازرسي استان بوشهر معرفي كرد.

انتهاي پيام
 جمعه 10 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن