تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيّت مؤمن بهتر از عمل او و نيت منافق بدتر از عمل اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805151841




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رنگ ها را به خاطر بسپارید


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: رنگ يكي از جالبترين جنبههاي دكوراسيون است. طراحان دكوراسيون امروزي تقريباً همه قوانين سابق در ارتباط با استفاده از رنگهاي گوناگون و تركيب آنها با يكديگر را در هم شكستهاند و امروز هر رنگي را ميتوان در دكوراسيون منزل بهكار برد.

ديگر مرزها و محدويتهاي گذشته در كاربرد رنگها در دكوراسيون رعايت نميشوند و شايد به همين دليل انتخاب مجموعه رنگي دلخواه براي دكوراسيون يك خانه مشكلتر شده باشد اما هنوز راههايي براي تشخيص مجموعه رنگي مناسب براي هر خانواده وجود دارد. امروزه بيش از هر چيز به سليقه و روحيات ساكنين خانه توجه ميشود. هريك از ما احتمالاً ايدههايي درباره رنگهاي مورد علاقه خود داريم و انتخاب و سليقه ما اغلب بهترين راهنما براي انتخاب مجموعه رنگي مناسب براي محل زندگي و منزلمان است.
اگر به يك پارچه كنفي رنگ پريده، يك روميزي بنفش پررنگ و يا لباسهايي به رنگهاي زنده و درخشان تمايل داريد اينها ميتوانند راهنماي شما در انتخاب مجموعه رنگي مناسب براي منزلتان باشند.
در قدم اول كليه لوازمي كه در منزل داريد و آنها را به خاطر رنگشان دوست ميداريد در يك جا جمع كنيد. اين وسايل ممكن است عبارت باشند از يك روسري، يك سرويس بشقاب، صابون يا كارت تبريك و يا هر آنچه به واسطه رنگش موردپسند شماست. كتابها و مجلههايي كه در رابطه با تركيب رنگ هستند، تهيه كنيد و با مطالعه آنها اطلاعات كافي در رابطه با ايجاد ارتباط ميان رنگهاي گوناگون كسب كنيد.
رنگهايي كه شما ميپسنديد، تركيب آنها با يكديگر در يك مجموعه واحد و تاثير نور موجود در فضا بر آنها عواملي هستند كه نتيجه كار را تحت تاثير قرار ميدهند.
هنگامي كه رنگهاي مورد پسندتان را انتخاب كرديد با استفاده از مداد رنگي، مداد شمعي، آبرنگ و يا هر وسيله رنگآميزي ديگري كه در اختيار داريد آنها را در كنار هم روي يك قطعه كاغذ سفيد آزمايش كنيد. اندازه سطوح رنگي مختلف را تغيير دهيد و به آنها كمي سفيد براي روشنتر شدن اضافه كنيد. به چرخه رنگ مراجعه كنيد و با استفاده از آن رنگ مورد نظرتان را يافته در كنار آن امتحان كنيد. به خاطر داشته باشيد كه رنگهاي منتخب شما وقتي روي سطح ديوارهاي اتاق اجرا شوند تاثيري بسيار قويتر از نماي آنها روي يك قطعه كاغذ خواهند داشت. وقتي به يك تركيب رنگي رضايتبخش رسيديد توجه داشته باشيد كه تاثير نور موجود در محيط و شرايط منزل خود را نيز در نظر بگيريد. به عنوان مثال ديوارهاي زرد درخشان براي يك خانه آفتابگير در منطقهاي با آب و هواي گرم و آفتابي، بسيار زيبا به نظر ميرسند؛ اما همين رنگ روي ديوارهاي يك اتاق شمالي كه از نور طبيعي كمي بهرهمند است نازيبا و كسلكننده خواهد بود. در چنين اتاقي استفاده از رنگ زرد خردلي نتيجهاي بسيار مناسبتر خواهد داشت.
نور چه از نوع طبيعي و چه مصنوعي باشد تاثيرات مختلفي بر رنگ خواهد داشت و آگاهي از اين امر هنگام طراحي رنگ يك فضا ضروري است. دقت كنيد كه در چه زماني از روز و به چه ميزان نور طبيعي به هر يك از اتاقهاي شما ميتابد و رنگ مورد نظرتان براي هر يك از اتاقها را در نور همان اتاق بيازماييد.
انتخاب رنگ مناسب براي پوشش ديوارها اولين قدم در طراحي رنگي براي دكوراسيون هر اتاق است اما شايد يافتن رنگهاي متناسب با آن براي ديگر اجزاي دكوراسيون كمي مشكلتر به نظر برسد. استفاده از چرخه رنگ، روشي مطمئن براي يافتن رنگهاي متناسب با رنگ مورد نظر ماست. چرخه رنگ متشكل از 12 رنگ است كه 3 رنگ قرمز، زرد و آبي در آن رنگهاي اوليه و رنگهاي ميان آنها به عنوان رنگهاي ثانويه شناخته ميشوند. هر رنگ در اين چرخه ميتواند با رنگهاي كناري خود كه رنگهاي هم خانوادهاش محسوب ميشوند و همچنين رنگ مقابلش كه رنگ مكمل آن است به خوبي تركيب شده نتيجهاي زيبا و موزون بيافريند. استفاده از رنگهاي هم خانواده كه در چرخه رنگ در كنار هم قرار گرفته و به اصطلاح همسايه هستند تركيبي ملايم و هماهنگ را ايجاد ميكند كه نگاه بيننده را به راحتي از يكي به ديگري رهنمون ميشود. استفاده از يك رنگ با ميزان كمي از رنگ مكمل آن چنانچه به درستي و در اندازههاي صحيح صورت گرفته باشد نتيجهاي درخشان و چشمگير ميآفريند و بر جذابيت مجموعه رنگي حاضر ميافزايد و مانع غالب شدن كامل يك رنگ بر فضاي اتاق ميشود






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن