تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814691415




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سراي فرهنگ


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: سراي فرهنگ
نمايشگاه نقاشي رنگ واره در قرآن

نمايشگاه نقاشي «رنگ واره» به مدت ده روز از امروز در نگارخانه فرهنگسراي قرآن سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران برپا شد.
40 بلو از آثار ندا احمدي كه به سبك اكسپرسيونيسم مي باشد، فراروي ديدگان هنردوستان تهراني قرار گرفته است. ندا احمدي - مدرس دانشگاه، پس از مدت ها تدريس، نخستين نمايشگاه خود را با عنوان «رنگ وا ره» برپا كرده است. او در آثار خود با بهره گيري از تكنيك «باتيك» كه شاخه اي از سبك اكسپرسيونيسم به شمار مي آيد، تلاش مي كند تقابل معنويت و ماديات را نشان دهد.
اين مدرس دانشگاه، با بيان اين مطلب كه اكسپرسيونيسم، جلوه گر هيجانات رواني نقاش هنرمند درباره رنگ و فرم است، افزود: در جريان نمايشگاه نقاشي «رنگ واره» تلاش كرده ام آثاري را در معرض ديد علاقمندان به هنر نقاشي قرار دهم كه قدرت و آثار معنويت در مقابل ماديات به صورت رمز گشوده باشد.

كارگاه آشنايي با كتابخانه در مدرسه

فرهنگسراي مدرسه «كارگاه آشنايي با كتابخانه» را با هدف معرفي بخش هاي مختلف كتابخانه شنبه 11 آبان ساعت 11 برگزار مي كند.
در اين كارگاه دانش آموزان با نحوه استفاده صحيح از مراكز اطلاع رساني، دايره المعارف و واژه نامه ها آشنا خواهند شد.

كانون هاي سالمندي تهران در سالمند

فرهنگسراي سالمند به منظور ترويج مشاركت اجتماعي ميان سالمندان، كانون هاي جهان ديدگان خود را در سطح مناطق 22 گانه شهر تهران، توسعه مي دهد.
اكرم شاهرخي رئيس اين فرهنگسرا با تاكيد بر حضور سالمندان در مشاركت هاي اجتماعي گفت: از مهر ماه امسال به مناسبت هفته فرهنگي هنري سالمندان شهر تهران كانون هاي جهان ديدگان انصار الحسين(ع)، طليعه، صبا، ميعاد، شهيد رجايي و رضوان به ترتيب در مناطق 13، 16، 8، 19 و 16 تاسيس شده اند و به زودي در مناطق ديگري نيز به تعداد تشكل هاي سالمندي افزوده خواهد شد.
وي با اشاره به علاقه و انگيزه سالمندان به فعاليت هاي گروهي گفت: هم اكنون افزون بر 20 هزار نفر از مادربزرگ ها و پدربزرگ ها ي تهراني با عضويت در 43 كانون جهان ديدگان، تحت پوشش اين فرهنگسرا قرار دارند.
شاهرخي حمايت فرهنگسراي سالمند از فعاليت هاي فرهنگي، هنري و اجتماعي كانون هاي جهان ديدگان را يادآور شد و افزود: ما با هدف ترويج فرهنگ، تكريم سالمندان در جامعه وايجاد نشاط و پويايي ميان شهروندان ارشد، همواره، انگيزه هاي فردي و گروهي آنها را هدايت وحمايت كرده ايم. انشا»الله كه با توسعه اين كانون ها بتوانيم آن را فراگير كنيم.

نمايش عروسكي در هنر

نمايش عروسكي «كدوقلقله زن» به كارگرداني جواد ذوالفقاري از 11 تا 23 آبان به غير از ايام تعطيل ساعت 10 در فرهنگسراي هنر اجرا مي شود.
جواد ذوالفقاري مدرس دانشگاه و يكي از پركارترين كارگردانان تئاتر كودك و نوجوانان است كه با پرداختن به داستان هاي فولكلور كشورمان با شيوه هاي جديد و جذاب سعي در زنده نگاه داشتن قصه هاي كهن و بازگويي پند و اندرزهاي نهفته در اين داستان ها به كودكان و نوجوانان دارد.

هديه حضرت معصومه«س» براي دختران دانشجو

با هماهنگي صورت گرفته ميان دانشگاه ها و ستاد گرامي داشت روز دختران، بسته فرهنگي ويژه سالروز ولا دت كريمه اهل بيت «ع» با عنوان « هديه حضرت معصومه (ع) » ميان دختران دانشجو توزيع مي شود.
هزاران بسته فرهنگي شامل كتاب « دخترم معصومه «س» مولتي مدياي دهه كرامت مجموعه گفتار ويژه مساله شناسي فرهنگي دختران، ماه نوشت ذي القعده، انتشار كميك استريپ آداب ازدواج دختران، از سوي ستاد گراميداشت روز دختران، در جشن هاي دانشگاه ها به مناسبت ولا دت حضرت معصومه « س» بين دختران دانشجو توزيع خواهد شد.
براساس اين گزارش دختران دانشجو با دريافت اين بسته فرهنگي امكان حضور در مسابقه كتابخواني «دخترم معصومه «س» را نيز خواهند داشت.

باشگاه خنده، شهرشاد در ملل

فرهنگسراي ملل با همكاري فرهنگسراي سلا مت اقدام به برگزاري باشگاه خنده شهر شاد، زندگي شادتر با چهره خندان در تاريخ 13 آبان ماه مي نمايد.
هدف از برپايي اين كارگاه ترويج و توقيت روحيه نشاط در بين شهروندان و كاستن اضطراب و غلبه بر مشكلا ت و استرس هاي رفتاري ناشي از زندگي شهري مي باشد. در اين كارگاه سعي مي شود اعتقادات ديني را با بهره گيري از آداب و رسوم قومي و نمايش هاي آييني و تصاوير طنز آميز باز نماييم.

يك روز خوب تعطيل در كنار همسري مهربان
در تفكر

«يك روز خوب تعطيل در كنار همسري مهربان» عنوان برنامه كارگاهي آموزشي است كه با حضور كارشناسان در فرهنگسراي تفكر برگزار مي شود.
در اين كارگاه آموزشي راهكارهاي پرهيز از مشاجره و تنش ميان زوجين و نيز مشاوره هاي كارشناسي لا زم براي غني سازي اوقات فراغت اعضاي خانواده در روزهاي تعطيل ارائه مي شود.
در كارگاه آموزشي « يك روز خوب تعطيل در كنار همسري مهربان» حجت الاسلا م و المسلمين ابوالقاسمي، مولف و پژوهشگر مسائل خانواده به ارائه سخنراني پرداخته ودر قالب گفتگو به پرسش ها و ابهامات حاضرين در كارگاه پاسخ خواهد داد.

كارگاه آموزشي سوپ خلا قيت در تفكر

فرهنگسراي تفكر در قالب ويژه برنامه هاي جشنواره تابستاني 87، كارگاه آموزشي « سوپ خلا قيت» را براي علا قمندان برگزار مي كند. اين برنامه با همكاري كتابخانه شيخ هادي نجم آبادي و حضور مولف پژوهشگر و كارشناس خلا قيت مهندس محمد شاكر به صورت رايگان برگزار مي شود.
كارشناس اين برنامه كه طراح جشنواره بازي هاي خلا ق و مولف كتاب بازي هاي خلا ق است مواد مورد نياز براي تهيه سوپ خلا قيت را به شركت كنندگان ارائه داده ومهارت هاي كاربردي براي ايجاد فرآيند خلا قيت را آموزش مي دهد. اجراي متشكله خلا قيت، ابزارهاي تفكر خلا ق و شيوه هاي آماده سازي يك محصول خلا قانه يا همان «سوپ خلا قيت» (!) از جمله بخش هاي مختلف اين كارگاه آموزشي است.

پايگاه سنجش بينايي در خانه فرهنگ فرزانگان

پايگاه سنجش بينايي با حضور كارشناسان متخصص تا 30 آبان ماه در خانه فرهنگ فرزانگان آماده ارائه خدمات به مراجعان است.
اين پايگاه با همكاري سازمان بهزيستي كشور و سازمان آموزش و پرورش با هدف سنجش بينايي كودكان 4 تا 6 سال در خانه فرهنگ فرزانگان برپا شده است.
والدين مي توانند جهت سنجش بينايي فرزندانشان همه روزه از ساعت 8 تا 12 به اين مركز مراجعه كنند.
همچنين اين خانه فرهنگ به مناسبت ميلا د حضرت معصومه «س» 11 آبان ماه تور زيارتي مرقد حضرت معصومه «س» و مسجد جمكران برگزار مي كند.

نمايشگاه و فروشگاه بانوان، خوداشتغالي
و رسانه در فرهنگسراي رسانه

فرهنگسراي رسانه در نظر دارد به مناسبت ميلا د با سعادت حضرت فاطمه معصومه «س» نمايشگاه و فروشگاه « بانوان، خوداشتغالي ورسانه» را برگزار نمايد.
در اين نمايشگاه و فروشگاه آثار رسانه اي بانوان شهر تهران، هنرهاي دستي و تجسمي، نقاشي و سوغاتي شهرهاي مختلف ايران به نمايش گذاشته خواهد شد.
در همين راستا، در بخش جانبي اين نمايشگاه سلسله نشست هايي با موضوع «زن و رسانه» ، «كودك و رسانه» و «بانوان خبرنگار» برگزار خواهد گرديد.
 چهارشنبه 8 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن