تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806844156




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/پايان نمايشگاه جهاددانشگاهي در مجلس/ گفت‌وگوهاي ايسنا با محجوب،بادامچيان،نوروزي،ونايي،حسيني،فتحي‌پور،نوروزي و مهدوي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /پايان نمايشگاه جهاددانشگاهي در مجلس/ گفت‌وگوهاي ايسنا با محجوب،بادامچيان،نوروزي،ونايي،حسيني،فتحي‌پور،نوروزي و مهدوي


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

جهاددانشگاهي از روز يكشنبه دستاوردهاي خود را در محل دايمي نمايشگاه‌هاي مجلس شوراي اسلامي در معرض ديد نمايندگان قرار داده بود كه امروز پس از 4 روز اين نمايشگاه پايان يافت، در حاشيه اين نمايشگاه گفت‌وگوهايي با تعدادي از نمايندگان درباره دستاوردهاي جهاددانشگاهي انجام شد كه در زير مي‌آيد.

گفتني است اين نمايشگاه با حضور دكتر حميدرضا طيبي رييس جهاد دانشگاهي و حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيد محمدحسن ابوترابي‌فرد نايب رييس مجلس شوراي اسلامي افتتاح شد.

دكتر طيبي:

الگوي جهاددانشگاهي بايد در سراسر كشور توسعه يابد

دكتر حميدرضا طيبي در مراسم افتتاح نمايشگاه دستاوردهاي جهاد دانشگاهي در مجلس اظهار اميدواري كرد با پيشرفت علم و فناوري، كشور متكي بر درآمد نفت اداره نشود. بلكه كشور متكي بر توانمندي‌هاي خودمان اداره شده و متاسفانه اين از مسائلي است كه هنوز هم در جمهوري اسلامي در حاشيه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، رييس جهاددانشگاهي گفت: اگر به طور جدي به اين امر پرداخته نشود، ما در آينده نگراني‌هاي بسيار زيادي خواهيم داشت؛ اما از سوي ديگر مجموعه‌هايي چون جهاد دانشگاهي توانسته‌اند از چنين موقعيت‌هايي استفاده كنند؛ كه خوشبختانه به لطف خدا ما اصلا در كشور مشكل توليد علم و توليد فناوري و فكر نداريم؛ به طوري كه به هر جا كه توجه كرده‌ايم توانسته‌ايم در مرز علم و فناوري حركت كنيم.

وي اظهار اميدواري كرد بايد چنين فعاليت‌هايي به صورت يك موضوع اصلي در كشور مطرح شود و الگوي جهاددانشگاهي بتواند در سراسر كشور توسعه يابد.

طيبي با تاكيد بر اين‌كه مي‌توان در اين مسير راه‌هاي ميان‌بر را طي كرد، شرط آن را باور مديران دانست و افزود: مديران بايد براي هر چه زودتر در اين حوزه و در راستاي پيشرفت علم و فناوري و دستيابي به اين امر، برنامه‌ريزي كنند.

رييس جهاددانشگاهي، هم‌چنين از حجت‌الاسلام‌والمسلمين ابوترابي نايب رييس اول مجلس شوراي اسلامي كه براي افتتاحيه‌ي اين نمايشگاه حضور بهم رسانده بود، تشكر كرد.

وي در ادامه با تشكر از توجه نمايندگان به جهاددانشگاهي به ويژه در سال گذشته، ابراز اميدواري كرد كه امسال هم جهاددانشگاهي مستحضر به حمايت نمايندگان باشد، تا جهاددانشگاهي بتواند با كار خوب توليد فكري و علمي و توليد فناورانه، دين خود را به مردم ادا كند.

نايب رييس مجلس در افتتاحيه‌ نمايشگاه دستاوردهاي جهاددانشگاهي:

تشكيل اين نمايشگاه در مجلس، آثار و بركات خوبي به همراه خواهد داشت

حجت‌الاسلام‌والمسلمين ابوترابي‌فرد در مراسم افتتاحيه‌ي نمايشگاه دستاوردهاي جهاددانشگاهي در مجلس ضمن آرزوي توفيق براي همكاران جهاددانشگاهي، خاطرنشان كرد: قطعا تشكيل اين نمايشگاه در مجلس و آشنايي كه همكاران ما با دستاوردها و تلاش ارزشمند جهاددانشگاهي پيدا خواهند كرد، آثار و بركات خوبي به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايسنا، نايب رييس مجلس شوراي اسلامي افزود: جهاددانشگاهي به عنوان نماد پيوند علم و دين، بستر مناسبي را براي حضور دانشگاهيان عالم و متعهد در عرصه‌هاي مديريتي و علمي فراهم آورده و حضور اين جوانان، مردان و زنان عالم و متعهد و معتقد به نظام اسلامي در جهاددانشگاهي، راه را براي دستيابي به موفقيت‌هاي چشمگير و ارزشمندي چون آنچه كه در پژوهشكده‌ي رويان رخ داده است، هموار ساخته است.

نايب رييس اول مجلس شوراي اسلامي در ادامه، گفت: اين اقدامات كار بزرگي است كه شايد بسياري از كارهاي بزرگ علمي كشور را تحت‌الشعاع قرار داده است، و اميدواريم كه با تلاش شما به عنوان رييس جهاددانشگاهي و همكاران، معاونان و مسوولين جهاددانشگاهي در دانشگاه‌هاي كشور به ويژه دانشگاه‌هاي معتبر و كليدي كه داراي سرمايه‌هاي بسيار فراوان و ارزشمندي هستند، اين اقدامات ادامه يابد.

ابوترابي‌فرد بزرگ‌ترين سرمايه‌ي جهاددانشگاهي را سرمايه‌ي نيروي انساني آن دانست و افزود: خوشبختانه اين نيروي انساني عالم و متعهد پشتوانه‌ي موفقيت‌هاي با ارزشي بوده و اميدواريم ما در آينده هم شاهد موفقيت‌هاي بيشتر اين نهاد انقلابي و اسلامي باشيم و از دستاوردهاي آن مردم بهره‌مند شوند.

محجوب: جهاددانشگاهي راه پربركتي را شروع كرده است

مي‌توان بودجه‌هاي پژوهشي را براي جهادجذب و هزينه كرد

عليرضا محجوب در حاشيه بازديد از نمايشگاه دستآوردهاي جهاددانشگاهي، جهاد را زنجيره‌اي دانست كه به استعفال محدود نشده و افزود: جهاد پس از 30 سال كار كه سن بازنشستگي است هم‌چنان جوان است و به اين اعتبار مي‌توان گفت كه طي اين سه سال اخير از 27 سال گذشته جوان و پويا‌تر شده است. به طوري كه كارآمدي‌هايش بيشتر ظاهر شده و اهداف و آرمان‌هايش هويداتر شده است.

به گزارش خبرنگار ايسنا، عضو كميسيون اجتماعي مجلس ادامه داد: قاعدتا اسم جهاد بركت است و راه پربركتي را شروع كرده است و تا زماني كه با اين نام مزين است سنبل جهاد و حركت مستمر خواهد بود.

محجوب در مورد لزوم توجه تصميم‌گيران كشور به نهادهاي علمي و فرهنگي گفت: متاسفانه بايد گفت كه چنين نهادهايي را فراموش كرده و نسبت به آنها بي‌توجهيم و اين نهادها خودشان هستند كه در حال حركتند؛ بنابراين بايد زاويه توجه خود را در منابع و جاهايي كه علم مي‌آفرينند و مي‌توانند منشاء و منابع آفرينش ثروت و كارآفريني باشند و قطعا منشاء اشاعه آموزش و تحصيل نيز خواهند بود، معطوف كنيم. اين توجه‌ها نبايد موردي باشد و بايد توجه‌مان ويژه و مستمر باشد.

نماينده مردم تهران در خانه ملت در پاسخ به اين سوال كه تا چه حد تصميم‌گيران كشور در راستاي تعامل مثبت با اين نهادها قدم برمي‌دارند، گفت: تعامل تصميم‌گيران با اين گونه نهادها بيش از اندازه ناچيز است، در حالي كه منابع تخصيص وجود دارد اما در حد اين نهادها نيست. اگر مي‌گوييم كانون‌هاي پژوهشي و بودجه پژوهشي، همين نهادها و به ويژه نهادي چون جهاد دانشگاهي جايي هستند كه مي‌توان بودجه‌هاي پژوهشي را براي آنان جذب و هزينه كرد، چرا كه شايد بتوان گفت اين نهادها به تنهايي قادر باشند پنج درصد توليد ناخالص داخلي ما را به شكل بودجه آموزشي گرفته و هزينه كنند، كه اگر چنين اقدامي صورت گيرد به توليد علم و توليد مستمر پژوهش و تحقيق توجه ويژه نشان داده‌ايم.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس در مورد نقش جهاد دانشگاهي در تبيين و اجرايي كردن رهنمودهاي مقام معظم رهبري در راستاي توجه به حوزه‌هاي علمي و فرهنگي اظهار كرد: جهاد دانشگاهي هميشه در اين راستا حركت كرده، از دوره‌ي امام خميني(ره) نيز هميشه جلوتر از آنچه فرموده شده حركت كرده است، به طوري كه رهنمود خود را اخذ كرده و به وجه احسن عمل كرده است.

بادامچيان:

جهاددانشگاهي در دهه‌ چهارم انقلاب اسلامي قوي‌تر و بهتر از گذشته بدرخشد

اسدالله بادامچيان درحاشيه‌ بازديد از نمايشگاه دستآوردهاي جهاددانشگاهي كه در مجلس برگزار شده است، جهاددانشگاهي را يكي از ره‌آوردهاي نظام جمهوري اسلامي دانسته و گفت:‌ عده‌يي از دانشجويان و تحصيل‌كرده‌ها در اين مجموعه جمع شده‌اند و نام زيباي جهاد روي خود گذاشته‌اند، چرا كه جهاد كوشش فوق‌العاده‌يي است.

نماينده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، گفت: جهاد به معناي اين است كه با تمام قوا كار كنيم و همه‌ي جهد و كوشش‌تان را به كار بگيريد، بنابراين اميدواريم كساني كه واژه‌ي قرآني جهاد را انتخاب كرده‌اند كوشش آنان در حد جهاد باشد.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس با بيان اين‌كه در جهاد دانشگاهي مجموعه دانشگاهي مي‌خواهد اقدامات خود را جهادي انجام دهد، اظهار كرد: در طول اين سي سال اين نهاد خدمات ارزشمندي را در ابعاد مختلف در مسائل ژنتيكي، ‌بيماري‌ها، تحقيقات و پژوهش‌ها و تاسيس خبرگزاري دانشجويان ايران كه انصافا نيز خبرهاي خوبي را مخابره كرده و يك ابتكار خبرگزاري غير دولتي خوبي بود، ارائه كرده است.

وي افزود: بايد منصف باشيم كه موسسه رويان افتخاري براي نظام جمهوري اسلامي است، كه مقام معظم رهبري نيز در ابعاد مختلف از اين افتخار ياد كرده‌اند و رضاي خاطر اين انسان متقي، صالح و بنده‌ي خوب خدا از اين اقدام جهاد دانشگاهي، ‌بسيار ارزشمند است.

بادامچيان ضمن تشكر از تمامي اعضاي جهاد دانشگاهي، با بيان اين‌كه مسئله‌ي مهم بعد از سه دهه‌ پس از انقلاب، تلاشي است كه بايد جهاد دانشگاهي براي جمع بندي ‌تجربيات خود انجام دهد، خاطرنشان كرد: اين نهاد بايد اگر امكان داشته باشد خارج از مجموعه خودشان ارزيابي و نظرخواهي از گروه‌هاي مختلف دريافت كند و در ارزيابي مجدد به يك طراحي جديد براي دهه‌ي چهارم، پنجم و ششم انقلاب اسلامي برسد تا مشخص شود چه اقداماتي صورت گيرد.

نماينده مردم تهران در خانه‌ ملت در ادامه ضمن تاكيد بر ضرورت تقليدي نبودن فعاليت‌هاي دانشگاهي لزوم توجه جهاد دانشگاهي بر دوري از فرهنگ غالب غرب را يادآور شد و اظهاركرد: نمي‌توان به راحتي فرهنگ غالب را تغيير داد و اين كار ساده‌يي نيست،‌ وقتي كه ويل دورانت تاريخ تمدن مي‌نويسد و استكبار جهاني نيز پشت سر اين فرد وجود دارد كه تاريخ استعماري فرهنگي غربي بنويسد، بنابراين چنين تغييراتي مشكل‌تر است و تا افراد براستفاده‌ي مطالب سالم تاريخ ويل دورانت مسلط شده و مسائل نگارش شده‌ي استعمارگرانه‌ي اين خائن به بشريت مورد استفاده قرار نگيرد، زمان مي‌برد؛ اما همين كه پس از گذشت سه دهه‌ از انقلاب و آغاز دهه‌ي چهارم نظام جمهوري اسلامي به اين استقلال فكر و قدرت برسيم كه با همين صراحت در مورد موضوع جهاني چون بحث ويل دورانت اظهار نظر كنيم، امر مهمي است.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس ابراز اميدواري كرد جهاد دانشگاهي در دهه‌ چهارم انقلاب اسلامي قوي‌تر و بهتر از گذشته كه تا كنون درخشيده است، بدرخشد.

بادامچيان در مورد لزوم توجه‌ تصميم‌گيران كشور به نهادهاي علمي و فرهنگي و برقراري ارتباط مثبت با آنان خاطرنشان كرد: هيچ يك از مسوولين‌مان تا كنون نسبت به مسئله‌ي دانشگاه‌ها،علوم دانشگاهي و گسترش علوم در ايران نظر ترديدي نداشتند و همه نيت كمك دارند و از امام خميني(ره) تا مقام معظم رهبري و همه‌ي رييس جمهور‌هاي پس از انقلاب و مسوولين مختلف تا كنون نظر پشتيباني راداشتند. بنابراين بايد جهاد دانشگاهي از اين فرصت‌ها و حمايت‌ها استفاده كرده و طوري عمل كند كه بتواند خواسته‌هاي ارزشي مسوولين را در جهت عملي كردن و ارائه راهبرد و راهكار، بكار گيرد.

وي در پاسخ به اين سوال كه جهاد دانشگاهي چه نقشي در تبيين و اجرايي كردن رهنمودهاي مقام معظم رهبري در حوزه‌هاي فرهنگي و علمي دارد، گفت: نظر در مورد اين امر نياز به تحقيق جدي دارد، و مسلما جهاد دانشگاهي در خط امام(ره) و مقام معظم رهبري زحمت كشيده‌اند و قطعا در راستاي رهنمودهاي ايشان حركت مي‌كنند، اما براي ارزيابي دقيق از نقش جهاد دانشگاهي بايد تحقيق بيشتري صورت گيرد تا شايسته‌ي اين نهاد باشد.

نايب رييس كميسيون قضايي درگفت‌وگوباايسنا:

جهاددانشگاهي مي‌تواند پيشرفت‌هاي علمي كشور را به منصه ظهور برساند

اسلامي‌پناه گفت: جهاددانشگاهي نهادي برخواسته از انقلاب است كه در دستآوردهاي انقلاب نقش چشم‌گيري داشته است.

نماينده مردم جيرفت و عنبرآباد در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني ايسنا، با بيان مطلب فوق ابراز اميداوري كرد كه جهاددانشگاهي بتواند در اهداف و برنامه‌هايش همانند گذشته موفق باشد.

وي با بيان اين‌كه نيروهاي برخواسته از بطن و متن انقلاب جذب اين نهاد شده‌اند، افزود: جهاددانشگاهي با توجه به ارتباطي كه با دانشگاه‌ها دارد مي‌تواند پيشرفت‌هاي علمي كشور را به منصه ظهور برساند.

اسلامي‌پناه در ادامه جهاددانشگاهي را پل ارتباطي بين دولت و بخش خصوصي براي پيشبرد كارهاي پژوهشي عنوان كرد.

نايب رييس كميسيون قضايي و حقوقي مجلس درباره‌ي نقش جهاددانشگاهي در تبيين و اجرايي كردن رهنمودهاي مقام معظم رهبري خاطرنشان كرد: منويات مقام معظم رهبري چيزي جزء اين نيست كه كشور به تعالي و ترقي برسد و اين نهاد تاكنون ثابت كرده است كه ظرفيت اين كار را دارد.

اسلامي‌پناه در پايان گفت: اين ظرفيت‌ها هرچه بيشتر مورد حمايت قرار گيرد، بيشتر مي‌تواند به اهداف خود نزديك شود.

نماينده ملايردر گفت‌وگو با ايسنا:

تمام نخبگان و دانشگاهيان به شدت مدافع عملكرد جهاد دانشگاهي هستند

نماينده‌ي مردم ملاير در مجلس شوراي اسلامي گفت: جهاد دانشگاهي بعد از انقلاب تا كنون در تمام عرصه‌ها تاثيرگذار بوده و دستاوردهاي ويژه‌اي داشته است.

حسن ونايي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، با بيان اين مطلب درباره‌ي لزوم توجه تصميم‌گيران و تصميم‌سازان به نهاد انقلابي جهاد دانشگاهي، خاطرنشان كرد: عقلاي ما حتما به اين نهاد توجه مي‌كنند،اما نگراني اين‌جاست كه مديراني كه احساسي عمل مي‌كنند و دستاوردهاي مهم جهاد را در نظر نمي‌گيرند، ممكن است براي پيشرفت‌هاي اميدبخش اين نهاد مقدس مانع ايجاد كنند، وگرنه تمام نخبگان و دانشگاهيان به شدت مدافع عملكرد جهاد دانشگاهي هستند.

اين عضو كميسيون برنامه و بودجه‌ي مجلس درباره‌ي نقش جهاد دانشگاهي در تبيين و اجرايي كردن رهنمودهاي مقام معظم رهبري تصريح كرد: همواره رهنمودهاي مقام معظم رهبري خود را در عملكرد جهاد دانشگاهي نشان داده است و هميشه در فرمايشات مقام معظم رهبري از عملكرد جهاد اعلام رضايت بوده است.

نماينده كليبر در گفت‌وگو با ايسنا:

جهاد دانشگاهي آبروي نظام است

به همت اين نهاد در بسياري از زمينه‌ها خودكفا شده‌ايم

نماينده كليبر و هوراند در مجلس شوراي اسلامي گفت: جهاد دانشگاهي از اول انقلاب تاكنون دستاوردها و خلاقيت‌هاي زيادي داشته و براي خودكفايي در مسايل علمي و فرهنگي گام‌هاي بلندي برداشته است.

ارسلان فتحي‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني ايسنا، با بيان اين‌كه در زمينه تكنولوژي‌هايي كه وابسته به بيگانه بوديم به همت جهاد دانشگاهي خودكفا شده‌ايم، تصريح كرد: بنابراين بايد از اين نهاد حمايت شود و به آن در زمينه اعتبارات و استقلال بها داده شود.

وي با تاكيد بر اين‌كه جهاد دانشگاهي بايد با اقتدار پيش رود، ابراز اميدواري كرد: جهاد دانشگاهي در آينده به دستاوردهاي بيشتري دست يابد.

اين عضو كميسيون اقتصادي مجلس، جهاد دانشگاهي را آبروي نظام و از افتخارات جمهوري اسلامي ايران دانست.

فتحي‌پور در پايان خاطرنشان كرد: آمادگي خود را براي رفع هر گونه موانع دست و پا گير از جهاد دانشگاهي اعلام مي‌كنيم و اميدواريم دولت نيز از نظر اعتبارات اين نهاد را مورد حمايت قرار دهد.

نماينده قروه درگفت‌وگوباايسنا:

جهاددانشگاهي نيازمند نگاه ويژه است

امكانات اين نهاد براي اجرايي كردن برنامه‌هايشان اندك است

نماينده مردم قروه در مجلس شوراي اسلامي گفت:‌ جهاد دانشگاهي به عنوان نهادي كه مي‌تواند در پيشرفت و آباداني كشور تاثيرگذار باشد، نيازمند نگاه ويژه است.

سيدعماد حسيني در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني ايسنا، با بيان مطلب فوق تصريح كرد: جهاد دانشگاهي در زمينه‌ي تحقيقات دانشگاهي خدمات خوبي ارائه داده و تغيير و تحول عمده‌اي در پيشرفت پروژه‌ها انجام مي‌دهد و به سمت و سوي عملياتي كردن پروژه‌ها قدم بر مي‌دارد كه اين از افتخارات و دستاوردهاي جهاد دانشگاهي است.

وي با بيان اين‌كه جهاد دانشگاهي مي‌تواند به آباداني كشور كمك كند، عنوان كرد: ‌دولت و مجلس بايد كمك مضاعفي به اين نهاد انقلابي كنند.

اين عضو كميسيون انرژي با تاكيد بر اين‌كه برنامه‌هاي جهاد دانشگاهي بسيار خوب است، اما امكانات جهاد براي اجرايي كردن اين برنامه‌ها اندك است، ابراز اميدواري كرد: در مجلس رديف اعتباري خاصي براي جهاد دانشگاهي ايجاد شود و دولت نيز بايد نگاه ديگري به جهاد دانشگاهي داشته باشد.

حسيني تاكيد كرد: اميدواريم اين كمك ها صورت گيرد تا در راستاي اعتلا و آباداني كشور گام برداريم.

مهدوي‌ابهري درگفت‌وگوباايسنا:

تقويت حركت علمي جهاددانشگاهي ضروري است

جهش‌هاي علمي كشوربيشترازناحيه‌ جهاددانشگاهي شكل مي‌گيرد

احمد مهدوي ابهري گفت: ضرورت تقويت حركت علمي جهاددانشگاهي مهم است.

نماينده‌ي مردم ابهر در مجلس شوراي اسلامي، در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، با بيان مطلب فوق افزود: جهاددانشگاهي بعد از انقلاب در تمام زمينه‌ها از جمله نانوتكنولوژي و تكنولوژي‌هاي نوين دستاوردها و جهش‌هاي خوبي داشته كه جاي تقدير و تشكر دارد.

وي افزود: جهاددانشگاهي در صنايع‌ هاي‌تكنولوژي گام‌هاي خوبي برداشته و جوانان به نقطه‌ي خودباوري رسيده‌اند.

اين عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس، با بيان اين‌كه جهش‌هاي علمي كشور بيشتر از ناحيه‌ي جهاددانشگاهي شكل مي‌گيرد، ابراز اميدواري كرد، با حركت علمي جهاددانشگاهي، جزء پيشرفته‌ترين كشورهاي منطقه از نظر علمي بر اساس سند چشم‌انداز بيست ساله شويم.

مهدوي ابهري درباره‌ي لزوم توجه تصميم‌گيران و تصميم‌سازان كشور به ويژگي‌هاي انقلابي جهاددانشگاهي، عنوان كرد: دولت و مجلس بايد به حركت علمي جهاددانشگاهي بها دهند و بستر را آماده كنند تا از استعداد و فكر جوانان در دانشگاه‌ها استفاده شود و نبايد از جهت توان مالي، در مضيقه باشد.

اين نماينده‌ي مجلس اهميت دادن به تحقيقات و اختصاص بودجه براي اين امر را مورد تاكيد قرار داد و افزود: امروز در كشورهاي پيشرفته‌ي دنيا قسمت قابل توجهي از بودجه به تحقيقات اختصاص پيدا مي‌كند كه ما نيز بايد در اين جهت حركت كنيم.

نماينده رباط كريم در گفت‌وگو با ايسنا:

در دستاوردهاي جهاد دانشگاهي روح انقلاب مشاهده مي‌شود

نماينده مردم رباط كريم در مجلس شوراي اسلامي گفت: جهاد دانشگاهي كه بعد از انقلاب شكل گرفته به عنوان نهادي انقلابي و وابسته به تفكر پوياي اسلام در حوزه هاي گوناگون علمي، فني ، ديني و تخصصي فعاليت كرده و پيشرفت داشته است.

حجت‌الاسلام حسن نوروزي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، با بيان اين مطلب، ابراز اميدواري كرد كه اين مراكز و نهادها كه زاييده انقلاب هستند، با اخذ پشتوانه‌هاي مالي بهتر و بيشتر بتوانند در راه خود كه دفاع از راه و طريق امام (ره) است و در گسترش تفكر امام (ره) موفق باشند.

وي با بيان اين‌كه در دستاوردهاي جهاد دانشگاهي در حوزه‌هاي مختلف روح انقلاب مشاهده مي شود، بر تقويت اين مراكز و نهادها تاكيد كرد.

رييس مجمع نمايندگان استان تهران خاطرنشان كرد: اگر معتقديم كه انقلاب بايد بماند، بايد نهادهاي انقلابي بمانند و تصميم گيران و تصميم سازان بايد به اين گونه نهادها توجه كنند.

اين عضو كميسيون انرژي مجلس تاكيد كرد: اگر مي خواهيد كه انقلاب راه درخشان خود را طي كند، بايد نهادهاي انقلابي را رشد دهيم.

نوروزي همچنين درباره نقش جهاد دانشگاهي در تبيين و اجرايي كردن رهنمودهاي مقام معظم رهبري نيز اظهارداشت: نقش جهاد دانشگاهي در اين امر نسبت به مراكز ديگر عالي است و جهاد دانشگاهي در اين زمينه موفق عمل كرده است.

وي توجه به سياست خارجي و مردم مظلوم لبنان در اين نمايشگاه را برجسته دانست و افزود: اصل فكر و روح امام (ره) در جاي جاي اين نمايشگاه ديده مي‌شود.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 8 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن