تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر باطل با حق درنياميزد، بر حقيقت جويان پوشيده نمى مانَد و اگر حق با باطل آميخته ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815412660




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برگزاري نشست هاي علمي درباره بيماري تشنج و صرع از 10 تا16 آبان


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: برگزاري نشست هاي علمي درباره بيماري تشنج و صرع از 10 تا16 آبان
تهران/ واحد مركزي خبر/ مكتوب 1387/08/08
نخستين هم انديشي در تشنج و پنجمين كنگره سراسري صرع و جراحي صرع10تا 16 آبان در تهران و اصفهان با حضور متخصصان داخلي و خارجي برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار واحد مركزي خبر؛ رييس اين كنگره در نشستي خبري افزود: مراسم هم انديشي در تشنج 10 تا 12 آبان در دانشكده علوم بهزيستي و توانبخشي تهران، جراحي صرع 13 ابان در بيمارستان الزهراي اصفهان و پنجمين كنگره سراسري صرع 14تا 16 ابان در دانشكده علوم بهزيستي و توانبخشي برگزار مي شود.
دكتر سيد سهراب فشاركي تصريح كرد: در اين هم انديشي متخصصان و انديشمندان برجسته از كشورهاي كانادا، انگليس و آلمان حضور دارند و مشكلات بيماران صعب العلاج با اولويت جانبازان و خانواده شهدا بررسي مي شود.
فشاركي بيماري تشنج را بي نهايت متنوع دانست و گفت: هنوز نتوانسته ايم تقسيم بندي مشخصي براي اين بيماري پيدا كنيم و در تقسيم بندي اطلاعات جمع اوري شده با مشكل مواجه هستيم.
وي افزود: متخصصان داخلي و خارجي در اين هم انديشي درباره ابهامات بيماري تشنج تبادل نظر مي كنند زيرا با وجود پيشرفت هايي كه در اين زمينه داشته ايم اما هنوز سوالاتي برايمان باقي مانده است كه با بررسي برخي پرونده هاي بيماران در هم انديشي تشنج تصميم هايي درباره چگونگي درمان يا اعزام بيماران به كشورهاي ديگر گرفته مي شود.
فشاركي گفت: تاكنون دريافته ايم كه برخي از دردهاي جانبازان علاوه بر ناراحتي هاي روحي و رواني ناشي از ابتلاي انان به تشنج و صرع است و برخي ديگر از بيماران كه درد خود را ناشي از اين بيماري مي دانند به ان مبتلا نيستند.
وي خاطرنشان كرد: ميهمانان خارجي كه از دانشگاه ها و مراكز بزرگ علمي پزشكي
به اين هم انديشي دعوت شده اند از تجربه مداواي مجروحان جنگي برخوردار هستند.
فشاركي با اشاره به فعاليت كلنيك چند بعدي درباره درمان بيماري صرع و تشنج گفت: در اين كلينيك از متخصصان رشته هاي روانپزشكي، تغذيه، قلب و جراحي اعصاب بهره مند مي شويم.
وي افزود: روانشناسان در هدايت درمان بيماران صرعي و تشنجي نقش برجسته اي دارند و حضور متخصصان گوناگون در بررسي و درمان اين بيماران بسيار موثر بوده است.
فشاركي وضع داروي كشورمان را در زمينه بيماري تشنج و صرع خوب دانست و تصريح كرد: بسياري از داروهاي اين بيماري ها در داخل كشور توليد مي شود و با داروهاي موجود ايراني توانايي لازم را براي درمان و رسيدگي به بيماران داريم.
دكتر حسين كچويي دبير علمي اين هم انديشي و كنگره نيز گفت: علت بروز 65 درصد تشنج ها مشخص نيست و از حدود 40 ميليون بيمار صرعي در جهان، سن بيشتر انان بين 15 تا 40 سال است.
وي افزود: هدف ما در اين برنامه هاي علمي، بررسي وضع بيماران صرعي مقاوم به درمان و افزايش دقت تشخيص در علت درد بيماران است زيرا برخي از انان علت دردشان را ناشي از صرع و تشنج بيان مي كنند در حالي كه اينگونه نيست.
كچويي همچنين مهار حمله تشنجي، نجات بيمار از عوارض دارو، حفظ و بهبود كيفيت زندگي انان و بهره مندي از علوم روز دنيا را از اهداف اين نشست ها دانست.
وي گفت: دراين هم انديشي سه روزه21 متخصص و استاد خارجي سخنراني مي كنند و5 ميزگرد درباره تشنج، جراحي صرع، تشنج حاملگي و شيردهي، حملات شبه تشنج و نوار مغزي برگزار مي شود.
اين نشست هاي علمي با همكاري بنياد شهيد و امور ايثارگران، دانشگاههاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني، انجمن هاي مغز و اعصاب ايران، روانپزشكان و صرع ايران برگزار خواهد شد.
تصوير دارد
 چهارشنبه 8 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 495]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن