تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815490319




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيا گشت و گذار در وب موجب ايجاد تغيير در مغز مي‌گردد؟


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه فن آوری اطلاعات ایران: آيا گشت و گذار در وب موجب ايجاد تغيير در مغز مي‌گردد؟
اينترنت نه تنها موجب تغيير در راه و روش زندگي بشر شده است بلكه باعث مي‌شود تا نحوه كاركرد مغز ما نيز دچار دگرگوني و تحول گردد.
به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران،از سايت ايتنا،متخصصين عصب‌شناسي مي‌گويند مغز بشر امروزي در نتيجه استفاده مداوم از اينترنت دچار يك تحول تكاملي خواهد گرديد و در نهايت موجب خواهد شد تا ادراك و بينش ما از فناوري، نهايتاً در صدر بالاترين مدارج و اولويت‌ها از يك نظام اجتماعي جديد قرار بگيرد.
Gary Small عصب‌شناس دانشگاه UCLA كاليفرنيا كه يكي از متخصصين برتر در ارتباط با كاركرد مغز مي‌باشد اخيراً مطالعاتي را در اين زمينه به انجام رسانده است.
وي در تحقيقات خود دريافته است كه جست‌وجو در اينترنت و ارسال پيام‌هاي متني باعث مي‌شوند تا مغز ما بتدريج خود را با فيلتر كردن اطلاعات هماهنگ ساخته و بتواند در موقعيت‌هاي آني تصميمات ناگهاني بگيرد.
با اين وجود با اينكه فناوري سرعت يادگيري ما را افزايش داده و خلاقيت را بارور مي‌نمايد اما در مقابل، افرادي كه به استفاده از اينترنت معتاد شده و تمام دوستان آنها در دنياي مجازي هستند بتدريج قابليت‌هاي ذهني خود را از دست داده و به اختلال كاهش تمركز مبتلا مي‌شوند.
Small در گزارش تحقيقي خود اينگونه پيش‌بيني مي‌كند كه افراد طراز اول در نسل آينده اشخاصي هستند كه به تركيبي از مهارت‌هاي اجتماعي بهمراه توانائي‌هاي تكنولوژيك مجهز باشند.
Small در يك مصاحبه تلفني با رويترز اظهار داشت: «ما امروز شاهد يك تغيير تكاملي و پويا مي‌باشيم. مردمان نسل آينده كه خواهان رشد و پيشرفت مي‌باشند مي‌بايستي مهارت‌هاي فناورانه خود را پرورش داده و در روابط اجتماعي رو در رو نيز با مدارج بالائي از تسلط برسند.»
وي در كتاب اخير خود با نام iBrain: Surviving the Technological Alteration of the Modern Mind به چگونگي تاثير فناوري بر نحوه توسعه، تغيير، كاركرد و تفسير مغزهاي جوان اشاره نموده است.
وي مي‌گويد مطالعات بر روي 24 فرد بزرگسال كه از وب استفاده مي‌نمايند نشان داد كه در افرادي كه در كار كردن با وب مهارت بيشتري دارند فعاليت مغز در نواحي كه مسئوليت اتخاذ تصميمات و اخذ نتيجه‌گيري‌هاي پيچيده را دارا مي‌باشند به دو برابر افزايش خواهد يافت.
«مغز انسان از بابت مداربندي و ترتيب آنها بسيار خاص بوده و كاملاً تخصصي عمل مي‌كند. چنانچه شما يك وظيفه ذهني را براي بارها و بارها تكرار كنيد اينكار شما موجب تقويت مدارهاي خاصي از سلسله عصبي نرون‌ها شده و مغز پس از آن ديگر مدارات را ناديده مي‌گيرد.»
Small‌مي‌گويد نسل آينده كه تمايل بسيار زيادي به فناوري داشته و او نام «اهالي ديجيتالي» را بر آن نهاده است همواره در حال اسكن كردن بيت بعدي از اطلاعات جديد بوده كه اين امر مي‌تواند موجب ايجاد استرس و حتي بروز آسيب بر روي شبكه‌هاي عصبي مغز بشود.
 چهارشنبه 8 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه فن آوری اطلاعات ایران]
[مشاهده در: www.iritn.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن