تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820364286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش مكتوب ...دستاوردهاي دانشگاه رازي كرمانشاه


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: گزارش مكتوب ...دستاوردهاي دانشگاه رازي كرمانشاه
كرمانشاه، واحد مركزي خبر
گزارش مكتوب ...دستاوردهاي دانشگاه رازي كرمانشاه

شهرستان كرمانشاه با جمعيت حدود 800 هزار نفر مركز استان و هفتمين شهر بزرگ ايران پس از تهران - مشهد - اصفهان - شيراز - تبريز و اهواز است .
كرمانشاه هم اكنون داراي مراكز آموزش عالي بسيار مهمي است كه شامل دانشگاههاي علوم پزشكي – رازي - دانشگاه آزاد – علمي كاربردي – واحدهاي پيام نور و موسسه آموزشي جهاد دانشگاهي است .
ساخت دانشگاه صنعتي كرمانشاه هم پس از سفر رياست جمهوري و هيئت دولت به استان در دستور كار قرار گرفت كه پس از ساخت ، يكي از دانشگاههاي تاثيرگذار استان خواهد بود .
خلاصه اي از اوضاع دانشگاه رازي كرمانشاه به عنوان يكي از مراكز مهم آموزش عالي استان كه نقش مهمي در تربيت نيروي انساني متخصص و جايگاه مهمي در بين مراكز آموزش عالي كشور دارد آورده مي شود.
در بهمن سال 1351 با تاسيس دانشكده علوم و پذيرش 200 نفر دانشجو در 4 رشته شيمي – فيزيك – رياضي و زيست شناسي بناي يك واحد آموزش عالي در استان كرمانشاه پايه ريزي شد .
بعد از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي به رهبري امام راحل (ره) و با توجه به اهداف متعالي انقلاب اسلامي مبني بر توسعه فرهنگي - اجتماعي مناطق محروم ، با راه اندازي دانشكده هاي تربيت دبيري سنندج و دامپروري ايلام اين دانشكده به دانشگاه رازي ارتقاء يافت.
در سال 1370 دانشكده تربيت دبير سنندج به دانشگاه كردستان و در سال 1371 دانشكده دامپروري ايلام هم به دانشگاه ايلام تبديل و از اين دانشگاه منفك شدند .
كل مساحت دانشگاه رازي حدود 610 هكتار است كه بالغ بر 145 هزار متر مربع آن فضاهاي آموزشي و كمك آموزشي است .
اين فضاها در 4 منطقه شهر مستقرند كه فضاي باغ ميوه با 500 هكتار داراي موزه تاريخ طبيعي است و دانشكده دامپزشكي و دانشكده كشاورزي در آن مستقر هستند .
اين دانشگاه در حال حاضر 7 خوابگاه دانشجويي با گنجايش 3 هزار و 700 دانشجو را دارد .
دانشگاه رازي در حال حاضر داراي 7 دانشكده است و با بهره گيري از دانش و تخصص 8 استاد ( پروفسور ) - 17 دانشيار - 160 استاديار - 76 مربي و 5 مربي آموزشيار و در مجموع 266 عضو هيئت علمي در 30 گروه آموزشي و 154 رشته ( روزانه و شبانه ) و حدود 12 هزار دانشجو در چهار مقطع كارداني - كارشناسي - كارشناسي ارشد و دكترا فعاليت مي كند .
دستاوردهاي مهم دانشگاه رازي در سال هاي اخير :
افزايش رشته هاي دكترا از 2 رشته به 9 رشته - ارتقاي چشمگير رتبه استادان از استادياري به دانشياري و استاد تمام ( پروفسوري ) ؛ دانشگاه در حال حاضر 8 استاد و 17 دانشيار دارد - تبديل دانشگاه در حال توسعه و دانشگاه توسعه يافته ( دانشگاه رازي در اين زمينه مقام اول كشوري را كسب نموده است ) - كسب مقام اول در بين تمام دانشگاهها و موسسات علمي پژوهشي كشور از لحاظ شاخص هاي اسامي علم در سال 2006 - كسب مقام سوم در بين تمام دانشگاههاي كشورهاي اسلامي از لحاظ شاخص هاي علمي در سال 2006 - قرار گرفتن در بين 10 دانشگاه برتر كشور به لحاظ توليد مقالات بين المللي آي . اس . آي - ثبت اختراعات و كتب تاليفي و ترجمه اي - چاپ 147 عنوان كتاب و ثبت 18 مورد اختراع - كسب عنوان دومين دانشگاه نمايه شده ايراني طبق بررسي هاي مركز مطالعات آي . اس . آي.
برخي چهره هاي شاخص دانشگاه رازي :
1 – پروفسور مجتبي شمسي پور
يكي از مهمترين و مطرح ترين چهره هاي علمي در استان - كشور - كشورهاي اسلامي و دانشگاههاي معتبر جهاني است كه بارها به عنوان استاد نمونه در مراكز علمي مختلف معرفي شده و صدا و سيما از وي بعنوان چهره ماندگار تجليل كرده است.
وي برنده جايزه علمي جهان اسلام در سال 2006 شد و هم اكنون دارنده عنوان پر مقاله دارترين پژوهشگر ايراني بر اساس شاخصه هاي توسعه بين المللي اطلاعات علمي است.
2 – پروفسور مهدي خدايي
كه هم اكنون رياست دانشگاه را دارد ، تاكنون بيش از 70 مقاله در مجلات بين المللي آي . اس . آي و 80 مقاله در كنفرانس هاي داخلي و خارجي از وي به چاپ رسيده است .
تاليف يك جلد كتاب و ترجمه سه جلد كتاب - سرپرستي پايان نامه هاي دانشجويان دوره هاي دكتري و انجام 15 طرح تحقيقاتي از فعاليت پژوهشي پروفسور خدايي است .
وي هم اكنون عضو انجمن شيمي ايران - عضو نانو و عضو مركز پژوهشي محيط زيست است .
0002
 چهارشنبه 8 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن