تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804533029




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بگو چه بيمارياي داري تا بگويم چه ميوهاي بخوري!


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: بگو چه بيمارياي داري تا بگويم چه ميوهاي بخوري!




جالب است بدانيد كه ميوهها خواص بسياري از جمله خواص ضدپيري دارند و نه تنها ميتوانند سبب زيبايي پوست و تناسب اندام فرد مصرفكننده شوند، بلكه ميتوانند روند پيري را در او عقب انداخته و حتي انواع بيماريها را درمان كنند. اگر ميخواهيد درمان درد خود را بيابيد و بدانيد چه ميوهاي براي آن خوب است، با ما همراه شويد.

*خستگي مفرط
دليل خستگي مفرط معمولا كمخوني است، يعني زماني اتفاق ميافتد كه ميزان تجمع هموگلوبين در خون كاهش يابد. كمخوني سبب اكسيژنرساني كمتر شده و به دنبال خود ضعف، رنگپريدگي و خستگي را به دنبال ميآورد. مصرف موادغذايي غني از آهن و ويتامينها B12 مثل اسفناج، بادام، عدس، لوبيا قرمز و گوشت گاو و گوسفند ميتواند درمان اين درد باشد.
*مشكلات پوستي
محيط، نور آفتاب، آلودگي هوا و سيگار ميتواند سبب آسيبديدگي پوست شود. براي آنكه از بروز اولين چروكها پيشگيري كنيد و پوست خود را صاف و شفاف نگه داريد، بهتر است مواد غذايي غني از ويتامين A، C و E و سلنيوم مصرف كنيد. مصرف انگور، آواكادو، پياز، تربچه، بادام و چاي سبز ميتواند به سلامت پوست و برطرف شدن مشكلات پوستي كمك كند.
*مشكلات مربوط به مو
براي آنكه موهايي محكم و زيبا داشته باشيد، بهتر است موادغذايي غني از آهن و ويتامين A مثل آلو يا كلمچيني بخوريد. گوشت گاو، ميگو، اسفناج و بادام از آنجا كه حاوي زنيك و آهن هستند بسيار مفيدند. زنيك طول عمر خود را افزايش داده و نه تنها مانع از ريزش سريع آن ميشود، بلكه محرك رشد مجدد موهاست.
*واريس
موادغذايي حاوي ويتامين C، مس و تركيبات فنولي از بروز واريس پيشگيري ميكنند. به افرادي كه مبتلا به واريس هستند توصيه ميشود ليمو، گردو و چاي سبز مصرف كنند.
*مشكلات خواب
داشتن خواب خوب خود كليد اصلي داشتن تناسب اندام، پوست درخشان، چشمان براق و... است. براي داشتن خوابي خوب بهتر است موادغذايي حاوي قندهاي طبيعي مصرف كنيد تا تعادل گليسمي در خون شما برقرار شود. از جمله مواد غذايي توصيه شده ميتوان به كشمش، غلات كامل، لوبيا قرمز، عدس و آلو اشاره كرد.
*ضعف حافظه
ويتامين E، منيزيم و ويتامين B ميتواند جلوي ضعف حافظه را بگيرد. مواد غذايي غني از آنتياكسيدانها همچنين ويتامين C، E و سيليسيوم گياهي ميتوانند سبب افزايش حافظه شوند. از جمله موادغذايي توصيه شده براي بالا بردن حافظه گياه جينسينگ، كلمسبز و كلمپيچ، گردو، گندم كامل، انبه، ميگو، تخم آفتابگردان و جعفري است. زرده تخممرغ هم غنيترين ماده غذايي حاوي كولين است. كولين به ارگانيسم در تبديل چربي به اسيتيلكولين كمك ميكند و نقشي مهم در مكانيسم حافظه دارد.
*بيماريهاي قلبي
معمولا به كساني كه مبتلا به ناراحتيهاي قلبياند توصيه ميشود موادغذايي حاوي چربيهاي اشباع مثل كره، پنير، همبرگر و... مصرف نكنند چون چربي اشباع سبب بالا رفتن كلسترول خون ميشود. در عوض بهتر است موادغذايي حاوي اسيدهاي چرب منوي غيراشباع، فلاونوييدها و فيبر مصرف كنند. اين تركيبات در برخي روغنها مثل روغن زيتون و برخي مواد غذايي و ميوهها مثل انگور، خربزه، آواكادو، بروكلي، ماهي ساردين، صدف و چاي سبز موجود است.
*بيماريهاي چشمي
حتما شنيدهايد كه ميگويند براي پيشگيري از ضعيف شدن چشم هويج بخوريد. جالب است بدانيد تمام ميوهها و سبزيجات قرمز و نارنجي رنگ حاوي آنتياكسيدانها و ويتامينهاي A،C، E و لوتنين هستند و ميتوانند سبب وضوح ديد شوند. به جز هويج توتفرنگي، تخممرغ، زردآلو، چغندر و كدوتنبل هم قدرت ديد شما را افزايش ميدهد.
*ناراحتيهاي استخواني
پوكي استخوان يا ديگر بيماريهاي استخواني مربوط به پيري ميشوند. مصرف موادغذايي غني از كلسيم و ويتامين D ميتواند از مبتلا شدن به اين بيماريها پيشگيري كند. به همين توصيه ميشود موادغذايي نظير بروكلي، اسنفاج، شير، ماست، روغن زيتون، نارگيل و شاهماهي مصرف كنيد.
*مشكلات گوارشي
مصرف موادغذايي حاوي فيبر مثل ميوه و سبزيجات و نوشيدن حداقل 5/1 ليتر آب در روز به هضم و دفع راحتتر كمك ميكند. در صورتي كه دچار سنگيني معده يا سوزش هستيد، بهتر است موادغذايي اسيدي مثل پنير، گوشت قرمز و مركبات را از برنامه غذايي خود حذف كنيد. مصرف ميوههايي مثل انگور، موز، گندم كامل و برنج قهوهاي ميتواند مفيد باشد.
*مشكلات مفصلي
التهابات و درد مفاصل از جمله بيماريهاي است كه لازم است به خاطر آن به پزشك مراجعه كنيد. مصرف ميوه و سبزيهاي غني از آنتياكسيدانها مثل گردو، غلات و ماهيهاي چرب ميتواند از بروز اين ناراحتيها پيشگيري كند. سيب، اواكادو، دانه گندم كامل و روغن زيتون هم مفيد است.
منبع:سلامتيران






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن