تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سپاسگزارى منافق از زبانش فراتر نمى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804653050




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به انگيزه آغاز فصل جديد «N.B.A» مظنون هاى هميشگى!


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: به انگيزه آغاز فصل جديد «N.B.A» مظنون هاى هميشگى!
وصال روحانى
شصت و سومين دوره مسابقه هاى ليگ بسكتبال حرفه اى امريكا (N.B.A) از صبح امروز به وقت تهران شروع شد و بنظر مى رسد بوستون سلتيكز و لس آنجلس ليكرز كه فصل پيش قهرمان و نايب قهرمان شدند، امسال هم مدعيان اول باشند و يك بار ديگر به جمع مظنون هاى هميشگى و شانس داران اصلى تعلق داشته باشند و هر دو نيز امروز با ديدارهايى خانگى كارشان را در فصل ۲۰۰۹-2008 ليگ شروع كردند.
سلتيكز با پيروزى بر ليكرز در سرى ديدارهاى فينال سال گذشته به هفدهمين قهرمانى اش در تاريخ اين مسابقات رسيد كه يك ركورد براى اين پيكارها است، اما اين اولين عنوان نخست آنها از ۱۹۸۶ به بعد بود. در اين راه مثلث كوين كارنت، رى الن و پل پى يرس نقش اول را در تيم سلتيكز ايفا كردند و دو نفر نخست كسانى بودند كه تابستان سال پيش به بوستون رفته و اولين فصل خود را در اين تيم سپرى مى كردند. آن تركيب صبح امروز پذيراى كليولند كاواليرز نايب قهرمان ۲۰۰۷ ليگ در نخستين ديدار خود در اين فصل بود. گارنت مى گويد: «ما روى آن چه فصل پيش به دست آمده زياد حساب نمى كنيم، زيرا فصلى تازه و مسابقاتى جديد از راه رسيده است و بايد به سمت جلو حركت كرد.
ضمن اين كه ما هنوز بسيار تشنه رقابت ايم و براى كسب عناوين تازه خواهيم كوشيد.» سلتيكز يك فصل پيش فقط ۲۴ بازى خود را در مرحله اول ليگ برده بود، ولى آمدن دو مهره اى كه نام برديم، شرايط را تغيير داد و يكى از بزرگترين پيشرفت ها را در يك تيم، در تاريخ برپايى اين ليگ به تصوير كشيد، اما سؤال اين است كه آيا بوستون مى تواند آن واقعه را امسال هم تكرار كند
داك ريورز مربى سلتيكز مى گويد: «بايد صبر كرد و ديد ولى من مى توانم به شما بگويم كه شاگردانم همچنان تشنه پيروزى اند و شتاب و توانايى شان در تمرينات كاملاً قابل رويت است. ما همگى مايل به تكرار آن پيروزى هستيم، اما فشار رقابت ها هم بالا است.»
برايانت: ما را مدعى اول بدانيد
ليكرز كه يك بار ديگر توسط كوبى برايانت در داخل ميدان به حركت در مى آيد و پائو گاسول اسپانيايى را نيز از ميانه فصل پيش جذب خود كرد، بعد از تكرار نايب قهرمانى سال ۲۰۰۴ خود در سال گذشته مى خواهد يك گام فراتر رود و اين بار قهرمانى فصول ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲ خود را تجديد كند. «پيراهن زرد» هاى ليكرز در اولين ديدار خود امروز پذيراى پورت لند تريل بليزرز بودند و اين به معناى تقابل شاگردان فيل جكسون با كرك اودن بود كه به رده سنى اميد تعلق دارد و فصل پيش به تريل بليزرز پيوست اما به سبب مصدوميت زانوى راست نتوانست در آن زمان تيمش را همراهى كند. به علاوه اولين بارى است كه برايانت، گاسول و اندرو باينام (جوان ۲۰ ساله اى كه فصل پيش در اكثر زمان ها مصدوم و غايب بود) در تركيب ليكرز كنار هم مى ايستند. برايانت ۳۱ ساله كه مرد برتر (MVP) فصل گذشته ليگ و نفر دوم جدول گلزنان شد، مى گويد: «ما را مدعى اول بدانيد زيرا تمام ابزار كار را داريم و وسايل قهرمانى را گرد آورده ايم. وقتش رسيده است كه اين كار را انجام بدهيم.»
برايانت تابستان سال پيش نيز مثل دو سه سال قبل از آن انديشه جدايى از ليكرز را در سر خود جاى داده بود و به چنان واقعه اى بسيار هم نزديك شد و خيلى ها رفتن او را به شيكاگو بولز قطعى مى دانستند. اما وقتى گاسول به استيپلز سنتر آمد، برايانت خواسته خود را مبنى بر حضور تعدادى از نامداران و بازيگران قوى در كنار خود و تقويت تيم از اين طريق را تأمين شده يافت و هنوز هم اميدوار است بتواند اولين جام قهرمانى ليكرز را پس از جدايى شكيل اونيل از لس آنجلس و انتقال او به ميامى هيت (در تابستان ۲۰۰۶) به ارمغان آورد.
رقابت هاى سخت
بوستون سال پيش به اين سبب قهرمان شد كه از امتياز برگزارى تعدادى فزونتر از ديدارهاى فينال در خانه اش برخوردار بود. اين تيم در مراحل قبل از فينال نيز بازيهاى پردردسر با آتلانتا هاوكز و كليولند كاواليرز داشت و فقط با نتايج كلى ۳-4 بر آنها پيروز شد و بعيد است كه تيم هايى از همين دست مزاحم ياران گارنت و پى يرس در رقابت امسال هم نشوند. كليولند كه علاوه بر حفظ لبرون جيمز، موويليامز را هم جذب كرده و ديترويت پيستونز با تركيب كار كشته اش و داشتن يكى از قوى ترين خطوط دفاعى ليگ از اين قبيل حريفان و سدهايى عمده در راه «سفيد و سبزها»ى سلتيكز در كنفرانس شرق ليگ هستند.
ششمين فصل آسمان خراش
در منطقه غرب ليگ نيز ليكرز به عنوان قهرمان فصل گذشته اين منطقه با مدعيانى پرشمار و قدرتمند مواجه خواهد بود كه سن انتونيو اسپرز قهرمان سال هاى ،۱۹۹۹ ،۲۰۰۳ ۲۰۰۵ و ۲۰۰۷ ليگ سرآمد آنها است، اما نيو اورلينز هوزتنر پديده فصل پيش با ستاره جوانش كريس پل و همچنين دالاس ماوريكز، فى نيكس سانز، دنور تاكنز و يوتاجز ديگر تيم هاى قوى و مدعى دركنفرانس غرب هستند و هوستون راكتز را هم داريم كه ششمين سال حضور يائومينگ آسمان خراش چينى را در تركيب خود سپرى مى كند. هوستون به اين «سانتر» ۲‎/۲۹ مترى اكتفا نكرده و ران ارتست مهاجم جنجالى ليگ را نيز جذب خويش كرده است و او كسى است كه حضورهاى ناآرامى را در تيم ها ساكرامنتو و اينديانا تجربه كرده است. راكتز اضافه بر مينگ ،زوج سال هاى اخير او تريسى مك گريدى را نيز همچنان در خدمت دارد و براى اين دو به ترتيب معدل هاى ۲۲ امتياز و ۲۱‎/۶ پوئن در هر مسابقه شان طى فصل گذشته به ثبت رسيد. اسپرز پراستمرار ترين و حاكم ترين قهرمان ۱۰ سال اخير ليگ اميدوار است مانو جينوبيلى گارد آرژانتينى اش با رهايى كامل از مصدوميت مچ پاى چپ بازگشتى موفقيت آميز به صحنه مسابقات داشته باشد و البته سن انتونيو هنوز «تيم دانكن» و تونى پاركر را نيز در خدمت دارد.
ساير مظنون ها
درك نويتز كى ستاره آلمانى دالاس ماوريكز كه در فصل ۲۰۰۷ به عنوان با ارزش ترين بازيكن سال شناخته شد، امسال هم در خدمت تيم دالاس ماوريكز است و اين باشگاه جاش هاوارد را نيز در تركيب خود دارد و جيسن كيد «گارد» كهنه كار هم جذب اين تيم شده و با اين حساب ريك كارلايل مربى دالاس اميدوار است اين بار با ادغام و تركيب اين نفرات ماوريكز را براى اولين بار به عنوان قهرمانى برساند. فى نيكس سانز نيز با شكيل اونيل ۳۷ ساله، گرنت هيل ۳۶ ساله و استيونش ۳۵ ساله كلكسيونى از نام هاى مسن نشان مى دهد، اما راخا بل و آمارى استودماير هم در اين تيم هستند و دنور ناگتز با ايورسن و آنتونى و ويوتاجز در بيستمين فصل مربيگرى جرى اسلون، جمع مدعيان و مظنون هاى هميشگى را كامل مى كنندو ليست مدعيان قهرمانى امسال را قطور تر مى سازند.
...و يك ايرانى
و سرانجام به اين نكته نيز اشاره اى داشته باشيم كه براى اولين بار در تاريخ برگزارى اين مسابقات يك ايرانى هم در اين ليگ حضور به هم مى رساند و او حامد حدادى است كه پيراهن تيم ممفيس گريزليز را بر تن دارد. حامد با درخشش در المپيك پكن و شناخته شدن به عنوان بهترين ريباندر آن رقابت ها، راه حضور در سخت ترين ليگ بسكتبال دنيا را هموار كرد، اما تيم وى (گريزليز) معمولاً يكى از بزرگان و مدعيان قهرمانى N.B.A نبوده و به جمعى تعلق ندارد كه وصف شان در سطور فوق آمد.
 چهارشنبه 8 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن