تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815339159




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون مطبوعاتي و اطلاع‌رساني ارشاد: آخرين فهرست خبرنگاران براي دريافت هديه رئيس جمهور ارسال شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون مطبوعاتي و اطلاع‌رساني ارشاد: آخرين فهرست خبرنگاران براي دريافت هديه رئيس جمهور ارسال شد
خبرگزاري فارس: معاون مطبوعاتي و اطلاع‌رساني ارشاد گفت: 10 روز پيش آخرين فهرست خبرنگاران براي دريافت هديه رياست جمهوري به معاونت اجرايي رياست جمهوري ارسال كرده‌ايم كه اميدواريم تا آخر اين هفته خبرنگاران هديه خود را دريافت كنند.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، عليرضا ملكيان در نشست خبري در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين پرسش كه سال گذشته در مراسم اختتاميه جشنواره نفرات سوم و برگزيدگان استاني در روي سن تقدير نشدند و هديه آنها توسط رئيس جمهوري داده نشد چرا بايد بسياري از برنده‌ها كه از شهرستان‌هاي دور براي گرفتن جايزه خود به تهران مي‌آيند مورد بي‌احترامي قرار بگيرند، گفت: انتقاد شما به‌جا است در جشنواره پارسال به خاطر ضيق وقت و مشكلاتي كه در مراسم اختتاميه پيش آمد نتوانستيم رتبه‌هاي سوم و برخي از تقدير شدگان استاني را به روي سن دعوت كنيم تا هديه خود را از دست رئيس جمهوري بگيرند اما اين به معناي ناديده گرفتن حضور آنها نبود و بعد از مراسم هديه آنها داده شد.
وي افزود: امسال با برنامه‌ريزي كه انجام داده‌ايم با توجه به اينكه تعداد موضوعات در جشنواره و نمايشگاه مطبوعات زياد است نيز ناچاريم رتبه اول و دوم را در يك مرحله و رتبه سوم را در مرحله‌اي ديگر تقدير كنيم چون اگر همه بخواهند در يك نوبت هداياي خود را دريافت كنند موجب خستگي حاضران خواهد شد.
وي ادامه داد:‌ امسال نيز از رئيس جمهوري براي شركت در مراسم اختتاميه و اهداي جوايز برگزيدگان دعوت كرده‌ايم.
ملكيان درباره نحوه توزيع هديه رئيس جمهوري گفت:‌ تمامي كساني كه شامل دريافت هديه مي‌شدند و اسامي آنها به معاونت مطبوعاتي فرستاده شده بود ليست شده و به معاونت اجرايي رياست جمهوري داده شد و در واقع آخرين فهرست اسامي خبرنگاران براي دريافت هديه رياست جمهوري كه تعداد زيادي نيز بود 10 روز پيش از سوي معاونت مطبوعاتي ارسال شد كه به ترتيب دعوت شده و هديه به آنها پرداخت مي‌شود و همين‌جا جا دارد كه از معاونت اجرايي و بخش مالي رياست جمهوري و كساني كه دست‌اندركار پرداخت اين هديه بودند و اين كار دشوار را انجام دادند كه همچنان نيز براي ليست آخري كه ارائه شده ادامه خواهد يافت تشكر مي‌كنم. فكر مي‌كنم كه تا هفته آينده همه خبرنگاران هديه خود را بگيرند.
وي در پاسخ به انتقاد خبرنگاري كه اين موضوع را مطرح كرد كه يك سري از خبرنگاران رسانه‌ها در روزهاي اول پرداخت هديه، هديه خود را گرفتند و سر يك سري از خبرنگاران بي‌كلاه ماند، گفت: ما ليست اسامي خبرنگاران را به همان ترتيب كه از سوي رسانه‌ها فرستاده شده بود آماده كرديم و براي رياست جمهوري فرستاديم اما بعضي از ليست‌ها نواقص داشت كه براي اصلاح مجدداً از سوي رسانه‌ها ارسال شد.
وي افزود: من خبري را در يكي از نشريات ديدم كه نوشته شده بود هديه رئيس جمهور فقط به روزنامه‌هاي اصولگرا داده شده است بايد بگوييم اين هديه به همه نشريات با هر سليقه‌اي داده شده و در آخرين ليست ارسالي نيز اسامي خبرنگاران نشريه‌اي كه همين مطلب را منتشر كرده بود نيز فرستاده شد. يك مقدار دور از انصاف است كه اينطور درباره پرداخت هديه قضاوت شود.
ملكيان ادامه داد: هديه‌اي را كه دولت قبلي به خبرنگاران وعده داده بود آنقدر كش و قوس پيدا كرد تا به دولت نهم رسيد و همان هديه را نيز به صورت ريالي دولت نهم پرداخت كرد. اما هيچ بحثي در آن دولت درباره آن هديه نشده كه چرا دير و زود شده است.
وي ادامه داد: اسامي نزديك به 3 هزار و 600 نفر را براي دريافت هديه رياست جمهوري ارسال كرده‌ايم كه اميدواريم تا آخر اين هفته اين هديه به خبرنگاران پرداخت شود.
ملكيان با تأكيد بر اين كه ليست اسامي خبرنگاراني كه به رياست جمهوري فرستاده شده براساس ليستي بوده كه مديران رسانه‌ها به معاونت مطبوعاتي فرستاده‌اند گفت: ما براساس همين ليست اسامي را به رياست جمهوري فرستاده‌ايم و اگر نشريه‌اي عنوان خبرنگاري را چيز ديگري قيد كرده است تقصير از خود نشريه است. ما فقط اسامي را جمع‌بندي كرديم.
وي اضافه كرد: همچنين ما آمار داريم كه نشريات براساس تيراژي كه دارند و سطح فعاليتشان چه تعداد خبرنگار بايد داشته باشند ما نمي‌توانيم 2 هزار و 900 نشريه در حال نشريه را بررسي كنيم كه چه تعداد خبرنگار، تايپست و غيره دارد و اين خود مديران رسانه‌ها هستند كه اشراف داشته و اسامي را براي ما براي پرداخت هديه رياست جمهوري ارسال كردند.
ملكيان ادامه داد: اگر آيين‌نامه كار حرفه‌‌اي روزنامه‌اي در دولت تصويب شده به ما ابلاغ شود معين مي‌كند كه چه كساني خبرنگار هستند و ديگر چنين مشكلاتي را نخواهيم داشت.
وي در پاسخ به انتقاد خبرنگار فارس كه اين آيين‌نامه خود داراي اشكالات فراواني كه اگر ملاك تعيين خبرنگار قرار گيرد خود باعث به‌وجود آمدن مشكلات متعددي خواهد شد گفت: اين آيين‌نامه اصلاح شده است و مشكلاتي كه در آن وجود داشته برطرف شده است.
معاون مطبوعاتي و اطلاع‌رساني ارشاد گفت: اسامي كه براي دريافت هديه رياست جمهوري از سوي رسانه‌ها براي ما ارسال شده ما را در ايجاد بانك اطلاعاتي خبرنگاران ياري كرد.
معاون مطبوعاتي و اطلاع‌رساني ارشاد درباره مطبوعات اجاره‌اي گفت: مطبوعات اجاره‌اي اگر خارج از چارچوب عمومي باشد و ما به اين نتيجه برسيم كه صاحب امتياز نشريه‌اي آن را اجاره داده است بدون اين كه طبق آيين‌نامه اجرايي مطبوعات در قالب قانون به هيئت نظارت بر مطبوعات اطلاع دهد كه مجوز نشريه را اجاره داده است آن نشريه لغو مجوز خواهد شد.
ملكيان در رابطه بيمه خبرنگاران گفت: در واقع خبرنگاران بايد اين مطالبه در وهله اول از صاحب‌ امتياز و مديرمسئول نشريه‌اي كه در آن كار مي‌كنند داشته باشند زيرا بيمه كردن كارمند در قانون كار و مطبوعات به صراحت آمده است و اگر رسانه‌اي خبرنگاري را بيمه نكرده باشد بايد از حقوق خود در مراجع قانوني حمايت كند. قطعاً تشكل‌هاي صنفي در اين زمينه مي‌توانند كمك شاياني به خبرنگاران كنند زيرا اصلي‌ترين و مهم‌ترين وظيفه آنها همين مسئله است حال اگر هيچكدام از اين دو نسبت به بيمه خبرنگاري اقدام نكردند وزارت ارشاد از طريق صندوق خبرنگاران و هنرمندان اين كار را انجام خواهد داد. همين‌طور كه تاكنون 2 هزار 300 خبرنگار از سوي وزارت ارشاد بيمه شده‌اند و اگر سال آينده بودجه بيشتري به آن تزريق شود قطعاً اين تعداد افزايش پيدا خواهد كرد.
وي ابراز اميدواري كرد كه روزي برسد كه هيچ خبرنگاري مشكل بيمه نداشته باشد.
انتهاي پيام/ر
 سه شنبه 7 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن