تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815329360




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير نيرو: قيمت آب و برق امسال گران نمي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: وزير نيرو: قيمت آب و برق امسال گران نمي‌شود
انرژي- همشهري آنلاين:
وزير نيرو از منتفي شدن موضوع افزايش قيمت آب و برق در سال جاري خبر داد و گفت: در لايحه هدفمندكردن ياران‌ ها موضوع آزادسازي قيمت آب و برق ظرف مدت سه سال پيش بيني شده است.

به گزارش مهر، پرويز فتاح دوشنبه (6 آبان) در يك نشست مطبوعاتي گفت: به احتمال زياد هفته آينده لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها به صحن علني مجلس مي‌رود و به دليل اهميت موضوع براي اولين بار رئيس جمهور با حضور در صحن علني از اين لايحه دفاع خواهد كرد. اين در حالي است كه رسم بر اين است كه در دفاع از يك لايحه وزير و معاون اول رئيس جمهور در مجلس حاضر شود.

وي افزود: در لايحه هدفمند كردن يارانه ها به موضوع اصلاح تعرفه هاي آب و برق توجه شده كه البته كلي است و به صورت عدد و رقمي ذكر نشده است.

فتاح تصريح كرد: البته روح كلي اين بخش در لايحه مذكور اين است كه از ابتداي سال 88 به مدت سه سال، مجلس اين اختيار را به دولت و وزارت نيرو مي دهد كه ظرف اين مدت زمان به صورت تدريجي تعرفه هاي آب و برق را به قيمتهاي واقعي و تمام شده برساند.

وزير نيرو افزود: براي سال آتي دولت لايحه‌اي را براي افزايش تعرفه‌هاي آب و برق تدوين نكرده است، چراكه دولت بايد طبق قانون تا آخر شهريورماه اين لايحه را به مجلس ارائه مي‌داد اما از اين فرصت عليرغم تهيه پيش نويسي توسط وزارت نيرو استفاده نكرد و البته استدلالهايي نيز از سوي دولت مطرح بود.

وي تصريح كرد: در اين راستا دو اقدام مي‌توانست صورت گيرد؛ نخست اينكه تغييرات تعرفه‌اي را در لايحه بودجه سال 88 كل كشور كه تا آذرماه ارائه مي شود لحاظ كرد يا اينكه در لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها اين تغييرات را گنجاند. اين درحالي است كه قيمتهاي پيشنهادي وزارت نيرو يك يا دو عدد و رقم نيست بلكه جدولي مفصل است كه ماهها بر روي آن كار شده است.

قيمت آب و برق

به گفته فتاح، قيمت تمام شده هر مترمكعب آب در استان تهران 150 تومان است كه اين رقم در برخي استانها به 400 تا 500 تومان نيز مي‌رسد، اما در استان تهران قيمت آب را از هر مشترك براي هر مترمكعب 80 تومان دريافت مي‌شود. ضمن اينكه اين رقم در روستاها يك سوم قيمت تمام شده است.

وي اظهار داشت: قيمت تمام شده هر كيلووات ساعت برق نيز 773 ريال است كه دولت بخش اعظم آن را به صورت يارانه‌اي مي پردازد.

تعهدات وزارت نفت

فتاح يكي از توافقات وزارت نيرو با وزارت نفت را پر شدن مخازن سوخت مايع معادل 2/3 ميليون مترمكعب در نيمه دوم آبانماه خواند و گفت: بحث دوم تامين سوخت گاز است كه براي سه ماه از نيمه آذرماه تا نيمه اسفندماه، شركت ملي گاز 30 ميليون مترمكعب در روز به نيروگاهها تحويل دهد.

وي تصريح كرد: البته اين رقم يك حد متوسط است و همانطور كه مشاهده شد سال گذشته به دليل برخي مشكلات حتي در برخي روزها 9 ميليون مترمكعب گاز تحويل نيروگاهها شد. اگر اين امر محقق شود كه به احتمال خيلي زياد تحقق مي‌يابد وضعيت خوب خواهد بود چراكه وزارت نفت امسال فازهاي جديدي از پارس جنوبي را وارد مدار كرده است. اگر غير از اين باشد ممكن است اختلالاتي پيش آيد كه البته زودگذر خواهد بود.

تداوم خشكسالي

وزير نيرو گفت: دو هفته قبل جلسه‌اي با حضور رئيس سازمان هواشناسي برگزار شد كه گزارشاتي مبني بر تداوم خشكسالي رسد، بر همين اساس كار ستاد خشكسالي ادامه مي‌يابد و هر زمان كه وزارت نيرو يا وزارت جهادكشاورزي درخواست تشكيل جلسه داشته باشند، اين ستاد تشكيل جلسه دهد.

باروري ابرها

فتاح گفت: دو فروند هواپيما آنتونوف مجهز به تجهيزات باروري ابرها در يزد مستقر بود كه ابتداي امسال با پيش بيني‌هاي هواشناسي به رشت منتقل شدند، بر همين اساس بالغ بر 100 سورت پرواز انجام شد و نتايج آن نيز در بارشها بنا به گفته‌هاي مسئولان دو استان مازندران و گيلان بسيار مطلوب بود به نحوي كه چند مورد بارشهاي مناسب در خرداد و تيرماه سال جاري در اين دو استان اتفاق افتاد.

وي خاطرنشان كرد: تقاضاي دو استان مذكور نيز در حال حاضر اين است كه ايستگاه باروري ابرها را مستقر كنيم كه به نظر مي‌رسد متناسب با هزينه هايي كه صورت مي گيرد دستاورد مناسبي دارد. وزارت نيرو نيز در حال برنامه ريزي است.

فاضلاب تهران

فتاح گفت: براي اولين بار 30 ميليارد تومان بودجه از سوي رئيس جمهور براي پروژه فاضلاب تهران در نظر گرفته شد كه بر اين اساس قرار است تا پايان سال معادل 3 ميليون نفر تحت پوشش 6 مدول اين تصفيه خانه قرار گيرند.

تغييرات در بدنه وزارت نيرو

وزير نيرو هرگونه پشت پرده‌هاي سياسي و مسائل غيرفني را در تغيير معاونان خود رد كرد و گفت: رويه ما در دوره جديد احترام گذاشتن به اقدامات سالهاي گذشته وزارت نيرو و دفاع از عملكرد مديران گذشته اين وزارتخانه بوده است. هم اكنون نيز منصور بيطرف، وزير سابق نيرو بعنوان مشاور وزير و دو معاون تغيير يافته وي در دولت جديد( محمد احمديان و رسول زرگر) مشاوران وزير هستند و در تمامي جلسات داخلي وزارتخانه و شوراي مديران حضور دارند.

سلامت لامپهاي كم مصرف

وزير نيرو در پاسخ به برخي مطالب مطروحه در رسانه‌ها مبني بر ايجاد مشكلات سلامتي و بهداشتي لامپهاي كم مصرف گفت: نبايد مسائل تجاري را با مسائل اساسي و خواستگاه اجتماعي تداخل داد. هم اكنون اين اخبار جنبه سياسي و مالي دارد چرا كه كارخانجاتي كه لامپهاي معمولي توليد مي‌كنند بايد خط توليد خود را تغيير دهند، از سوي ديگر ايران مي‌خواهد لامپ كم مصرف را جايگزين لامپهاي رشته‌اي كند، بنابراين كارخانجات سازنده لامپهاي معمولي متضرر مي‌شوند.

به گفته وزير نيرو، انتشار اين اخبار بايد با مرجع اصلي آن يعني وزارت نيرو هماهنگ شود. چرا كه مطمئن هستيم كه لامپهاي توزيعي با آخرين تكنولوژي روز دنيا توليد شده اند و همه كشورهاي پيشرفته از اين لامپها توزيع و توليد مي كنند.

وي تصريح كرد: استفاده از لامپهاي كم مصرف به نفع مردم است چراكه مبلغ قبض را پايين مي‌آورد و مردم پول كمتري را پرداخت مي‌كنند، از سوي ديگر استفاده از اين لامپها نيز به نفع دولت است كه در اوج مصرف انرژي، مصرف را پايين مي آورد.

تعرفه‌هاي واقعي، كاهش مصرف

وزير نيرو گفت: مصرف سال آتي به فاكتورهاي مختلفي از جمله واقعي شدن تعرفه‌هاي آب و برق، دماي هوا، بارندگي‌ها و كاركرد نيروگاههاي برقابي بستگي دارد، چراكه اگر تعرفه‌ها واقعي باشد قطعا اسرافي نيز صورت نمي گيرد و اگر برقابي ها در مدار توليد باشند نظير سالهاي 85 و 86 قطعا كمبود برق در حد اعمال خاموشي‌ها نخواهد بود.

پيش خريد لامپ كارخانه‌هاي سنتي

وزير نيرو گفت: وزارت نيرو براي حمايت از كارخانجاتي كه همچنان به توليد لامپهاي رشته اي مشغولند پيشنهاد مي دهد كه در حوزه توليد لامپهاي كم مصرف وارد شوند، چراكه وزارت نيرو لامپهاي آنها را پيش خريد مي كند تا آنها به توليد بپردازند.
 دوشنبه 6 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن