تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815812007




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همسريابي اينترنتي در بوته نقد/ 20مدرس اجتهاد حوزه علميه قم:ساماندهي همسريابي اينترنتي توسط نهادهاي مردمي با موضع‌گيري كمتري روبه‌رو مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: همسريابي اينترنتي در بوته نقد/ 20مدرس اجتهاد حوزه علميه قم:ساماندهي همسريابي اينترنتي توسط نهادهاي مردمي با موضع‌گيري كمتري روبه‌رو مي‌شود
گروه اجتماعي: اگر ساماندهي همسريابي اينترنتي از طرف مردم و توسط سازمان‌هاي مردم‌نهاد انجام شود موضع‌گيري‌هاي كمتري نسبت به آن صورت مي‌گيرد زيرا طبق تجربه ورود نهادهاي دولتي در اين‌گونه موضوعات بازتاب‌ها و مخالفان و موافقان زيادي به همراه دارد.
آيت‌الله سيد«هاشم بطحايي‌گلپايگاني» عضو هيئت علمي دانشگاه تهران در بخش نخست گفت‌و‌گوي خود با خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، تعامل نهادهاي دولتي با خانواده‌ها را از جمله راهكارهاي كنترل آسيب‌هاي ناشي از شيوع همسريابي اينترنتي عنوان كرد و راه‌اندازي مراكز همسريابي را از اقدامات ضروري حل اين معضل اجتماعي عنوان كرد.

دستيابي به مطالبات جنسي از ديگر موضوعاتي بود كه اين عضو هيئت علمي دانشگاه تهران آن را از انگيزه‌هاي رايج كاربران براي پيشنهاد همسريابي اينترنتي عنوان كرد.

در اين بخش از گفت‌و‌گو خبرنگار ايكنا به انعكاس بخشي از نظرات كارشناسان مخاطب ايكنا در اين سوژه پرداخت كه معتقد بودند «با توجه به اينكه اين شيوه همسريابي در فضاي مجازي صورت مي‌گيرد آسيب‌هاي كمتري نسبت به تعامل چهره به چهره دارد زيرا افراد نمي‌توانند با يكديگر رابطه فيزيكي برقرار كنند» و نظر اين استاد دانشگاه را درباره اين مسئله جويا شد كه وي درباره آن تصريح كرد: من كاملا با اين نظر مخالفم زيرا ارتباط در فضاي مجازي رغبت افراد به حضور در كنار يكديگر را مشتعل مي‌كند و آغاز رابطه با عنوان همسريابي نيز دليلي بر اين مدعاست.

وي اظهار كرد: ما بايد به دنبال راهكارهايي باشيم كه نسل امروز را از شيدازدگي و سرگرداني كه گريبانش را گرفته است رها كنيم زيرا طبق تعاملاتي كه با اين قشر از افراد جامعه دارم تا حد زيادي در خيالات غرق هستند و اين ايده‌آليست بودن در كنش و واكنش با جنس مخالف به مراتب خطرناك‌تر از دنياي واقعي است.

اين مدرس اجتهاد حوزه علميه قم در ادامه افزود: اگر منظور آنها از آسيب‌هاي كم ارتباط در فضاي مجازي با ساير آشنايي‌ها اين است كه تبعات ظاهري برقراري رابطه با جنس مخالف در خفا صورت مي‌گيرد و كسي متوجه نمي‌شود درست است اما با اندكي تأمل متوجه مي‌شويم كه جبران آسيب‌هاي ذهني كه در اين نوع ارتباط گريبانگير افراد مي‌شود، به مراتب دشوارتر است.

وي در پاسخ به پرسش خبرنگار ايكنا مبني بر اينكه ساماندهي همسريابي اينترنتي بايد توسط چه نهادي صورت بگيرد؟ اظهار كرد: اگر ساماندهي اين شيوه همسريابي از طرف مردم و توسط سازمان‌هاي مردم‌نهاد شروع شود موضع‌گيري‌هاي كمتري نسبت به آن صورت مي‌گيرد زيرا طبق تجربه ورود نهادهاي دولتي در اين‌گونه موضوعات بازتاب‌ها و مخالفان و موافقان زيادي دارد.

استاد دانشگاه فقه و حقوق دانشگاه تهران با اشاره به نحوه حضور دولت در اين موضوع گفت: در حال حاضر جمعي از خيران در حوزه‌هاي مختلف به ياري دولت شتافته‌اند و بدين‌ترتيب بازوي حمايتي دولت شده‌اند كه اين همكاري اقدامات مؤثري را نيز در عرصه‌هاي مختلف به جا گذاشته است لذا از اين موضع نيز مي‌توان به ساماندهي همسريابي اينترنتي پرداخت.

گلپايگاني افزود: خيران هر محله مي‌توانند با راه‌اندازي مؤسسات همسريابي اينترنتي گام موثري را در راستاي ساماندهي اين معضل اجتماعي بردارند تا بدين‌ترتيب مسائل حقوقي اين نوع آشنايي مد نظر قرار گيرد و خانواده‌ها نيز در جريان آشنايي فرزندانشان باشند و توجه به اين مهم دامنه مشكلات اين حوزه را تا حد چشمگيري كاهش مي‌دهد.

در اين بخش از گفت‌و‌گو خبرنگار ايكنا از اين استاد دانشگاه تهران پرسيد «چرا نگرش عموم مردم به مقوله همسريابي اينترنتي مذموم و مشكوك است؟» كه وي در پاسخ به طرح اين سوال پرداخت كه چگونه مي‌توان به رابطه مجازي كه صحت و صداقت در آن بسيار كم است خوشبين بود؟ تعامل در فضاي مجازي به چز پريشاني انديشه و شيدايي افراد نتيجه ديگري را در بر ندارد لذا افكار عمومي نمي‌تواند نسبت به آن خوشبين باشد.

مدرس اجتهاد حوزه علميه قم احياي شيوه سنتي ازدواج و از بين بردن موانع موجود در ازدواج را تنها راهكار كنترل مهار اين معضل اجتماعي عنوان و اظهار كرد: كارشناسان، والدين و مسئولاني كه اين شيوه ازدواج را رد مي‌كنند از جوانب اين قضيه و آسيب‌هاي آن باخبرند لذا آگاهانه و نه از روي تعصب آن را مردود اعلام مي‌كنند.

گلپايگاني در پاسخ به پرسش خبرنگار ايكنا مبني بر عكس‌العمل والدين ايراني نسبت به اين شيوه همسريابي گفت: ازدواج سنتي راه مطلوب و متين والدين ايراني براي آغاز يك زندگي مشترك است كه متأسفانه جوانان به اين مسئله توجه ندارند و دستيابي به زندگي پايدار و احقاق حقوق زندگي مشترك در سايه آن محقق مي‌شود.

اين مدرس حوزه و دانشگاه در پايان تصريح كرد: ازدواج اينترنتي به‌هيچ قانوني پاي‌بند نيست و در بسياري از موارد بدون اطلاع خانواده‌ها آغاز و در مدت زمان كوتاهي گسسته مي‌شود زيرا بر اساس احساسات بنا شده است و به همين راحتي نيز پايان مي‌يابد.
 دوشنبه 6 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4651]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن