تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813080985




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وام ساخت مسكن مهر افزايش مييابد


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: 20ميليون تومان تسهيلات ساخت مسكن
وام ساخت مسكن مهر افزايش مييابد
جام جم آنلاين: تسهيلات ساخت مسكن سرانجام پس از كش و قوسهاي فراوان از 15 به 20 ميليون تومان افزايش يافت.




به گزارش «جامجم»، طرح مسكن مهر مهمترين ابزار دولت براي پاسخگويي به نياز متقاضيان مسكن و جلوگيري از ازدحام تقاضا در بخش مسكن بود كه اقدامات اوليه آن سال 86 آغاز شد.
بر پايه اين طرح، دولت با حذف قيمت زمين از بهاي تمام شده مسكن، امكان خريد واحد مسكوني براي اقشار كم درآمد جامعه را فراهم ساخت، اما كندي روند تخصيص زمين و احداث واحدهاي مسكوني در برخي مناطق و شهرها، گروهي از متقاضيان مسكن مهر را از اين بازار خارج كرد.

اما اكنون و در آستانه تحويل 50 هزار واحد مسكوني احداث شده در طرح مهر، يك عضو شوراي عالي مسكن از تصويب افزايش 5 ميليون توماني سقف تسهيلات مسكن مهر خبر ميدهد. مقداد همتي به فارس گفته است: شوراي عالي مسكن در آخرين جلسه خود مصوب كرد: تسهيلات ساخت مسكن مهر از 15 ميليون تومان به 20 ميليون تومان افزايش يابد.
همچنين تسهيلات واحدهاي مسكوني مهر كه به شيوه صنعتي و با فناوري نوين احداث شوند نيز از 20 ميليون به 25 ميليون تومان افزايش يافته است. با اين حال، اجرايي شدن اين مصوبه منوط به بررسي و تصويب آن در شوراي پول و اعتبار خواهد بود.
اما همتي ميگويد: رئيس كل بانك مركزي رئيس شوراي پول و اعتبار نيز با افزايش ساخت تسهيلات مسكن مهر موافق است، بنابراين سعي ميشود تا پايان سالجاري، افزايش سقف تسهيلات مسكن مهر به تصويب شوراي پول و اعتبار برسد و از ابتداي سال آينده اجرايي شود.
اين خبر را البته ميرمحمد غراوي، معاون وزير مسكن و شهرسازي نيز تاييد كرده است: به گفته غراوي، اجراي افزايش 5 ميليون توماني وام مسكن از ابتداي سال آينده خواهد بود.
بانك مركزي از ابتداي سال 87 پرداختهر گونه وام خريد مسكن بجز وامهاي 18 ميليون توماني بانك مسكن را ممنوع كرده و تمامي تسهيلات اين بخش به ساخت مسكن اختصاص يافته است. بر اين اساس، انبوهسازان و شركتهاي ساختماني به ازاي احداث هر واحد مسكوني ميتوانند تا 25 ميليون تومان وام ساخت مسكن دريافت كنند.
توافقات جديد براي تامين آب و برق مسكن مهر در همين حال، وزراي نيرو و مسكن و شهرسازي روز چهارشنبه در ديدار با يكديگر در زمينه حمايتهاي وزارت نيرو از ساخت مسكن مهر تبادل نظر كردند.
به گزارش پايگاه خبري وزارت نيرو، مجيد نامجو در ديدار با وزير مسكن و شهرسازي با بيان اينكه وزارت نيرو پشتيبان ساخت مسكن مهر در كشور است، تاكيد كرد: اين وزارتخانه قطعا تامين آب و برق و انشعاب فاضلاب واحدهاي مسكوني مهر را در دستور كار خود قرار ميدهد.
وي افزود: وزارت مسكن و شهرسازي ساخت يك ميليون مسكن مهر در شهرها و 200 هزار مسكن در روستاها را در دستور كار قرار داده است كه ساخت اين ميزان واحد مسكوني به طور قطع نياز به تامين آب، برق و انشعاب فاضلاب دارد.
به گفته نامجو، يكي از مشكلاتي كه در دهههاي گذشته نيز وجود داشته است، نبود هماهنگي بين دستگاهها براي آب و برق و انشعاب فاضلاب بوده است و برخي مواقع، تقدم و تاخرها باعث ميشده كه خدمات خوبي به مردم ارائه نشود. وي تاكيد كرد: وزارت نيرو ساخت مسكن مهر را پشتيباني ميكند.
در اين ديدار علي نيكزاد، وزير مسكن و شهرسازي نيز درباره تامين آب و برق مورد نياز مسكن مهر گفت: در خصوص تامين آب و برق مورد نياز مسكن مهر در روستاها مشكلي وجود ندارد و براي تامين اين خدمات در شهرها نيز مكانيزمي در هيات وزيران مصوب شده است كه يكسوم از منابع داخلي وزارت نيرو، يك سوم از طريق رئيسجمهور و دولت و يك سوم از طريق استانداران براي اين كار تخصيص داده شود.
به گفته وي، يكسوم سهم دولت معادل400 ميليارد تومان است كه از اين رقم، دولت براي سال 88 متعهد پرداخت 130 ميليارد تومان است و بقيه كه معادل 270 ميليارد تومان است را در بودجه سال 89 كل كشور در نظر گرفته است.
نيكزاد افزود: وزارت نيرو نيز دستور تسريع در اين زمينه را صادر كرده است و قرار بر اين شده كه منابع متعلق به وزارت نيرو از طريق معاونت برنامهريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري پيگيري شود تا در اختيار ما قرار دهند كه با صلاحديد وزارت نيرو، ميان استانها توزيع شود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 189]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن