تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى‏آيد و آرز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805153075




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه و خواندني


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: كوتاه و خواندني
نظارت برادعاهاي ابداع روش هاي تشخيصي و درماني جديد

با تشكيل كميته هايي مركب از نمايندگان انجمن هاي علمي تخصصي گروه پزشكي، از اين پس در مورد ادعاهاي ابداع روش هاي تشخيصي و درماني جديد كه توسط افراد، مجامع و دستگاه هاي مختلف مطرح مي شود، بررسي و اعلام نظر خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان نظام پزشكي، دكتر سيدشهاب الدين صدر، رييس كل سازمان نظام پزشكي جمهوري اسلامي ايران و رييس كميسيون بهداشت ودرمان مجلس شوراي اسلامي ضمن اعلام اين خبر گفت: براساس مصوبه اخير شوراي عالي نظام پزشكي، سازمان موظف شده است با همكاري تنگاتنگ انجمن هاي علمي و تخصصي و ايجاد كميته هايي متشكل از اساتيد برجسته و روساي انجمن ها، نسبت به بررسي كارشناسي و دقيق ادعاهاي علمي كه در رسانه هاي عمومي مطرح مي شود اقدام كند و نتايج آن را جهت تنوير افكار عمومي و آگاهي هم ميهنان اعلام نمايد.دكتر صدر حفظ و حمايت از حقوق بيماران و نظارت بر تبليغات حوزه سلامت و امور پزشكي را از اهداف و وظايف سازمان نظام پزشكي برشمرد و افزود: بررسي ادعاهاي ابداع روش هاي تشخيصي ودرماني جديد، بر همين اساس و به منظور پيشگيري از تبليغات غيرواقعي و القاي اطلاعات گمراه كننده و نادرست به مردم است.رييس كل سازمان نظام پزشكي تصريح كرد: بسياري از ادعاهايي كه در حوزه سلامت و امور پزشكي توسط افراد، مجامع و دستگاه هاي مختلف مطرح و رسانه اي مي شود، به دليل حساسيت هاي اين حوزه مي تواند در صورت نادرست و غيرعلمي بودن آثار بسيار مخربي بر سلامت جامعه داشته باشد و منجر به خسارات مالي و جاني براي هم ميهنان شود.

كنگره بين المللي انجمن قلب برگزار مي شود

شانزدهمين كنگره بين المللي انجمن قلب ايران با همكاري انجمن و كالج قلب و عروق آمريكا، 28 آبان تا اول آذرماه امسال در تهران برگزار مي شود.به گزارش ايسنا، دكتر فريدون نوحي رييس انجمن قلب و عروق ايران با اعلام اين خبر گفت: اين نخستين بار است كه در طول 30 سال گذشته انجمن قلب و عروق ايران با پژوهشگران قلب آمريكا به اين گستردگي همكاري مي كنند.
وي گفت: هم اكنون 2500 نفر از پزشكان و متخصصان داخلي و خارجي در اين كنگره ثبت نام كرده اند و بيش از 10 استاد پژوهشگر و متخصص قلب و عروق به عنوان ميهمان خارجي حضور خواهند داشت. رييس اين كنگره افزود: در اين كنگره كه 28 آبان ماه تا اول آذر در مركز همايشهاي صدا و سيما برگزار مي شود، آخرين تحقيقات در بيماريهاي قلب و عروق با توجه ويژه به پيوند عروق قلب و استفاده از سلولهاي بنيادين در درمان سكته ها، همچنين تعويض دريچه قلب و پيوند قلب مصنوعي در كنار عوامل جديد خطرساز بروز بيماريهاي قلبي عروقي اهم موضوعات اين گردهمايي است. گفتني است، علاقمندان جهت دريافت اطلاعات بيشتر مي توانند به سايت ir.org.ihacongress.www مراجعه و يا با تلفن 22048174 تماس بگيرند.

بازكردن به موقع انسداد راه هوايي عامل اصلي نجات بيمار حادثه ديده است

مهمترين عامل در نجات بيماران اورژانس در حوادث، باز كردن به موقع انسداد راه هوايي با انجام عمل جراحي سرپايي "كريكوتايروايداتومي" مي باشد. دكتر بهزاد رحماني عضو هيات مديره انجمن علمي جراحان عمومي ايران در آستانه برگزاري سومين كنگره انجمن علمي جراحان عمومي ايران با اعلام خبر فوق اظهار داشت: آنچه در مراحل اوليه براي نجات جان بيماران حادثه ديده مهم است باز كردن به موقع انسداد راه هوايي است كه مي تواند طي عمل سرپايي "كريكوتايروايداتومي" توسط پزشكان عمومي كه خط اول درمان را تشكيل مي دهند انجام شود. وي گفت: بسياري از اعمال جراحي اورژانس و سرپايي كه توسط يك پزشك عمومي در مراحل اوليه انجام مي شود مي تواند جان بيماران را از خطر مرگ نجات داده و امكان ادامه درمان را براي تيم هاي جراحي تخصصي فراهم كند. دكتر رحماني افزود: در جريان سومين كنگره انجمن علمي جراحان عمومي ايران كه 7 تا 9 آبان ماه سال جاري در سالن همايشهاي مركز قلب تهران برگزار مي شود بر آنيم تا با تشكيل ستادي به نام ستاد جراحان همراه، ويژه پزشكان عمومي از طريق آموزش هاي مجدد اعمال جراحي اورژانس و سرپايي و دادن گواهينامه معتبر به مدت يكسال براي كليه شركت كنندگان در اين دوره ها امكان حمايت هاي علمي و عملي و همچنين حمايت هاي قانوني در مورد انجام اعمال جراحي را از طريق جراحان عمومي در سراسر كشور فراهم كنيم.

زنبورعسل قادر به شمارش اعداد است

دانشمندان استراليايي پس از انجام يك سري آزمايشات پي بردند زنبور عسل قادر است اعداد يك تا چهار را بشمارد.به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري رويترز به نقل از راديو استراليا گزارش , يك محقق دانشگاه كوئينزلند استراليا، با قرار دادن شهد در داخل يكي از پنج رديف كندوي عسل، پي برد زنبورها حتي زمانيكه چهارمين رديف حاوي شهد، خالي مي شود، سراغ آن مي روند. "مانديام سرينواسان " مي گويد ما مي توانيم زنبورها را آموزش دهيم تا سراغ رديفي كه حاوي شهد است، بروند اما آنها فقط قادرند تا رديف چهارم را بشمارند و رديف پنجم را تشخيص نمي دهند. وي مي افزايد:"توانايي هاي ذهني زنبور عسل كه مغزش به اندازه ي يك دانه ي كنجد است همواره موجب شگفتي انسان شده است."دانشمندان پيش از اين نيز به توانايي زنبور عسل در تشخيص رنگ گل ها براي استفاده از شهد آن پي برده بودند.

دانشمندان خاطرات دردناك موشها را پاك كردند!

محققان با انجام تغييرات ژنتيكي و افزايش توليد نوعي آنزيم در مغز موشها كه در مغز انسان نيز يافت مي شود موفق به پاك كردن دائمي خاطرات ترس آور و دردناك در مغز موشها شدند. به گزارش مهر، دانشمندان در جهت درمان فشارها و خاطرات دردناك رواني در انسانها كه قابل فراموشي نيستند، موفق به پاك كردن موقت خاطرات ترسناك در موشها شدند.بر اساس گزارشي كه در شماره هفته اخير مجله نورون منتشر شد، محققان دانشگاه جورجيا با تغييرات ژنتيكي در مغز موش توانستند ميزان زيادي از آنزيم كليدي كه به صورت گزينشي خاطرات را از ذهن جانور پاك مي كند، توليد كنند.اين آنزيم كه CaMKII نام دارد در مغز انسان نيز يافت شده و به همين دليل مي تواند گزينه مناسبي براي تحقيق به منظور توليد دارو براي درمان اختلال عصبي پس از وقوع حوادث دردناك و يا ديگر اختلالات عصبي در انسانها باشد.به گفته محققان دانشگاه جورجيا، براي انجام اين تحقيقات موشهاي معمولي و موشهايي كه داراي توليد آنزيم بالا بودند، تحت تاثير علائم محيطي مانند شوك الكتريكي قرار گرفته و محققان خاطرات به جا مانده در ذهن آنها را مورد بررسي قرار دادند.نتايج نشان داد كه موشهاي معمولي در هنگام مقابله با علائم يادآور ترس، بر جا ميخكوب شده و بي حركت باقي مي ماندند. در حالي كه موشهايي كه از نظر ژنتيكي تغيير يافته بودند، در مقابل علائم ترس از خود عكس العملي نشان نداده كه اين پديده بيانگر اين موضوع بود كه موشهاي گروه دوم، خاطرات دردناك را فراموش كرده اند.براي تشخيص موقت يا دائمي بودن اين اثر، محققان با تزريق دارويي ميزان توليد آنزيم CaMKII را در موشها كاهش داده و مشاهده كردند كه موشها همچنان نسبت به علائم ترسناك بي تفاوتند.بر اساس گزارش گوگل، با وجود مشاهده چنين نتايجي محققان اعلام كردند كه در حال حاضر امكان تبديل اين تغييرات ژنتيكي به دارويي براي درمان اختلالات رواني در انسانها براي فراموش كردن خاطرات دردناك وجود نداشته و اين امر نيازمند تحقيقات و بررسي هاي بيشتري خواهد بود.
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 194]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن