تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815597079




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پروژهي پردردسر زیردریاییهای کلاسCollin


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:


زیردریاییهای کلاس Collin جدیدترین زیردریاییهای نیروی دریایی استرالیا هستند. از این کلاس شش فروند وجود دارند که عبارتانداز: Collins, Farncomb, Waller, Dechaineux, Sheean و Rankin. هر شش زیردریایی در کارخانهای واقع در Osborne ساختهشدهاند؛ Osborne شهری است در جنوب استرالیا و در نزدیکی آدلاید قرار دارد. این زیردریاییها جایگزین زیردریاییهای کلاس Oberon شدند.
طراحی و ساخت
اکثر تکنولوژیهای بکاررفته در ساخت زیردریایی و همچنین طراحیهای کامپیوتری زیردریایی توسط شرکت Kockums واقع در سوئد صورت گرفتهاست. دماغهی زیردریایی و بخشهای دیگری از زیردریایی نیز در سوئد ساختهشدند. این زیردریایی یکی از موفقیتهای سوئد در ساخت و طراحی زیردریاییهای غیر اتمی نسل پنجم بود.
قیمت و مشکلات
ساخت و طراحی زیردریایی Collin با مشکلات و مسائل مهمی روبرو شد. این مشکلات زمانی که زیردریایی در حوضچه آزمایش قرارگرفت خود را نشان دادند؛ چرا که این اولین زیردریایی بود که در استرالیا ساختهمیشد. این در حالی بود که طراحیهای کامپیوتری این زیردریایی12 سال طول کشید. تعویض سیستم جنگی زیردریایی مهمترین و البته پرخرجترین مشکل زیردریایی بود. به علت بروز این مسائل و همچنین بروزرسانیهایی که بعدها صورت گرفتند هزینهی ساخت زیردریاییها تقریبا 6بیلیون دلار استرالیا شد. این در حالی بود که دولت Bob Hawke در سال 1987، 3.9 بیلیون دلار روی این پروژه سرمایهگذاری کرده بود.



اتمام پروژه
بالاخره ژولای سال 1996 ساخت اولین زیردریایی با نام HMAS Collins پایان یافت؛ ساخت دومین زیردریایی 18 ماه بعد از ساخت زیردریایی اول به پایان رسید. اتمام ساخت این زیردریاییها به سختی حاصل شد. مشکل جدی بود به همین دلیل عدهای از جمله John Prescott ماموریت یافتند تا مشکل را حل کنند.
و اما مشکل چه بود؟
مشکل اصلی زیردریایی این بود که طراحی آن به نحوی صورت گرفتهبود که زیردریایی صدای زیادی ایجاد می کرد و همین امر سبب میشد تا زیردریایی صلاحیت شرکت در نبردهای دریایی را نداشتهباشد.
لولهکشیهای نامناسب انجام شده ذر زیردریایی آن را در خطری جدی قرار میداد؛ همچنین شکل نامناسب بالهها و بدنه باعث ایجاد صدای زیادی در هنگام حرکت با سرعت بالا میشد. در ضمن مشکلات دیگری در پریسکوپ، سیستم مخابراتی و پروانه وجود داشت.
امکان پوسیدگی لوله کشی استاینلس زیردریایی در عمق زیاد وجود داشت که این مشکل در سال 1963 سبب از دست رفتن زیردریایی آمریکایی USS Thresher شدهبود. دولت استرالیا جهت حل مشکل قبل از اعلام این خبر به صورت سری سیستم لولکشی هر شش زیردریایی را تعویض کرد.
به نظر میرسید چند بیلیون دلاری که صرف سیستم جنگی زیردریایی شده بود به هدر رفته! نیروی دریایی استرالیا سیستم جنگی زیردریاییها را در سال 2005 تعویض کرد. که این کار با همکاری شرکتهای General Dynamics و Raytheonانجام شد.
مشکل موتور دیزل الکتریک زیردریایی که صدای زیادی ایجاد میکرد با کمک نیروی دریایی ایالات متحده حل شد.
پروژهی زیردریاییهای کلاس Collin از پیچیدهترین و مشکلترین پروژههای کشور استرالیا بود. یک خبرگذاری استرالیایی در سال 2004 هفت مشکل اصلی مهندسین استرالیا را اعلام کرد که ششمین این مشکلات زیردریاییهای کلاس Collin بود.



پیشران:
موتور اصلی زیردریایی یک موتور دیزل الکتریک 5.4مگاواتی است و دارای یک شفت بوده و پروانهی آن دارای 7 بلید است که قطر دایرهی پروانه 4.2 متر است. نیروی الکتریکی مورد نیاز زیردریایی توسط باتریهای اسیدی تامین میشود؛ این باتریها ساخته شده توسط شرکت Pacific Marine Batteries Pty. Ltd واقع در آدلاید است. همچنین این زیردریایی علاوه بر موتور اصلی دارای 3 ژنراتور میباشد.
تسلیحات:
این زیردریایی دارای شش جایگاه اژدر 553میلیمتری است. اژدری که زیردریایی از آن استفاده میکند از نوع Mark 48 Mod 4 (قبلا در مورد این اژدر توضیحاتی رو خدمتتون ارائه دادم.) است؛ که اژدری است هدایتشونده و دارای سر جنگی 267کیلوگرمی که برد احتمالی آن 38کیلومتر با سرعت 55کیلونات و 50 کیلومتر با سرعت 40 کیلونات است. همچنین این زیردریایی قابلیت شلیک موشکهای هارپون ضد کشتی را نیز داراست. در کل تسلیحات زیردریایی شامل 22موشک و اژدر در هر هر مقر و یا 42مین دریاییاست.
در سال 2005، 875 میلیون دلار استرالیا صرف بروزرسانی سیستم جنگی زیردریاییهای کلاس Collin شد، و زیردریاییها مجهز به سیستمهای مدرن آمریکایی شدند. سیتستم جنگیAN/BYG-1 بر روی زیردریاییها نصب شد که این سیستم قبلا در زیردریایی کلاس Virginia استفاده شدهبود. نصب این سیستم توانایی استفاده از اژدرهای Mark48 را به زیردریایی میداد.



مشخصات:
شروع پروژه: 14فوریهی 1990
قیمت هر واحد: یک بیلیون دلار استرالیا
تعداد واحد ساخته شده: 6فروند
تعداد واحد عملیاتی: 6فروند
دیسپلیسمنت:
در سطح: 3051تن
غوطهور: 3353تن
طول: 77.8متر
قطر: 7.8متر
آبخور: 6.8متر
موتور اصلی: موتور دیزل الکتریک با قدرت 5.25مگاوات (7050اسب بخار)
سرعت:
در سطح: 10گره دريايي(18.5کیلومتر بر ساعت)
غوطهور: 20گرهدريايي(37کیلومتر بر ساعت)
برد عملیاتی:
در سطح:11500مایل دریایی
غوطهور: 400مایل دریایی
خدمه: 45نفر(شامل 6 افسر)
تسلیحات:
موشکهای UGM-84 Harpoon
6 مقر اژدر 553 میلیمتری هر کدام با قبلیت شلیک 21 اژدر Mark48 و یا موشک هارپون ضدکشتی

زیردریاییهای در حال خدمت:

HMAS Dechaineux
HMAS Farncomb
HMAS Rankin
HMAS Sheean
HMAS Waller






منبع:
http://en.wikipedia.org/wiki/Collins_class_submarine
با اندکی تخلیص
استفاده از مطلب بدون ذکر نام مترجم و سایت میلیتاری مجاز نیست. 44مین دریایی HMAS Collins






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 270]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن