تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را براى بزرگداشت خداوند زيبا بنويسد، خداوند او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805116167




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تجمع تعدادي ازخانواده‌هاي شهدا دراعتراض به طرح ساماندهي گلزار شهدا؛ دانشجو:هنوز ساماندهي قبور شروع نشده است حتما نظر خانواده‌ها را براي ساماندهي جويا مي‌شويم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: تجمع تعدادي ازخانواده‌هاي شهدا دراعتراض به طرح ساماندهي گلزار شهدا؛ دانشجو:هنوز ساماندهي قبور شروع نشده است حتما نظر خانواده‌ها را براي ساماندهي جويا مي‌شويم
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

حدود 50 تن از اعضاي خانواده‌هاي شهدا، امروز (يكشنبه) در اعتراض به نحوه اجراي طرح ساماندهي گلزار شهدا مقابل شهرداري تهران تجمع كردند كه اين تجمع تاكنون ادامه دارد و عليرغم حضور معاون اجتماعي شهردار تهران و معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران به نتيجه‌اي نرسيده است.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين تجمع كه تعدادي از موافقان و مخالفان طرح ساماندهي گلزار شهدا در كنار هم حضور داشتند، مطرح شد كه برخي از خانواده‌ها نسبت به بي‌اطلاعي خود از اين طرح، برخي ديگر از بر هم خوردن فضاي قديمي و مقدس قطعه شهدا، برخي ديگر به دليل بر هم خوردن فضاي آماده شده توسط خانواده‌ شهدا براي آن شهيد و برخي ديگر نيز به دليل بر هم خوردن خاطرات دوران جنگ اعتراض دارند.

به گزارش ايسنا، برخي از اين افراد تاكيد داشتند كه بنياد شهيد و امور ايثارگران و هر ارگان ديگري، اجازه ترميم گلزار شهدا را دارد، اما در هيچ جايي نسبت به تعويض اين قبور تاكيد نشده است.

همچنين يكي از افراد حاضر در اين تجمع كه خود را فرزند شهيد معرفي كرد، گفت: بيل‌هاي مكانيكي شهرداري تهران در زمان جابجايي اين قبور هيچ توجهي به حفظ حريم اين قبور ندارد.

اين فرزند شهيد ادامه داد: قبور شهداي گمنام هيچ صاحبي ندارد و بهشت زهرا (س) و يا بنياد شهيد و امور ايثارگران مي‌توانند، هر تصميمي در مورد آن‌ها بگيرند، اما قطعه‌هاي ديگر، خانواده‌ و صاحب دارند و نبايد بدون اطلاع آن‌ها كاري صورت گيرد.

به گزارش ايسنا، در عين حال بخش قابل توجهي از اين تجمع‌كنندگان كه موافق اين طرح بودند، درباره علل موافقت خود با اين طرح به خبرنگار ايسنا، گفتند كه راحتي و سهولت تردد در بين قبور، داشتن سقف، سرويس بهداشتي، نمازخانه و جدول‌بندي قطعه شهدا، از جمله مسايل مهمي است كه بيشتر خانواده‌ شهدا نسبت به انجام آن‌ها، رضايت دارند، چرا كه اكثر آن‌ها پير و يا جانباز هستند و سهولت تردد در آنجا، مهم‌ترين مساله براي آن‌هاست.

به گزارش ايسنا، نوريان ـ معاون فرهنگي و اجتماعي شهردار تهران ـ كه در حضور چند تن از مادران و پدران شهدا به عنوان نمانيدگان تجمع‌كنندگان در دفتر كار خود صحبت مي‌كرد، خاطر نشان كرد: فاز اول طرح ساماندهي گلزار شهدا از بهمن ماه سال گذشته و براي ساماندهي قبور شهداي گمنام برنامه‌ريزي شد و قرار بود در اين فاصله، نظرات و پيشنهادات خانواده‌هاي شهدا براي ساماندهي قطعات ديگر گرفته شود، اما متاسفانه در فاصله 10 ماه گذشته تاكنون كه فرصت اعتراض و ارائه پيشنهاد و يا هر طرحي وجود داشت، هيچ يك از نهادها، سازمان‌ها، ارگان‌هاي غيردولتي و يا حتي خانواده‌هاي شهدا، اعتراضي نسبت به اين روند نداشتند، اما حالا و قبل از شروع طرح اين چنين اعتراضاتي را شاهد هستيم.

وي با اشاره به درخواست‌هاي مكرر تعداد قابل توجهي از خانواده‌هاي شهدا، براي سهولت تردد در بين قبور و به هم ريختگي برخي از پياده‌روها و جداول قطعات شهدا، خاطر نشان كرد: قطعات شهدا بايد بالاخره ساماندهي و از نظم مناسبي برخوردار مي‌شد، چرا كه اين شهدا عليرغم آن كه آبروي خانواده‌هايشان هستند، براي همه ملت ايران عزيز و ارزشمند بوده و مي‌خواهيم كه از بهترين موقعيت و فضا برخوردار باشند.

نوريان با تاكيد بر اين كه نمي‌توان نظر همه خانواده‌هاي شهدا را در جريان اين طرح تامين كرد، توضيح داد: از همه قبور عكس و فيلم به صورت مستند تهيه شده، تا حد امكان قبور به شكل مورد نظر خانواده‌ها تنظيم شود.

وي ادامه داد: شهرداري تهران و كميته تشكيل شده، نظرشان اين است كه فضاي قطعات شهدا در حد شان آن‌ها نظم پيدا كند و يادمان‌هايي نيز براي آن‌ها با نظر خانواده‌هايشان تهيه شود.

به گزارش ايسنا، در اين حين مادر يكي از شهدا كه با عكس شهيد خود در اين جلسه حاضر شده بود، گفت: انشاءاله كه اين طور باشد! كه نوريان در پاسخ به اين مادر، ‌گفت: كه حتما اين طور است و ما نيز نمي‌خواهيم مديون شهدا و خانواده‌هايشان باشيم.

وي با بيان اين كه متاسفانه شرايط قطعه شهدا يكسان نيست و يك سنگ كوچك و ساده در كنار يك سنگ بزرگ قرار گرفته است، اظهار كرد: شهرداري تهران تمام تلاش خود را مي‌كند، تا سنگ‌ها و نقوش و اشعار روي آن‌ها بنابر نظر خانواده‌ها شهدا صورت گيرد.

به گزارش ايسنا، در اين حين خانواده‌هاي شهداي حاضر در جلسه مجدد تاكيد كردند كه اگر اين قول عملي نشود، اعتراض آن‌ها ادامه خواهد داشت، نوريان گفت: حداكثر تلاش خود را براي حفظ فضاي معنوي قطعات خواهيم كرد.

به گزارش ايسنا، در اين جلسه نيز همچنين رضاييان ـ مدير عامل سازمان بهشت زهرا (س) ـ با تاكيد بر اين كه اصل طرح ساماندهي گلزار شهدا در سال 83 آغاز شده است، گفت: در آن زمان، مشاوري براي اين طرح انتخاب و در مورد طراحي‌ها و جابجايي قبور نظرات بسياري مطرح شد كه چندين بار مورد تجديد نظر قرار گرفت و از سال 85 نيز بهره‌برداري از اين طرح در بخش قبور شهداي گمنام آغاز شد.

وي با اعلام اين مطلب كه 14 قطعه شهدا در مساحتي بالغ بر 50 هكتار، بيش از 30 هزار شهيد و خانواده‌ شهدا را در خود جاي داده است، تصريح كرد: بسياري از خانواده‌هاي شهدا، درخواست‌هاي مكرري را در مورد سايبان و مبلمان داخلي قطعات شهدا داشتند كه متاسفانه به دليل فضاي نامنظم و محدود، اين قطعات، فاقد مبلمان مناسب بوده‌اند.

وي در پاسخ به اين ادعا كه در جريان ساماندهي قبور، اجساد برخي از شهدا به بيرون از خاك كشيده شده است، خاطر نشان كرد: هنوز ساماندهي قبور شهداي داراي نام آغاز نشده و فقط در حال جدول كشي و خدمات محيطي اين قطعات هستيم.

وي موضوع بيرون كشيده شدن استخوان‌هاي برخي از شهدا را اكيدا تكذيب كرد و گفت: اين موضوع خلاف شرع است و قطعا اگر اين اتفاق روي داده باشد، مراجع قضايي در ابتداي امر نظارت كرده و تذكر مي‌دهند.

در اين جلسه همچنين خامه‌يار ـ معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران ـ خاطر نشان كرد: نظر خواهي از خانواده‌هاي شهدا قطعا صورت مي‌گيرد و تا به حال نيز هيچ اقدامي براي شروع ساماندهي قبور شهداي داراي نام صورت نگرفته، تا بخواهيم بدون اطلاع خانواده‌ها كاري را انجام دهيم.

وي تاكيد كرد: آنچه توسط شهرداري تهران تاكنون صورت گرفته، ساماندهي فضاي اطراف قطعات است كه در اين سال‌ها به شكلي نامناسب وجود داشته است.

وي يادآورشد: قطعا نمي‌توان نظر 30 هزار خانواده‌هاي شهدا را براي ساماندهي اين قبور تامين كرد، اما سعي مي‌شود حداكثر نياز و شان و منزلت شهدا و خانواده‌هايشان حفظ شود.

به گزارش ايسنا، همچنين خسرو دانشجو ـ سخنگوي شوراي شهر تهران ـ كه در پايان جلسه شوراي شهر تهران در مورد علت تجمع جمعي از خانواده‌هاي شهدا در مقابل شهرداري تهران مورد سوال خبرنگاران قرار گرفته بود در اين رابطه، افزود: پروژه ساماندهي گلزار شهدا، بند بودجه‌اي مشخصي در شوراي شهر تهران داشته و سيكل قانوني خود را طي كرده است و علاوه بر آن كميته‌ نظارت و هماهنگي و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت كه شهرداري تهران هم عضوي از اين كميته است، بر اين طرح نظارت كامل داشته است.

وي گفت: آنچه كه در حال حاضر در گلزار شهدا در حال انجام است، عمليات عمراني جدولكشي و سنگفرش ضلع شرقي و ميدان ضلع جنوبي قطعه 40 است و هنوز ساماندهي قبور شروع نشده است.

دانشجو تاكيد كرد: شهرداري تهران و بنياد شهيد و امور ايثارگران تعهد دارند كه براي ساماندهي اين قبور حتما نظر و اطلاع خانواده‌هاي شهدا را داشته باشند. در عين حال شهردار تهران و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران در جريان كلنگ زني اين پروژه حضور داشته‌اند و در جريان كامل روند اجرايي آن هستند.

وي اين نوع حساسيت را در مورد قبور شهدا قابل پيش‌بيني خواند و گفت: اين موضوع از اهميت و جايگاه رفيعي برخوردار است و همه ما نسبت به آن حساسيت داريم، اما اين طور نبوده كه شهرداري و سازمان بهشت زهرا (س) راسا و بدون هماهنگي ساير دستگاه‌ها مبادرت به جابجايي قبور و يا هر تغيير ديگري در مورد آن‌ها كرده باشند.

سخنگوي شوراي شهر تهران تصريح كرد: طي روزهاي آينده، نمايشگاهي از طرح‌هاي ديگر گلزار شهداي شهرهاي ديگر كشور به بهشت زهرا (س) انتقال داده شده و در آنجا در معرض ديد خانواده‌ها قرار گيرد تا آن‌ها متوجه شوند، اين طراحي‌ها بدون برنامه و في‌البداهه نبوده است.

وي گفت: اين فضا كه گفته شود، شهرداري بدون هماهنگي با ساير دستگاه‌هاي ديگر اقدام به كاري كرده، منصفانه نيست و قطعا اين اقدامات با هماهنگي‌هاي قضايي، اجتماعي و نظارت بنياد شهيد و امور ايثارگران صورت گرفته است.

دانشجو تاكيد كرد: بودجه اجراي اين طرح در شوراي دوم شهر تهران و در زمان مسووليت دكتر احمدي نژاد در شهرداري تهران به تصويب رسيده و در همان زمان نيز براي اجراي اين طرح هيات داوري و مشاوران مشخصي انتخاب و در چند دوره در مورد عملكرد آن‌ها تجديد نظر شد و سال‌ها در مورد اين طرح فكر مشترك بين شهرداري و بنياد شهيد و امور ايثارگران وجود داشته است.

انتهاي پيام
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن