تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813212733




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشاور امور خاورميانه اوباما:اگر با ايران گفت‌‏وگو نكنيم شكست مي‌‏خوريم


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: مشاور امور خاورميانه اوباما:اگر با ايران گفت‌‏وگو نكنيم شكست مي‌‏خوريم
تهران- خبرگزاري كار ايران
«دنيس راس»، مشاور امور خاورميانه «باراك اوباما»، نامزد دموكرات انتخابات رياست‌‏جمهوري آمريكا با بيان اينكه سياست‌‏هاي دولت فعلي آمريكا در قبال ايران شكست خورده است، گفت‌‏وگو با ايران را يكي از اولويت‌‏هاي سياست خارجي اوباما اعلام كرد.
به گزارش "ايلنا"، راس كه پيش از اين نيز به عنوان نماينده «بيل كلينتون»، رئيس‌‏جمهوري اسبق آمريكا فعاليت مي‌‏كرد در گفت‌‏وگو با روزنامه هاآرتص گفت: «به عنوان نخستين اقدام ضروري، اوباما به ايران به عنوان اولويت اول نگاه مي‌‏كند چرا كه سياست دولت «جورج بوش»، رئيس‌‏جمهوري آمريكا در قبال ايران شكست خورده‌‏است. در گفت‌‏وگو با مردم به اين مساله اشاره مي‌‏كنم كه اوباما چگونه تلاش مي‌‏كند تا از تمايل ما براي مذاكره با ايران به عنوان ابزاري براي اعمال فشار بيشتر به ايران به منظور اطمينان از پيروزي مذاكرات استفاده كند. اما دليل ديگر اين است كه مذاكرات اين پيام را براي كساني كه نگران هستند اعمال فشار بيشتر ما را به طرف جاده رويارويي مي‌‏كشاند، مي‌‏فرستد، به اين طريق اعلام مي‌‏كنيم كه: «ببينيد، سعي مي‌‏كنيم راهي براي جلوگيري از (رويارويي) پيدا كنيم.»
وي در ادامه مبارزه با ايران هسته‌‏اي را يكي از اولويت‌‏هاي مهم سياست خارجي اوباما دانست و مدعي شد دستيابي ايران به فن‌‏آوري هسته‌‏اي نه‌‏تنها تهديدي براي اسرائيل به شمار مي‌‏رود، بلكه امنيت كل جهان را به مخاطره مي‌‏اندازد.
ارس در ادامه گفت: «با احترام به مردم ايران، مي‌‏دانيم كه آمريكا با اتخاذ سياست عدم گفت‌‏وگو با ايران، شرايط را بهتر نكرده است. امروز ايران قدرتي هسته‌‏اي به شمار مي‌‏آيد، اين كشور هنوز به سلاح هسته‌‏اي دست پيدا نكرده است ولي سال 2001 ايران قادر به توليد اورانيوم يا گاز اورانيوم نبود. اين كشور حتي يك سانتريفيوژ هم در اختيار نداشت ولي امروز اورانيوم غني ‌‏شده ذخيره‌‏مي‌‏كند. بنابراين سياست فعلي عدم گفت‌‏وگو با ايران جواب نداده است. هيچ تضميني وجود ندارد كه در صورت مذاكره پيروزي به دست آيد ولي اگر گفت‌‏وگو نكنيم شكست مي‌‏خوريم.»
وي در پاسخ به سوالي درباره گفت‌‏وگوي دولت آمريكا با «محمود احمدي نژاد»، رئيس‌‏جمهوري ايران گفت: «زماني كه اوباما پيشنهاد ملاقات با احمدي نژاد را مطرح مي‌‏كند، معتقد است كه نخست بايد مقدمات چنين ملاقاتي فراهم شود.آنچه مورد نظر اوباما است اين است كه نخست بايد با هم‌‏پيمانان آمريكا همكاري صورت بگيرد. دوم اينكه بايد احتمال برگزاري چنين ملاقاتي در سطوح پايين‌‏تر بررسي شود. اگر مشخص شود نمي‌‏توان چنين دستور‌‏كاري را آماده كرد آنگاه نشستي در سطح بالاتر-سطح رياست‌‏جمهوري-برگزار نمي‌‏شود چرا كه به هيچ نتيجه‌‏اي نمي‌‏رسد ولي چانچه شما بتوانيد اقدامي انجام دهيد كه به نتيجه مي‌‏رسد، انجام ندادن آن احمقانه است.»
پايان پيام

كد خبر: 453914
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن