تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رجب نام نهرى است در بهشت از شير سفيدتر و از عسل شيرين‏تر هركس يك روز از ماه رجب ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815159636




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سازمان بسيج دانش‌آموزي خبر داد: در دستوركار قرارگرفتن طرح تحول و تعالي در سازمان جذب ‌٥ /‌٤ ميليون نفر از دانش‌آموزان كشور در سطح راهنمايي و متوسطه


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس سازمان بسيج دانش‌آموزي خبر داد: در دستوركار قرارگرفتن طرح تحول و تعالي در سازمان جذب ‌٥ /‌٤ ميليون نفر از دانش‌آموزان كشور در سطح راهنمايي و متوسطه
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

رييس سازمان بسيج دانش‌آموزي از جذب 5 / 4 ميليون نفر از دانش‌آموزان كشور در سطح راهنمايي و متوسطه به اين سازمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) سردار محمدصالح جوكار صبح روز يكشنبه در نشستي كه در محل ستاد اجرايي سازمان بسيج دانش‌آموزي برگزار شد، به سالروز شهادت حسين فهميده و آغاز هفته بسيج دانش‌آموزي اشاره كرد و در توصيف شهيد فهميده گفت: او شهيدي بود كه در ابتداي راه زندگي به چنان معرفتي دست يافت كه قله‌هاي ايمان را فتح كرد و با گزينش بهترين راه در سخت‌ترين شرايط حماسه آفريد و الگويي در عرصه حق‌طلبي و آرمان‌گرايي براي فرزندان اين مرز و بوم شد تا جايي كه امام خميني(ره) او را رهبر خواند.

وي حضور پرشور دانش‌آموزان در هشت سال دفاع مقدس را نشان‌دهنده اوج مسووليت و عمل به تكليف الهي از سوي اين قشر دانست و افزود: دانش‌آموزان با شناسايي دشمن و واكنش به‌ موقع در برابر جريان باطل به دفاع پرداختند كه نتيجه‌ آن حفظ استقلال و خودباوري نظام بود و در سايه‌ آن بستر مناسبي براي زندگي باعزت جوانان ايراني فراهم شد.

وي هم‌چنين خاطرنشان كرد: سازمان بسيج دانش‌آموزي با برخورداري از قانون و آيين‌نامه‌ اجرايي، با همكاري وزارت آموزش و پرورش در 53 هزار واحد آموزشي اقدام به تشكيل واحدهاي مقاومت بسيج دانش‌آموزي كرده و با جذب دانش‌آموزان به اين واحدها، بخش اعظمي از ارتش 20 ميليوني را تشكيل داده است.

وي تصريح كرد: سازمان بسيج دانش‌آموزي به عنوان بزرگ‌ترين تشكل دانش‌آموزي كشور پايه‌ تحقق بسيج 20 ميليوني در بعد فراهم‌سازي زمينه جذب منابع انساني و تربيت اين منابع بر اساس فرهنگ و تفكر بسيجي محسوب مي‌شود.

رييس سازمان بسيج دانش‌آموزي با بيان اين‌كه تا كنون 5 / 4 ميليون نفر از دانش‌آموزان مقاطع راهنمايي و متوسطه اعم از دختران و پسران جذب بسيج دانش‌آموزي شده‌اند، افزود: اين عده علاوه بر سازماندهي و آموزش‌هاي آشنايي با سازمان، در فعاليت‌هاي ديگر نيز شركت مي‌كنند.

جوكار اضافه كرد: در موضوع مشاركت دانش‌آموزان در مديريت سازمان و هدايت برنامه‌ها و فعاليت‌ها در مدارس، 450 هزار نفر از دانش‌آموزان به عضويت فعال بسيج دانش‌آموزي درآمده‌اند و مسووليت هدايت و كنترل اين سازمان را در سطح واحدهاي مقاومت انجام مي‌دهند.

وي به تنظيم سند راهبردي بسيج نيز اشاره و عنوان كرد: در تنظيم سند راهبردي بسيج و افق چشم‌انداز 20 ساله‌ي بسيج دانش‌آموزي، اين سازمان برخوردار از دانش‌آموزان داوطلب، باانگيزه، اميدوار، آگاه، هوشيار، ديندار، پايبند به ارزش‌هاي انقلابي و اسلامي، ولايت‌مدار، مسووليت‌پذير، عدالت‌خواه و آرمان‌گرا، شجاع و فداكار، پرتحرك و بانشاط، سازمان‌يافته و بهره‌مند از آموزش‌هاي زندگي خواهد بود.

جوكار ادامه داد: با توجه به تدابير رهبر معظم انقلاب اسلامي درباره لزوم پرورش نيروهاي بسيجي بر اساس الگوهاي همطراز با انقلاب اسلامي و آرمان‌هاي حضرت امام (ره) و گفتمان توليد علم و جنبش نرم‌افزاري در دهه‌ي سوم انقلاب، تنظيم سند چشم‌انداز 20 ساله‌ي كشور، تغيير شرايط محيط داخلي و منطقه‌اي، شكل‌گيري فرصت‌هاي جديد در كشور و از ميان رفتن تهديدات و تغيير نوع، جهت و ابزار تهديدات خارجي در آستانه‌ي دهه‌ي چهارم انقلاب، ضرورت بازنگري در رويكردهاي سازمان احساس مي‌شود.

وي هم‌چنين با بيان اين‌كه مباني نظري طرح تحول و تعالي بسيج دانش‌آموزي برگرفته از اصول و ارزش‌هاي ديني، انقلابي و آرمان‌هاي امام راحل، هم‌چنين تدابير رهبر معظم انقلاب است، خاطرنشان كرد: راهبرد اصلي اين طرح، پرورش و تربيت منابع انساني متدين، متعهد و با هويت ديني و ملي و روحيه‌ي انقلابي و مسووليت‌پذير و به عبارت جامع‌تر، نيروهاي طراز جمهوري اسلامي است كه در آينده، توانمندي نقش‌آفريني در عرصه‌هاي مديريت علمي، فرهنگي و اجتماعي كشور را داشته باشند.

وي تصريح كرد: اين تحول، ناظر بر تغيير نگرش، رفتار سازماني، آيين‌نامه‌ها و ساختار سازماني است.

رييس سازمان بسيج دانش‌آموزي كشور اضافه كرد: ارتقاي معرفت ديني و سياسي، تعميق فرهنگ و تفكر بسيجي، ترويج گفتمان رهبري، خدمت‌رساني و سازندگي، پرورش نخبگان، نقش‌آفريني در عرصه‌ي علم، توانمندسازي دانش‌آموزان در مقابله با تهديدات نرم و كمك به تحقق بسيج ده‌ها ميليوني از راهبردهاي ديگر اين طرح است.

جوكار هم‌چنين به سند چشم‌انداز 20 ساله‌ي كشور اشاره كرد و گفت: در راستاي تحقق چشم‌انداز 20 ساله‌ي كشور، با تعريف الزامات آن در موضوعات ايجاد امنيت پايدار، افزايش توان بازدارندگي، تربيت منابع انساني مورد نياز و بازتوليد ارزش‌ها، بسيج دانش‌آموزي نقش خود را ايفا خواهد كرد.

وي با اعلام اين خبر كه سالانه 900 هزار نفر از دانش‌آموزان كشور در دوره‌هاي راهنمايي و متوسطه به عضويت بسيج دانش‌آموزي پذيرفته مي‌شوند، تصريح كرد: به همين نسبت پس از پايان تحصيلات يا ترك تحصيل، به اقشار ديگر بسيج مانند بسيج دانش‌آموزي، ادارات، كارگري و بسيج محلات ارتباط داده مي‌شوند.

به گزارش ايسنا، رييس سازمان بسيج دانش‌آموزي كشور در ادامه‌ي اين نشست به تشريح برنامه‌ها و اهداف اين سازمان در هفته‌ي بسيج دانش‌آموزي پرداخت و گفت: اهداف و برنامه‌هاي هفته‌ي بسيج دانش‌آموزي كه از هفتم تا سيزدهم آبان ماه خواهد بود، تجديد ميثاق با آرمان‌هاي حضرت امام (ره) و شهداي دانش‌آموز، تجديد بيعت با رهبري، حفظ روحيه‌ي افتخار و سربلندي هشت سال دفاع مقدس و الگوپردازي براي نسل جوان، ارائه‌ي قابليت‌ها و توانمندي‌هاي بسيج دانش‌آموزي در عرصه‌هاي مختلف، ارائه‌ي الگوهاي موفق در اين عرصه‌ها و حضور سازمان‌يافته‌ي دانش‌آموزان در دفاع از ارزش‌هاي جمهوري اسلامي خواهد بود.

جوكار با اعلام شعار هفته‌ي بسيج دانش‌آموزي يعني «دانش‌آموز بسيجي، طلايه‌دار خودباوري، نوآوري و شكوفايي» اضافه كرد: در بخش مسابقات قرآن و عترت كه امسال در سطح مدارس برگزار مي‌شود نيز دو جلد كتاب را در موضوعات مفاهيم قرآني و آشنايي با عترت تهيه و تدوين كرده‌ايم. در اين مسابقات سالانه 550 هزار نفر از دانش‌آموزان سراسر كشور شركت مي‌كنند.

وي در ادامه با اشاره به عناوين انتخاب‌شده براي روزهاي هفته‌ي بسيج دانش‌آموزي، اين عناوين را متناسب با نيازها و ادبيات دانش‌آموزان دانست و افزود: شعارهاي روزهاي اين هفته به ترتيب از روز اول عبارتند از «دانش‌آموز بسيجي، قرآن، ولايت و بصيرت»، «دانش‌آموز بسيجي، ايمان، قلم، شجاعت»، «دانش‌آموز بسيجي، اخلاق، ايثار، معنويت»، «دانش‌آموز بسيجي، انتظار، آمادگي و عدالت»، «دانش‌آموز بسيجي، خودباوري، جهاد علمي و خلاقيت»، «دانش‌آموز بسيجي، نوآوري، شكوفايي و پيشرفت»، «دانش‌آموز بسيجي، استكبارستيزي، وحدت و مقاومت».

رييس سازمان بسيج دانش‌آموزي كشور هم‌چنين با اشاره به آغاز اجراي 10 هزار يادواره‌ي شهداي دانش‌آموز در سطح مدارس كشور در روز دوم هفته‌ي بسيج دانش‌آموزي اظهاركرد: در سال‌هاي گذشته تا كنون 3 هزار و 280 يادواره برگزار شده است. در سال جاري هم‌چنين زنگ شجاعت در مدارس كشور به صدا درخواهد آمد. ديدار دانش‌آموزان با خانواده‌هاي معظم شهدا و جانبازان، اجراي 730 يادواره‌ي شهداي دانش‌آموز در مراكز استان‌ها و حوزه‌ها، فراخوان نشريه‌ي ديواري «مدرسه عشق» با موضوع نوآوري و شكوفايي، و عطرافشاني و غبارروبي مزار شهدا در سراسر كشور از جمله برنامه‌هاي اين هفته محسوب مي‌شود.

جوكار با بيان اين‌كه در تابستان سال جاري 10 هزار و 800 مدرسه در طرح هجرت 3 مرمت و بازسازي شده است، افزود: در هفته‌ي بسيج دانش‌آموزي، مراسم تجليل از شركت‌كنندگان در طرح هجرت 3 برگزار خواهد شد. مراسم تجليل از نخبگان و پذيرفته‌شدگان دانشگاه‌هاي كشور، 710 نشست سياسي - فرهنگي پيشگامان در سطح حوزه‌هاي مقاومت، معرفي و تشويق بسيجيان نمونه در سطح اين حوزه‌ها، برگزاري مسابقه‌ي دو رهروان شهداي دانش‌آموز ويژه‌ي پسران و كوهپيمايي ويژه‌ي دختران از ديگر مراسم هفته‌ي بسيج دانش‌آموزي در سال جاري به حساب مي‌آيد.

وي از برگزاري اجلاس نقش دانش‌آموزان در تحقق سند چشم‌انداز 20 ساله‌ي كشور در دهه فجر امسال نيز خبر داد و افزود: در هفته‌ي بسيج دانش‌آموزي، فراخوان مقالات دانش‌آموزان پيرامون موضوع اين اجلاس را خواهيم داشت. اجراي طرح «رهروان شهيد فهميده» در استان‌هاي بوشهر، خوزستان، هرمزگان و سيستان و بلوچستان با همكاري نيروي دريايي سپاه و با حضور كليه‌ي دانش‌آموزان 13 ساله با هدف تجديد ميثاق با راه و آرمان شهيد فهميده، از جمله طرح‌هاي ديگر اين سازمان در هفته‌ي بسيج دانش‌آموزي است.

رييس سازمان بسيج دانش‌آموزي كشور اضافه كرد: حضور سازمان‌يافته‌ي 3 ميليون دانش‌آموز بسيجي در مراسمي با عنوان «حماسه‌ي استكبارستيزي» در آخرين روز هفته‌ي بسيج دانش‌آموزي در سال جاري از جمله برنامه‌هاي ويژه‌ي امسال خواهد بود. در اين برنامه، قدرت و توانمندي نظام جمهوري اسلامي براي دانش‌آموزان و حضور آنها در عرصه‌هاي مختلف نشان داده خواهد شد. اين مراسم با برگزاري رژه حماسي و شعار «مرگ بر آمريكا» همراه خواهد بود.

جوكار از مسابقه‌ي وبلاگ‌نويسي در طول هفته، مسابقه‌ي «دل‌نوشته‌اي به امام زمان (عج)»، راه‌اندازي انجمن‌هاي علمي در سطح پايگاه‌هاي علمي، و برگزاري مسابقات ورزشي در پنج رشته‌ي فوتسال، واليبال، تكواندو، تنيس روي ميز و كشتي به عنوان ديگر برنامه‌هاي هفته‌ي بسيج دانش‌آموزي ياد كرد.

وي هم‌چنين درباره‌ي برنامه‌هاي اين سازمان براي سال تحصيلي جاري گفت: ظرفيت‌سازي در فضاي مجازي، راه‌اندازي سايت پرتال علمي، و تشكيل كلاس‌هاي درسي مجازي، سالن‌هاي گفت‌وگو و انجمن‌هاي علمي مجازي و برگزاري المپيادها و مسابقه‌هاي علمي با ظرفيت 600 هزار نفر به صورت آنلاين در اين سايت از جمله برنامه‌هاي سازمان بسيج دانش‌آموزي در سال تحصيلي جاري محسوب مي‌شود.

رييس سازمان بسيج دانش‌آموزي كشور اضافه كرد: تهيه‌ي دو بازي رايانه‌اي با موضوع «مقابله با اقدامات تروريستي رژيم صهيونيستي»، تهيه و اكران سريال 13 قسمتي تربيتي، اجراي طرح «تفكر مطهر» با هدف آشنايي دانش‌آموزان با انديشه‌هاي شهيد مطهري در 20 هزار مدرسه در سطح متوسطه، طرح تشكيل هسته‌هاي معرفت در سطح 7 هزار مدرسه با هدف پاسخ به شبهات اعتقادي و سياسي دانش‌آموزان با قرارگيري 20 دانش‌آموز و حضور يك مربي در هر هسته، از ديگر برنامه‌هاي سازمان بسيج دانش‌آموزي در سال تحصيلي جاري است.

جوكار بيشترين حجم برنامه‌هاي سازمان بسيج دانش‌آموزي كشور را در دو بخش تعميق معرفت ديني و بصيرت سياسي دانش‌آموزان و نيز پرورش نخبگان و تقويت بنيه‌ي علمي دانش‌آموزان مستعد دانست و گفت: مزيت برنامه‌هاي امسال نسبت به سال 86 اين است كه راهبردهاي بسيج دانش‌آموزي بر اساس طرح تحول و تعالي مشخص شده است.

وي در پايان تصريح كرد: اين برنامه‌ها متناسب با سن و سال، فكر و وضعيت تحصيلي دانش‌آموزان طرح‌ريزي و تدوين شده است و در پايان هر مرحله نيز از دانش‌آموزان نظرسنجي مي‌شود كه بدين ترتيب برنامه‌هاي فاقد اثربخشي حذف و برنامه‌هاي اثربخش گسترش داده خواهند شد.

انتهاي پيام
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن