تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815568529




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس قوه قضاييه:مسوولين دستگاه قضايي و اجرايي بهداشت حقوقي را احيا كنندناامني حقوقي در كشور فراوان است


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: رئيس قوه قضاييه:مسوولين دستگاه قضايي و اجرايي بهداشت حقوقي را احيا كنندناامني حقوقي در كشور فراوان است


تهران- خبرگزاري كار ايران
رئيس قوه قضاييه ضمن تاكيد بر اينكه نبايد از كنار كارهاي نكرده به راحتي گذشت، ادامه داد: خسارتي كه از كارهاي نكرده و ضررهاي فوق العاده‌‏اي كه از فرصت سوزي‌‏ها ايجاد شده را نبايد ناديده بگيريم و بگويم چون بالقوه است به ما ارتباطي ندارد. بايد از ثروت‌‏هاي هر استان به نفع مردم، جامعه ،‌‏توليد و صنعت آن استان استفاده كرد.استانداران نيز بايد خود را مسوول همه امور استان بدانند.

به گزارش خبرنگار"ايلنا"، سيد محمود هاشمي شاهرودي كه در همايش مسوولان دستگاه قضايي و استانداران سراسر كشور، سخن مي‌‏گفت، اظهار داشت: اخلاص، تلاش و زحمات مسوولين به ويژه مسوولين دولت نهم بي‌‏نظير است و اين موضوع بايد براي جهان و دنياي اسلام الگو باشد.
وي با بيان اين‌‏كه تا فتح قله‌‏هاي نظام اسلامي فاصله داريم، افزود: نظام اسلامي يك نظام والا است و اهداف بلندي دارد وعدالت،‌‏امنيت، رفاه و مصلحت جامعه را در سطح بالايي از هدف خويش قرار مي‌‏دهد.
شاهرودي با تاكيد بر اين‌‏كه همه مقاصد ما هنوز شكل نگرفته‌‏اند و در ابتداي راه هستيم، ادامه داد: همه مسوولين و دستگاه‌‏ها در همه سطوح بايد همواره مقاصد بلند را مد نظر قرار داده و رسيدن به قله‌‏ها را به عنوان يك هدف برنامه ريزي كنند. همواره بايد خود را در راه ببينيم و هيچ گاه خود را واصل نپنداريم زيرا هنوز به هدف‌‏هاي خود نرسيده‌‏ايم.
وي افزود: بايستي فاصله خود را با قله‌‏ها بسنجيم و نگاه‌‏هاي مغرورانه به خويش نداشته باشيم. بر برنامه‌‏هاي مثبت تاكيد كنيم اما دچار غرور نشويم.
وي با بيان اين‌‏كه بايستي به خود و كارمان نگاه انتقادي داشته باشيم، خاطرنشان كرد: بايد در خدمت براي خدا، نظام و امت اسلامي خود را همواره مقصر ببينيم و در پيشگاه آنان بايد با ديد انتقادي نگاه كنيم تا ببينيم چه كارهايي هنوز انجام نشده است.
وي تصريح كرد: اين نگاه علاوه بر اين‌‏كه به انسان كمال مي‌‏دهد او را در پيشگاه خلق و خدا محبوب مي‌‏كند.
هاشمي شاهرودي با تاكيد بر لزوم نگاه انتقادي مسوولان به عملكرد خود گفت: متاسفانه در گزارش‌‏هاي كاري ديده‌‏ام كه همواره جنبه‌‏هاي مثبت عملكرد يك مدير ذكر مي‌‏شود و حتي بزرگ نمايي هم مي‌‏كنند اما جنبه‌‏هاي منفي يا گفته نمي‌‏شود و يا بي‌‏اهميت جلوه مي‌‏دهند در صورتي كه در گزارش‌‏هاي كاري بايستي با عينك نقادي به مسايل نگاه كنيم.
وي گفت: بايد مشكلات را بشناسيم و اهميت آنها را دريابيم.
رئيس قوه قضاييه با اشاره به مشكل اقتصادي كشور اظهار داشت: بيكاري،تورم، فقر و مناطق محروم مهمترين مساله امروز ما است دشمن هم روي اين موضوع تاكيد مي‌‏كند.
وي نظام اسلامي ايران را نظامي پيشرفته و مقتدر در منطقه ارزيابي و عنوان كرد: حتي دشمنان هم اذعان دارند كه ما جلودار هستيم و نقشه‌‏هاي آنها در منطقه شكست خورده اما راهبردهايي كه ما مي دهيم كارآمد است.
وي با اشاره به ابلاغ اصل 44 از سوي مقام معظم رهبري گفت: همه دستگاه‌‏ها براي اجرايي كردن اين اصل تلاش مي‌‏كنند. طرح تحول اقتصادي نيز اگر درست انجام شود، خدمت بزرگي است اما وقتي جمع بندي مي‌‏كنيم مي‌‏بينيم هنوز فاصله زيادي داريم و به اهداف نهايي نرسيده‌‏ايم و هنوز در جاده اصلي نيفتاده‌‏ايم و بسترهاي اصلي آن نيز هنوز آماده نشده است.
هاشمي شاهرودي ضمن تاكيد بر اينكه نبايد از كنار كارهاي نكرده به راحتي گذشت، ادامه داد: خسارتي كه از كارهاي نكرده و ضررهاي فوق العاده‌‏اي كه از فرصت سوزي‌‏ها ايجاد شده را نبايد ناديده بگيريم و بگويم چون بالقوه است به ما ارتباطي ندارد. بايد از ثروت‌‏هاي هر استان به نفع مردم، جامعه ،‌‏توليد و صنعت آن استان استفاده كرد.استانداران نيز بايد خود را مسوول همه امور استان بدانند.
وي با اشاره به منابع انرژي و امكانات توريستي ايران ادامه داد: چگونه است كه كشورهاي كوچك مي‌‏توانند خدمات بزرگي را ارايه دهنداما شركت‌‏هاي دولتي ما بخواهند كاري كنند هم بايد از آن كشورها استفاده نمايند. كشورهاي حاشيه خليج فارس چه ميزان از سرمايه‌‏هاي خود استفاده كردند اين مسايل بايد كارشناسي شود كه چرا نتوانستيم از منابع مشابه با كشورهاي ديگر، استفاده بهينه كنيم. چگونه مي‌‏توان فرصت‌‏ها را زنده و به فعليت رساند.
هاشمي شاهرودي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: با وجود دستاوردها و كارهاي زيادي كه شده اما هنوز شاهد آسيب ديگري كه نظام را تهديد مي‌‏كند، هستيم و آن اين است كه سال به سال به مجموعه پرونده‌‏هاي ورودي به دستگاه قضايي افزوده شده است.
وي گفت: سال 78 ما 4 ميليون پرونده در دستگاه قضايي داشتيم و در سال 86 ، 8 ميليون پرونده داريم اگر اين روند پيدا كند سال‌‏هاي آينده به 10 ميليون پرونده هم مي‌‏رسيم.
وي با بيان اين‌‏كه در كشور، امنيت حقوقي سلب شده است، توضيح داد: در كشور ناامني حقوقي فراواني دارد و اين بيماري حقوقي خطرناك مخصوص دستگاه قضايي نيست. يك بيماري است و نياز به پيشگيري دارد. بايد توجه داشت كه از راه بهداشت بدن نمي‌‏توان مانع ورود برخي بيماري‌‏ها شد. نبايد اجازه دهيم ويروس به داخل كشور بيايد.
وي خاطرنشان كرد: همه مباني ورودي حقوقي بايد تنظيم شود.مسوولين اجرايي باهماهنگي دستگاه قضايي بايد آسيب‌‏ها را مشخص و براي جلوگيري از ورود ويروس مقررات را اصلاح كنند.
وي با بيان اين‌‏كه مباني ورودي حقوقي كشور رها است، گفت: مدام ستاد مبارزه درست مي‌‏كنيم كه اين سيستم غلط است و بايد از دنيا مسايل مثبت را ياد بگيريم.
وي در پايان اظهاراتش افزود: مسوولين دستگاه قضايي و اجرايي بايد با همكاري درهمه استان‌‏ها، بهداشت حقوقي را احيا كنند و اين موضوع مختص دستگاه قضايي نيست. آنچه مردم دنيا از ايران اسلامي انتظار دارد امنيت حقوقي است.
پايان پيام

كد خبر: 453772
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن