تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809997689




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اجلاس سران ٤٣كشور اروپايي و آسيايي براي مقابله با بحران مالي


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: اجلاس سران ٤٣كشور اروپايي و آسيايي براي مقابله با بحران مالي
سران ٤٣ كشور اروپايي و آسيايي روز جمعه در پكن براي مقابله با بحران مالي جهاني گردهم آمدند. اين سران در پايان اين اجلاس موسوم به «آسم» تعهد دادند كه براي اصلاح موثر و جامع سيستم مالي بين المللي، اقدامات لازم را به عمل آورند و بر «اقدام مشترك» تاكيد كردند.

اجتماع توليد كنندگان نيمي از توليد ناخالص جهان
در نشست روز جمعه، هو جين تائو، رئيس جمهوري چين، خواستار پاسخ سريع كشورهاي جهان به اين بحران شد. به گزارش خبرگزاري ها: وي همكاري آسيا- اروپا را بهترين گزينه دو قاره براي پيشرفت تحت شرايط كنوني توصيف كرد و آينده آسيا و اروپا را به طور فزاينده اي با آينده كل جهان مرتبط دانست. هو گفت: آسيا به يكي از پرتحرك ترين مناطق از لحاظ توسعه تبديل شده و اروپا كه به پيشرفت هايي در زمينه يك پارچگي و همكاري هاي خارجي دست يافته است، اكنون نقش بزرگ تري را در امور بين المللي ايفا مي كند. وي با اشاره به اين كه آسيا و اروپا اكنون دستخوش تحولات و تغييرات جدي هستند، بر ضرورت تحكيم روابط آسيا و اروپا تاكيد كرد. به گزارش بي بي سي «ون جيابائو» نخست وزير چين نيز گفت: بايد از اين بحران درس گرفته شود و به اين موضوع توجه شود كه در نظر گرفتن مقررات و محدوديت هايي در نظام مالي از ابتكارهاي مالي مهم تر است. كشورهاي شركت كننده همچنين از صندوق بين المللي پول خواستند به طور موثر به كشورهايي كه از بحران جهاني به شدت آسيب ديده اند، كمك كند. در اين نشست، خوزه مانوئل باروسو، رئيس كميسيون اروپا، نيكلا ساركوزي، رئيس جمهوري فرانسه و آنگلا مركل، صدر اعظم آلمان، بر لزوم همگرايي بيشتر اروپا و آسيا تاكيد كردند. خوزه مانوئل باروسو، رئيس كميسيون اروپا به عنوان دومين سخنران اين نشست، خواستار اقدام مشترك دو قاره اروپا و آسيا شد. وي گفت كه در اين نشست، كشورهايي شركت دارند كه نماينده سه پنجم جمعيت جهان و توليد كننده نيمي از توليد ناخالص جهان هستند و اقدام مشترك آن ها مي تواند كارساز باشد و رشد اقتصادي را به جهان بازگرداند. به گزارش سايت خبرگزاري فرانسه نيكلا ساركوزي، رئيس جمهوري فرانسه و رئيس دوره اي اتحاديه اروپا در ديدار دوجانبه اي كه با رئيس جمهوري چين، هوجين تائو داشت، خواست كه اين نشست چهل و سه كشور، فرصتي براي تدارك اجلاس گروه بيست در واشنگتن در پانزدهم نوامبر باشد. او گفت: «اروپا به آسيا و رشد اقتصادي و فناوري و ثبات اقتصادي آن نياز دارد». نشست اروپا- آسيا يا «آسم» در حالي گشايش يافت كه بورس هاي آسيا و اروپا بار ديگر دچار تلاطم شدند. ده كشور آسيايي حاضر در نشست، تاسيس يك صندوق مشترك را با سرمايه هشتاد ميليارد دلار اعلام كردند تا به كمك بخش هاي آسيب ديده اقتصاد اين كشورها بشتابد.

درخواست كمك از آسيايي ها
روز جمعه و در حاشيه نخستين روز نشست پكن، كشورهاي آسيايي شركت كننده در اجلاس، متعهد به تاسيس يك صندوق فوق العاده هشتاد ميليارددلاري براي مقابله با بحران مالي شده بودند. به گزارش سايت راديوآمريكا مقامات بلندپايه كشورهاي كره جنوبي، چين، ژاپن و ده عضو اتحاديه كشورهاي جنوب شرقي آسيا، (آسه آن)، در جريان نشستي در حاشيه اجلاس بر تعهد خود براي تشكيل چنين صندوقي تاكيد كردند. گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس» از پكن حاكي است: توافق مقدماتي درباره اين موضوع در ماه مه گذشته صورت گرفت و براساس آن، قرار شد كشورهاي ژاپن، كره جنوبي و چين، هشتاد درصد دارايي اين صندوق و كشورهاي آسه آن، ٢٠ درصد باقيمانده را تامين كنند. نخست وزير ژاپن در اين نشست اعلام كرد كه كشورش ممكن است به طور جدي از كاهش رشد اقتصادي جهان، آسيب ببيند. بورس توكيو هم زمان، نزديك به ده درصد ارزش سهام خود را از دست داد. به گزارش خبرگزاري فرانسه چين كه در اثر بحران اقتصادي، نزديك به يك درصد نرخ رشد اقتصادي خود را از دست داده است، معتقد است كه پايه هاي اقتصادي اش محكم است، با اين حال بخش مهمي از اقتصاد چين وابسته به صادرات اين كشور است. با توجه به اين كه اين كشور بايد ساليانه بيست ميليون شغل ايجاد كند تا بتواند جواب گوي مهاجرت روستاييان به سوي شهرها باشد، نيازمند ثبات در اقتصادجهان است. كشورهاي اروپايي انتظار دارند كه چين بخشي از مازاد ارزي خود را براي كمك به بانك هاي كشورهاي غربي و سالم سازي اقتصاد مالي اين كشورها هزينه كند.

اجلاس كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس
وزيران دارايي كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس نيز ديروز در رياض پايتخت عربستان سعودي تشكيل جلسه دادند تا براي مقابله با بحران مالي جاري سياست واحدي اتخاذ كنند. بيشتر اعضاي شوراي همكاري خليج فارس كه از نظر منابع نفتي غني هستند، در پي سقوط ارزش سهام ميلياردها دلار به سيستم بانكي خود تزريق كرده اند. صندوق بين المللي پول از اعضاي شوراي همكاري خليج فارس ( بحرين، كويت، عمان، قطر، امارات متحده عربي وعربستان سعودي) خواسته است براي مقابله با بحران مالي همكاري بيشتري با يكديگر داشته باشند. خبرنگار بي بي سي در خاورميانه مي گويد بعيد به نظر مي رسد اجلاس اعراب به اتخاذ تصميم ها و ابتكارهاي تازه اي منتهي شود چون اين كشورها هم اكنون به طور انفرادي اقدامات لازم را به عمل آورده اند.

اوضاع سهامداران پيچيده تر از حضور نيروهاي آمريكايي در عراق!
سهامداران بازار بورس عربستان در طول ٢سال گذشته در نتيجه نوسانات شديد دلار در بازارهاي جهاني حدود ٧٠٠ميليارددلار زيان ديدند. به گزارش ايرنا شاخص سهام در بازار بورس اين كشور در ماه مه سال ٢٠٠٦ ميلادي ٢١ هزار واحد بود كه اين رقم اكنون به كمتر از ٦ هزار واحد نزول كرده است. طي دو هفته اخير در نتيجه ورشكستگي برخي بانك هاي سرمايه گذاري آمريكا بيش از يكصد ميليارددلار به سهامداران اين كشور زيان وارد آمد كه اين رقم سهامداران اين كشور را به شدت شوكه كرد.

روزنامه عربستاني «عكاظ» روز شنبه با انتشار مطلبي با اشاره به ادامه بحران مالي بازارهاي بورس جهان نوشت: اوضاع سهامداران پيچيده تر از حضور نيروهاي آمريكايي در عراق شده است. به نوشته اين روزنامه هيچ كس حاضر نيست با اين گروه ابرازهمدردي كند، هر روز به اميد اين كه فردا بيايد و شاهد رونق بازار باشند ده ها شبكه ارتباطي و خبري را غربال مي كنند.
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن