تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815550333




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مقام تركيه بر ضرورت اعتمادسازي در كشورهاي اسلامي تاكيد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك مقام تركيه بر ضرورت اعتمادسازي در كشورهاي اسلامي تاكيد كرد
آنكارا - پروفسور " ناظم اكرن " معاون نخست وزير تركيه در اجلاس كميته دائمي همكاري هاي اقتصادي و تجاري سازمان كنفرانس اسلامي (كمسك) در استانبول گفت: مهمترين رويكرد و اصلاح ساختار در دوران بحران مالي فعلي در جهان، اعتماد به نفس و اعتمادسازي درون سازماني در سازمان كنفرانس اسلامي است.


به گزارش ايرنا، خبرگزاري آناتولي روز جمعه گزارش داد كه ناظم اكرن معاون نخست وزير و وزير هماهنگ كننده سياست هاي اقتصادي تركيه و رييس هيات ترك شركت كنندده در اجلاس وزيران كمسك بخش مهمي از سخنان خود را به بحران مالي و اقتصادي در جهان و تبعات و اثرات آن بر اقتصاد كشورها و روند نظام بين المللي اختصاص داد.
وي با اشاره به اين كه دولت آنكارا، تمامي كادرهاي مديريت اقتصادي، كارشناسان و نمايندگان بخشي خصوصي فعاليت گسترده اي را براي تحليل بحران مالي جهان انجام داده و با جديت پيگير مساله هستند، گفت : فقط در سالهاي 2000 تا 2007 ميلادي صندوق هاي پوششي ( Hedge Funds ) بيش از چهار برابر و در همين دوره محصولات مشتق اين صندوق ها حدود شش برابر رشد كرده كه شايد بتوان گفت اين موضوع شكل دهنده اصلي بحران مالي فعلي بين المللي بوده است .
ناظم اكرن افزود: ضرر و زيان ناشي از اين صندوق ها و ضرر در وام ها در مجموع حدود 515 ميليارد دلار و ميزان سرمايه اي كه براي نجات موسسات مالي تخصيص داده شده 362 ميليارد دلار اعلام شده است.
معاون نخست وزير تركيه در عين حال با يادآوري اين كه بحران مالي صرفا موسسات مالي را تحت تاثير قرار نمي دهد، افزود: يكي از مهمترين مسايل ارائه تحليل درستي از تاثيرات اين بحران بر اقتصاد واقعي (بخش توليد) و اتخاذ تدابيرلازم براي مقابله با آن و مشخص كردن اولويت هاست.
وي با تشريح اقدامات و تدابيري كه دولت هاي غربي براي مقابله با اين بحران اتخاذ كرده اند، گفت: تحليل هاي ناقص و يا نادرست و ديركرد در اتخاذ برخي تدابير موجب تعميق بحران شد و به عنوان يك تدبير جديد موضوع برگزاري كنفرانس هاي بين المللي در اين زمينه مطرح شده است.
اكرن با اشاره به اين كه سال آينده بيست و پنجمين سال تاسيس كمسك است، گفت: مي توان با استفاده از اين فرصت زمينه برگزاري يك كنفرانس بين المللي اقتصادي و مالي را همزمان با اجلاس كمسك برنامه ريزي كرد.
" كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي نيز مي توانند در اين فرصت يك ساله به تحليل ها و برداشت هاي خود از بحران مالي جهان شكل نهايي دهند و در كنفرانس مذكور براي تدوين راهبرد و به دست گرفتن ابتكار عمل جمعي در قبال اين بحران در درون سازمان كنفرانس اسلامي تلاش كنند."
وي با تاكيد بر لزوم ايجاد يك بستر مناسب از داده ها و اطلاعات در درون سازمان و توسعه همكاري اطلاعات و دانش اقتصادي بين كشورهاي اسلامي گفت: اگر درس عبرت لازم را از اين بحران نگيريم، كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي در شكل گيري نظام اقتصادي و مالي در دوره جديد نخواهند توانست ابتكار عملي از خود نشان دهند.
معاون نخست وزير تركيه با تاكيد بر اهميت ارزيابي كارشناسانه از امكانات و منابع درون سازماني در جهت تقويت و توسعه روابط بين كشورهاي اسلامي گفت: به لحاظ اين كه جمعيت جهان در سال جاري ميلادي حدود 6/6 ميليارد نفر است و جمعيت كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي 4/1 ميليارد نفر آن را تشكيل مي دهد، مي توان به جايگاه بسيار مهم اين جامعه بزرگ در دنياي كنوني پي برد.
وي در عين حال افزود: همين جامعه از 3/54 تريليون دلار توليد ناخالص جهاني سهم ناچيزي برابر 9/3 تريليون دلار را به خود اختصاص مي دهد و لذا با تدوين يك راهبرد توسعه جمعي بايد به رشد اقتصادي در كشورهاي اسلامي شتاب بخشيد و از منابع انرژي استفاده بهينه كرد."
اجلاس كمسك داراي 54عضو است و در حال حضر در استانبول با حضور 24 وزير و 9 معاون وزير به رياست " عبدالله گل " رييس جمهوري تركيه در جريان است .
از جمهوري اسلامي ايران نيز هياتي به سرپرستي " احمد جمالي " مديركل دفتر امور وام ها، مجامع و موسسات بين المللي سازمان سرمايه گذاري وزارت دارايي شركت كرده است .
اجلاس كمسك امروز به كار خود در استانبول تركيه خاتمه مي دهد.
خاورم**2011**230**1443**1431
 شنبه 4 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن