تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):علت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن ثروتمند و فقير برابر شوند زيرا ثروتمند گرسنگى را اح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815431341




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك روانشناس: مشاجره والدين، تعارض شناختي كودكان را در پي دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك روانشناس: مشاجره والدين، تعارض شناختي كودكان را در پي دارد
اجتماعي. بهداشت روان . خشونت خانگي
يك عضو انجمن روانشناسان ايران گفت كه مشاجره والدين، كودكان را دچار نوعي تعارض شناختي مي‌كند.

ژاله افشار منفرد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا گفت:
اطفال كه والدين را منبع اصلي امنيت خود مي‌دانند، نمي‌دانند در زمان مشاجره والدين بايد به چه كسي پناه ببرند و اين مساله آنان را دچار تعارض مي‌كند.

وي با بيان اينكه اين تعارض و تضاد ممكن است در دراز مدت، فرد را در ارتباطات آينده مانند ارتباط با همسر و فرزندان با مشكل مواجه كند، اظهار داشت: اين گروه از كودكان اغلب در بزرگسالي، شكست را بارها تجربه مي كنند.

اين عضو انجمن روانشناسان ايران با اشاره به اينكه متاسفانه بيش از‪۶۰‬ درصد كودكان بطور مستقيم شاهد خشونت‌هاي خانگي ميان پدر و مادر و نتايج زيانبار آن هستند، افزود: در هنگام بروز خشونت در خانه، كودكان مهم‌ترين تاثير را دريافت مي‌كنند.

افشار منفرد اين باور والدين را كه در زمان مشاجره كودكان متوجه دعواي آنها نيستند، رد كرد و گفت: هيچگاه نبايد تصور كرد كه در زمان مشاجره ميان والدين، كودكان به اين مشاجرات بي‌توجه هستند.

اين روانشناس باليني گفت: مطالعه روي مواجهه كودكاني كه شاهد نزاع خانوادگي هستند، نشان مي‌دهد كه اين مواجهه دو نوع عارضه رفتاري هيجاني و تغيير در نگرش‌هاي شناختي را در كودك ايجاد مي‌كند.

وي با بيان اينكه تاثيرگذاري اين مشاجره روي دختران و پسران نيز متفاوت است، افزود: مشاجره والدين در پسران بيشتر سبب بروز رفتارهاي ضد اجتماعي و در دختران بيشتر آثاري چون اضطراب و افسردگي را به دنبال دارد.

افشار منفرد اظهار داشت: دختراني كه در كودكي در معرض خشونت قرار گرفته اند و يا خشونت را در والدين ديده اند، در بزرگسالي بيش از سايرين در برخورد با همسران خود، بد رفتاري و خشونت نشان مي‌دهند.
 جمعه 3 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن