تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806685434




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

القاي اسرائيلي ترس از شيعه(يادداشت روز)


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: القاي اسرائيلي ترس از شيعه(يادداشت روز)
دو ماه پيش «مائير دغان» رئيس سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي به نخست وزير گزارشي داد كه بر مبناي آن «شماري از پيروان و رهبران سني جنبش ضدصهيونيستي به مذهب تشيع گرويده اند». اين گزارش مي گويد:«شيخ رائد صلاح» در شمال و «شيخ ابراهيم مرمور»در جنوب فلسطين از جمله رهبراني اند كه با تغيير مذهب خود به شيعه پيوسته اند. «دغان» اضافه كرد سني هايي كه به مذهب شيعه روي آورده اند، در مناطق عربي نظير كفركنا، الناصره، شفاعمرو، الجليل، المثلث، يافا، مجدالكرم و النقيب به صورت دوره اي به برگزاري «جلسات سري» مبادرت مي ورزند.
مناطق مورد اشاره در گزارش رئيس موساد-تقريباً- همه آن بخش از خاك فلسطين كه در سال1327ش-1948م- به تصرف رژيم صهيونيستي درآمده را شامل مي شود رژيم صهيونيستي عرب هاي مسلمان ساكن اين مناطق را با عنوان «عرب اسرائيلي» خطاب مي كند. اين عرب ها شناسنامه اسرائيلي دارند و مانند يهوديان از حق دادن رأي برخوردار مي باشند. منابع رژيم صهيونيستي مي گويند نرخ رشد «اعراب اسرائيلي» 4.7درصد و بيش از سه برابر نرخ رشد يهوديان مي باشد. براساس آخرين اطلاعات سرشماري مسلمانان ساكن در مناطق اشغالي سال 1327 به حدود 1.5 ميليون نفر مي رسند اين در حالي است كه نزديك 4ميليون نفر از سكنه اين مناطق به خارج از فلسطين رانده شده و در اردوگاههاي اردن، سوريه، لبنان و مصر به شكل اندوهباري زندگي مي كنند و در انتظار بازگشت به خانه و كاشانه و مزارع خود هستند.
مركز كل آمار رژيم صهيونيستي همزمان با گزارش «مائير دغان» در گزارش سالانه خود اعلام كرد:«شيعيان رسمي و اسرائيل 600نفر مي باشد اما آمار واقعي آنان از دهها برابر اين عدد بيشترند و غير دقيق بودن آمار شيعيان از آن روست كه شيعياني در اسرائيل وجود دارند كه به اين مذهب گرويده اند و به صورت «سري» مراسم ديني خود را برگزار و به گونه اي عمل مي كنند كه كار شناسايي آنان براي اسرائيلي ها مشكل باشد.»
سايت كانال هفت تلويزيون يمن- كه وابسته به دولت علي عبدالله صالح است- و توسط اسرائيلي ها اداره مي شود! نيز در همين زمان- ماه گذشته- نوشت: تعداد شيعيان فلسطيني از 10.000 نفر نيز تجاوز مي كنند چرا كه بعد از جنگ سي وسه روزه سال 1385 هزاران جوان سني كه درصدد فرار از بحران هايي كه عرب ها با آن روبرو هستند، مي باشند به تشيع گرويده اند.
درست در همين زمان شيخ يوسف قرضاوي روحاني برجسته مصري كه در قطر سكونت دارد و تاكنون فعاليت همگرايانه اي داشته و با ايران نيز مراوده داشته است از «خطر ايران» و تلاش حكومت ايران براي شيعه كردن سني ها در سوريه، مصر، عربستان، يمن، الجزاير و ساير كشورهاي عربي خبر داد و رهبران مذهبي و سياسي جهان عرب و اهل سنت را به واكنش فراخواند! همين زمزمه كم و بيش در قاهره و در حلقه علماي الازهر هم مطرح گرديد در حاليكه جامعه الازهر در جريان جنگ 33روزه رژيم صهيونيستي عليه لبنان با صراحت از نبرد حزب الله دفاع كرد.
درست در كشاكش اين بحث ها، رئيس سازمان جاسوسي اسرائيل اعلام كرد كه شيعيان فلسطيني در قالب 8 گروه ناشناس با صدور بيانيه هايي هرگونه همكاري شيعيان با عرب هاي سني و رهبران آن ها را منع كرده و دليل آن را هم «عدم تقديس علي بن ابيطالب از سوي مسلمانان سني» ذكر نموده اند. در پاي اين بيانيه هاي ناشناس عناويني نظير «شيعيان حقيقي»، «شيعه ابرار»، «فرزندان حسين» و «شيعه در دلها» درج شده و از طريق اينترنت بصورت نامه هاي الكترونيكي براي كاربران اسرائيلي ارسال كرده اند.
در همين ايام دو جلد كتاب با عناوين «ص» و «شكارچي تروريست ها» توسط موساد منتشر شدند كه در آن به چاره انديشي اسرائيل در مواجهه با «خطر گسترش شيعه» پرداخته شده بود. كتاب «ص» براساس گزارش «بيرتس هاييم اروليه» استاد دين شناسي تطبيقي در «مدرسه عالي علوم ديني در قدس اشغالي» تنظيم گرديده كه در نوزدهم اكتبر سال گذشته روانه بازار شد و در آن هشدار داده بود كه تشيع در مناطق عربي پرجمعيت مخصوصاً در منطقه «النقيب»- كه شامل نيمه جنوبي فلسطين مي شود- در حال گسترش است و روند گرايش جوانان اهل سنت به تشيع و نيز نرخ رشد جمعيتي 5.8درصدي شيعيان به زودي به تاسيس يك دولت شيعي در منطقه النقيب-يا بئرالسبع-مي انجامد و لذا بايد براي آن فكري كرد. در كنار اين مسئله «گال تال» استاد يهودي پژوهش هاي اسلامي در دانشگاه حيفا اعلام كرد شيعيان هركجا كه باشند- از جمله در فلسطين- درصدد سياسي كردن دين و پوشاندن لباس سياست به آن براي حضور در تمامي عرصه ها هستند و از اين رو او از لزوم همكاري حكومت هاي سكولار در تل آويو، رياض، قاهره، اردن و ساير پايتخت هاي عربي براي مهار حركت شيعه سخن گفت.
روزنامه نيمه رسمي «يديعوت آحارونوت» ماه گذشته به نقل از «منابع مطلع!» نوشت: شيعيان فلسطيني مهمترين پشتيبانان گروه هاي سني فلسطيني در درون مرزهاي 1967- شامل حماس و جهاد اسلامي- هستند و «آفي ديختر»- وزير امنيت داخلي رژيم صهيونيستي- اعلام كرد: «عرب هايي كه به اعضاي تشكل هاي مسلح فلسطيني ياري مي رسانند از عرب هاي شيعي و يا عرب هايي كه به صورت سري به اين مذهب گرويده اند، مي باشند. وي از «73 عمليات» در يك دوره 10ساله- 1375 تا 1385- عليه رژيم صهيونيستي خبر داد كه در آن شيعيان و يا «گروه هاي مسلح مرتبط با آنان نظير حماس و جهاد اسلامي!» دخالت داشته اند.
پس از اين گزارش ها، موساد در كتاب «شكارچي تروريست ها» اعلام كرده است كه دستگاه جاسوسي اسرائيل همه شبكه هاي تروريستي شيعيان و گروه هاي مرتبط با آن را شناسايي كرده است و از آنجا كه شيعيان را يك «مشكل ويرانگر امنيتي» براي منطقه مي داند از ميان برداشتن آنان را در دستور كار قرار داده است. موساد در كتاب «ص» نيز به اين موضوع اشاره كرده و گفته اند براساس پيشنهاد يكي از رؤساي دستگاه امنيتي اسرائيل طرحي تحت عنوان عبري «مافيت فاتحياه» به معناي مرگ و زندگي تهيه شده كه براساس آن اسرائيل شيعيان و گروه هاي مرتبط با آنان را از يك سو عقيم مي كند و از سوي ديگر با استفاده از وسايل الكترونيكي و شيميايي آنان را به بيماري مرگبار مبتلا مي نمايد و اين سبب مرگ آنان در فاصله زماني يك تا شش ماه مي شود.
اجازه بدهيد آنچه آمد را در چند عبارت كوتاه خلاصه كنيم؛ اسرائيلي ها و پس از آن بعضي از محافل عربي از خطر رشد جمعيت شيعه خبر مي دهند، اسرائيل مي گويد ماهيت مبارزه ضد صهيونيستي، شيعي است نه سني؛ شيعيان مشكل مشترك اسرائيل، اعراب و آمريكا هستند؛ اسرائيل چون نمي تواند شيعيان را با استفاده از سلاح هاي جنگي از پا دربياورد درصدد استفاده از ابزارهاي بهداشتي تر در «انهدام كامل شيعيان» است. اسرائيل از طريق يك هلوكاست نه فقط شيعيان كه گروه هاي سني مرتبط با آنان نظير حماس و جهاد را از ميان برخواهد داشت.
در بررسي اين مطالب، به ذكر چند نكته بسنده مي كنيم
1- عدد شيعيان در فلسطين حتي از عدد رسمي 600 نفر هم كمتر است و اين تعداد عمدتاً در روستاهاي نزديك به مرز سوريه و لبنان زندگي مي كنند و اساساً فاقد هر نوع توانايي نظامي اند و تاكنون هيچ منبع مستقلي خبري از فعاليت هاي سياسي و يا نظامي آنان را منتشر نكرده است.شيعيان بخصوص در منطقه كويري «بئرالسبع» كه اسرائيلي ها مدعي شكل گيري يك دولت شيعي در آنجا طي 14 سال آينده شده اند، حضور ندارند.
2- امروز ايران به اندازه اي كه با شيعيان خاورميانه ارتباط معنوي دارد با اهل سنت خاورميانه نيز همين ارتباط معنوي را - حتي گسترده تر- دارد. عامل اصلي محبوبيت ايران در نزد اهل سنت غمخواري ايران با اهل سنت افغانستان در دوره هاي مختلف، غمخواري ايران با مردم سني بوسني و هرزگوين در دوره عسرت و خون و آتش اين سرزمين، غمخواري ايران با سني هاي فلسطيني در طول سه دهه گذشته و خلاصه حمايت ايران از اهل سنت در هر جايي كه از سوي دشمنان اسلام در معرض قتل و غارت بوده اند مي باشد به همين دليل شخصيت ها و توده هاي سني خاورميانه به اندازه شخصيت ها و توده هاي شيعه به ايران دلبسته اند.
3- رژيم صهيونيستي از روند جمعيتي عرب هاي فلسطيني به شدت نگران است. همين الان تقريباً جمعيت مسلمانان موجود در فلسطين- كه حداقل 99 درصد آنان سني اند- با جمعيت صهيونيست ها و يهودي ها برابر است. نرخ رشد 1.7 درصد يهودي ها و نرخ رشد 4.7 درصد مسلمانان يكي از عوامل اصلي فروپاشي اسرائيل در آينده نزديك است. از اين رو اسرائيلي ها به «موج جديد اخراج فلسطيني ها از سرزمين خود» مي انديشند و اين را ذيل نام مقابله با شيعيان توجيه مي كنند.
4- اسرائيلي ها از استفاده از امكانات الكترونيكي و شيميايي براي عقيم كردن و بيماري منجر به مرگ شيعيان خبر داده اند. جداي از اينكه امكان عملي كردن اين تهديد تا حد بسيار زيادي وجود ندارد، هدف اسرائيلي ها اين است كه با تزريق حس شديد ناامني، فلسطيني ها جان خود و فرزندان خود را بردارند و بگريزند چرا كه هر كس نداند فلسطيني ها كه مي دانند اسرائيل نه با شيعيان و نه حتي با مبارزان بلكه با آحاد فلسطيني ها كار دارند.
5- اسرائيل كه در جنگ سخت افزاري - در مواجهه با حزب الله لبنان و حماس و جهاد اسلامي فلسطين- شكست خورده است روي جنگ نيمه سخت مانور مي كند و به شهروندان غاصب خود اميد مي دهد كه در يك فراگرد بين المللي- با حضور آمريكا- منطقه اي- با حضور عربستان و...- و داخلي- جريانات مزدور- كفه امنيتي را به نفع اسرائيل و به ضرر مقاومت اسلامي منطقه سنگين مي كند اما اين زياده گويي است و بيشتر باعث خنده مبارزان و مردم فلسطين مي شود تا ترس آنان.
سعدالله زارعي
 پنجشنبه 2 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن