تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى‏دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815566746




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

راست گرايان آمريكا در آستانه بدترين شكست بعد از رسوايي واترگيت


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: راست گرايان آمريكا در آستانه بدترين شكست بعد از رسوايي واترگيت
روزنامه انگليسي ديلي تلگراف بااشاره به درپيش بودن انتخابات رياست جمهوري و كنگره آمريكا و احتمال بسيار بالاي شكست راست گرايان جمهوري خواه در اين انتخابات، اين حزب را در آستانه بدترين شكست سياسي بعد از رسوايي واترگيت دانست. پيش از اين نيز اكثريت قابل توجه رسانه هاي آمريكا شكست جمهوري خواهان را محتمل دانسته بودند. در تازه ترين نظرسنجي ها آن هم دو هفته مانده به برگزاري انتخابات نهايي رياست جمهوري باراك اوباما نامزد دموكرات ها، با ١٤درصد پيش تازي چشم گير خود را حفظ كرده است. برخي تحليل گران معتقدند تنها يك بحران امنيتي مي تواند جمهوري خواهان را از اين گرداب نجات دهد.

شكست مضاعف
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روزنامه ديلي تلگراف، انتخابات كنگره آمريكا هم زمان با انتخابات رياست جمهوري اين كشور در تاريخ ٤نوامبر برگزار مي شود و اين مي تواند بزرگ ترين فاجعه رخ داده براي جمهوري خواهان اين كشور از زمان رسوايي واترگيت تاكنون باشد.

احتمال شكست جمهوري خواهان در اين انتخابات آن چنان بالاست كه سناتور «ميچ مك كونل» رئيس جمهوري خواه كنگره نيز در آستانه از دست دادن كرسي خود قرار دارد. به نوشته ديلي تلگراف، حتي اگر مك كونل در اين انتخابات به پيروزي برسد تعداد جمهوري خواهان در كنگره آن چنان كم خواهد بود كه اين كاهش كاملا به چشم خواهد آمد.

برهمين اساس، در سه حوزه ويرجينيا، نيومكزيكو و كلرادو بدون شك دموكرات ها به پيروزي مي رسند و در نيوهمپشاير، مينه سوتا، اورگون، آلاسكا، كاروليناي شمالي، جورجيا و مي سي سي پي نيز جمهوري خواهان در آستانه از دست دادن كرسي هاي خود قرار دارند. از دست دادن ٩ كرسي، وضعيت ٦٠ به ٤٠ را براي جمهوري خواهان در كنگره پديد آورده و دموكرات ها را در وضعيت بسيار برتري در مقايسه با جمهوري خواهان قرار مي دهد.

درست شش سال قبل، جمهوري خواهان كاخ سفيد را در اختيار داشته و اكثريت كرسي ها در سنا و مجلس نمايندگان نيز از آن آن ها بود. حال اگر باراك اوباما بتواند در انتخابات رياست جمهوري ماه نوامبر بر رقيب جمهوري خواه خود غلبه كند دموكرات ها بهترين موقعيت را در كاخ سفيد و كنگره از زمان پيروزي «جيمي كارتر» در انتخابات رياست جمهوري در سال ١٩٧٦ تاكنون به دست مي آورند كه دو سال بعد از رسوايي واترگيت رخ داده بود.

ديلي تلگراف در ادامه مي نويسد: هم اكنون كه وضعيت جمهوري خواهان بواسطه سياست هاي خاص «جورج بوش» تعريف چنداني ندارد پيروزي جمهوري خواهان در انتخابات كنگره امري دور از ذهن است و شركت مك كونل نيز در آن يك بازي با ريسك بالا محسوب مي شود.

پيشتازي ١٤ درصدي
درحالي كه دو هفته ديگر بيشتر به برگزاري انتخابات نهايي رياست جمهوري در آمريكا باقي نمانده است، باراك اوباما با ١٤درصد برتري پيشتاز رقابت هاي انتخاباتي در آمريكا است.

به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، نتايج نظرسنجي مركز تحقيقاتي مستقل Pew حاكي از آن است كه ٥٢درصد از راي دهندگان آمريكايي به باراك اوباما، كانديداي دموكرات و ٣٨درصد جان مك كين، نامزد جمهوري خواه رقابت هاي انتخاباتي آمريكا را به عنوان رئيس جمهور محبوب خود معرفي كرده اند.

نتايج نظرسنجي اين موسسه در اوايل ماه اكتبر حاكي از پيشتازي حدود ٧درصدي باراك اوباما نسبت به رقيب خويش يعني جان مك كين بوده است.

اين موسسه تحقيقاتي اعلام داشت: مقبوليت و اعتقاد به اوباما از طريق هر سه مناظره تلويزيوني افزايش يافته است.

براساس نتيجه نظرسنجي موسسه تحقيقات Pew سناتور ايلينويز در همه زمينه ها از جمله مسئله جنگ عراق و تروريسم، بيشتر از مك كين توانسته است توجه مخاطبان را به خود جلب كند.

در اين نظرسنجي ٤٩ درصد از سوال شوندگان اظهار داشتند كه ديدي منفي نسبت به سارا پيلين، معاون جان مك كين دارند. ٤٤ درصد نيز از ديد و نظر مثبت خود در مورد فرماندار محافظه كار آلاسكا سخن گفته اند.

هم چنين اعلام شده كه تيم انتخاباتي جان مك كين بيش از ١٠٠ هزار دلار براي لباس هاي پرزرق و برق پيلين سرمايه گذاري كرده است. علاوه بر اين هزينه هاي آرايش مو و صورت پيلين در ماه سپتامبر مبلغي بالغ بر ٤٧٠٠ دلار (٣٨٠٠ يورو) بوده است.

طبق نتايج اين نظرسنجي با توجه به بحران مالي حاكم بر آمريكا ٥٣ درصد سوال شوندگان اوباما و ٣٢ درصد سناتور آريزونا را براي حل اين بحران مالي توانا دانسته اند.

برابر تحليل كارشناسان سياسي، تنها يك بحران امنيتي مي تواند وضعيت ضعيف راست گرايان جمهوري خواه را بهبود بخشد، از همين رو تلاش نامزد جمهوري خواهان بر اين گذاشته شده است تا اوباما را فاقد توانايي در بحران هاي امنيتي نشان دهد. برخي تحليل گران معتقدند، كه احتمال دارد نئومحافظه كاران حاكم بر كاخ سفيد، با دست زدن به يك ماجراجويي بين المللي چنين زمينه اي را فراهم كنند. «مك كين» در تازه ترين سخنراني خود اعلام كرد اوباما براي مقابله با بحران هاي امنيتي آمادگي ندارد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، وي در تاييد سخنان خود به بحران سال ١٩٦٢ ميلادي ميان روسيه و آمريكا اشاره كرد كه جهان را در دو قدمي يك جنگ هسته اي قرارداد.

مك كين كه پيشتر در زمان جنگ ويتنام خلبان يك هواپيماي جنگنده بوده، براي غلبه بر پيشتازي دو رقمي باراك اوباما، نامزد رسمي حزب دموكرات در اين انتخابات در فاصله ١٤ روز مانده به روز نفس گير راي گيري، تاكيد كرد كه رئيس جمهور بعدي آمريكا براي عادت كردن به قدرت زمان زيادي در اختيار نخواهد داشت.

مك كين با اشاره به بحران موشكي كوبا در سال ١٩٦٢ گفت: من در اتاق خلبان هواپيماي uss Enterprise نشستم. من يك هدف داشتم. مي دانم كه به آغاز يك جنگ هسته اي چه قدر نزديك شديم و من رئيس جمهوري نخواهم بود كه بايد آزمايش شود . من از پيش آزمايش شده ام اما سناتور اوباما خير. اين سناتور جمهوري خواه خطاب به يك جمعيت در Moon Township در ايالت پنسيلوانيا عنوان كرد كه آمريكا در داخل با چالش هاي زيادي و درخارج، در جهان خطرناك با دشمنان زيادي رو به رو است. ما مي دانيم كه سناتور اوباما پاسخ مناسبي به اين قضيه ندارد.

سناتور ايالت آريزونا اذعان كرد كه در نظرسنجي هاي افكار عمومي، فقط چند امتياز با اوباما اختلاف دارد و از رسانه هاي ملي آمريكا به دليل قطع اميد كردن از وي، به شدت انتقاد كرد.

در آرزوي ١١ سپتامبر
برخي كارشناسان اعلام داشته اند، بحران آفريني كاخ سفيد در قفقاز و تحريك گرجستان به جنگ در راستاي زنده كردن بحران هاي جنگ سرد بوده است تا بلكه افكار عمومي را به سمت نئومحافظه كاران سوق دهد. ظاهرا، جمهوري خواهان در آرزوي پيدايي يك يازده سپتامبر ديگري هستند تا پيروزي خود را در انتخابات رياست جمهوري و كنگره تثبيت كنند.

از همين روي مك كين به هواداران خود خاطرنشان كرد كه هيچ چيز غيرقابل اجتناب نيست و وعده داد كه براي آمريكايي هاي سخت كوش بجنگد.

وي در عين حال براي دامن زدن به احساسات ضدكمونيستي افكار عمومي گفت: اوباما، يك سوسياليست است و فرصت هاي شغلي را از بين مي برد و به اصل تقسيم ثروت تمايل دارد.

در همين حال« جان جوديس» كارشناس بنياد مطالعات آمريكايي كارنگي در گفت و گو با فارس اعلام داشت: پيروزي مك كين، دشمنان آمريكا را در سطح جهان بيشتر خواهد كرد.

وي با اشاره به نقاط ضعف نامزد راست گرايان آمريكا گفت: اولين و بزرگ ترين نقطه ضعف جان مك كين اين است كه وي از حزب جمهوري خواه است. حزب جمهوري خواه امروز نزد افكار عمومي آمريكا همانند دولت بوش به عنوان فاجعه اي براي ايالات متحده تلقي مي شود.

با توجه به عواقب جنگ عراق و افغانستان و بحران اقتصادي كه اكنون دامن گير آمريكا شده است، براي مك كين بسيار سخت خواهد بود تا به عنوان نماينده حزب جمهوري خواه در انتخابات نوامبر پيروز شود.
 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن