تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيّت مؤمن بهتر از عمل او و نيت منافق بدتر از عمل اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814783576




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هاشمي رفسنجاني تاكيد كرد :استفاده مطلوب از منابع طبيعي و انساني رمز پيشرفت كشور است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: هاشمي رفسنجاني تاكيد كرد :استفاده مطلوب از منابع طبيعي و انساني رمز پيشرفت كشور است
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، جهت‌دهي صحيح به روند استفاده مطلوب از منابع طبيعي و انساني را رمز پيشرفت كشور برشمرد و افزود: اتكاي صرف به منابع خدادادي و توجه‌نكردن لازم به خلاقيت انسان مانع مهمي در توسعه كشور است و بهره‌وري را كاهش مي‌دهد.

به گزارش خبرگزاري مهر، اعضاي شركت‌كننده در پنجمين دوره جشنواره بين‌المللي «اقتصاد سبز» صبح روز چهارشنبه با رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ديدار كردند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در اين ديدار با اشاره به وجود منابع انساني با ارزش در كشور گفت: كارداني و لياقت نيروها و صنعتگران كشور امروز ثابت شده است و از طريق اتكا به آنان جامعه در مسير صحيح‌تري قرار مي‌گيرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، جهت‌دهي صحيح به روند استفاده مطلوب از منابع طبيعي و انساني را رمز پيشرفت كشور برشمرد و افزود: اتكاي صرف به منابع خدادادي و توجه‌نكردن لازم به خلاقيت انسان مانع مهمي در توسعه كشور است و بهره‌وري را كاهش مي‌دهد.

آيت الله هاشمي رفسنجاني مهمترين ركن افزايش بهره‌وري را نقد كردن استعدادها بيان كرد و افزود: مواد، ابزار و انسان سه ضلع مهم آمايش سرزميني در چشم‌انداز توسعه كشور هستند كه محوريت آن‌ با نيروي انساني است.

وي همچنين بهره‌وري پايين از منابع را از مشكلات اقتصادي كشور برشمرد كه عرصه رقابت در دنيا را براي شركتهاي ايراني به ويژه دولتي مشكل كرده است و افزود:‌ رشد اقتصادي هشت درصدي كه براي كشور در نظر گرفته شده با توجه همين عنصر بهره‌وري با محوريت نيروي انساني قابل تحقق است و تلاش در اين باره مي‌تواند موجب افزايش حداقل 5/2 درصدي رشد اقتصادي كشور شود.

رئيس مجلس خبرگان رهبري در ادامه با اشاره به بحران ركود اقتصادي جهاني و عوامل ايجاد اين بحران به ويژه در آمريكا تاكيد كرد: آثار اين بحران مهمتر از عوامل ايجاد آن است و اگر چه به دليل برخي مسائل، اقتصاد ايران در موج اول آن از طريق افت سريع قيمت نفت با آن مواجه شده ولي بايد به فكر اين باشيم كه از موجهاي آينده اين بحران آسيب نبينيم.

وي تاكيد كرد: در دنياي امروز كارداني و آشنايي به عوامل شكست و پيروزي و شناخت عوامل تاثيرگذار در اقتصاد، همچنين فهميدن ميدان رقابت و رموز آن براي موفقيت كشور بسيار مهم، و نياز مديريت كلان كشور است.

در ابتداي اين ديدار «تيزمغز» رئيس شوراي سياستگذاري جشنواره بين‌المللي اقتصاد سبز گزارشي از اهداف برگزاري اين جشنواره ارائه كرد و با بيان مشكلات اقتصادي كشور خواهان توجه بيشتر به بخش خصوصي و تقويت آن شد.

همچنين در اين ديدار با ارائه لوحي از چهره‌هاي ماندگار اين جشنواره از سوي رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تقدير شد.
 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن