تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806697748




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چهار خبر فرهنگي


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: چهار خبر فرهنگي
تهران / واحد مركزي خبر / مكتوب 1387/08/01
مجموعه شعر "ارنگ ارنگ بگو چه رنگ" از تازه ترين سروده هاي افسانه شعبان نژاد در پنجمين دوره جايزه كتاب فصل، ويژه فصل بهار شايسته تقدير شناخته شد.
به گزارش روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان؛ در اين دوره 178 اثر از ميان1202 اثر به داوري سه مرحله اي كتاب فصل راه پيدا كرده بود كه در مجموع 10 اثر برنده جايزه و 25 اثر شايسته تقدير شناخته شدند.
مجموعه شعر افسانه شعبان نژاد در بخش شعر فارسي، گروه كودك پنجمين دوره جايزه كتاب فصل جمهوري اسلامي اين موفقيت را به دست آورد.
در گروه كودك اين جشنواره 394 كتاب چاپ اول منتشر شده در بهار سال 1387 مورد بررسي قرار گرفت كه از ميان آنها 80 عنوان كتاب به شعر كودك اختصاص داشت.
در ميان كتاب هاي شعر كودك و نوجوان هيچ اثري جايزه كتاب فصل را دريافت نكرد و "ارنگ ارنگ بگو چه رنگ" از انتشارات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در بخش كودك و مجموعه شعر «كودكي از جنس نارنجك»، سروده محمد گودرزي ‌دهريزي، از نشر روزگار در گروه نوجوان و در حوزه داستان ايراني كودك و نوجوان، داستان «طبقه هفتم غربي»، نوشته جمشيد خانيان از نشر افق نيز شايسته تقدير شناخته شد.
در عين حال در بخش كودك و نوجوان، چهار جايزه اصلي كتاب فصل به كتاب‌هاي برگزيده در حوزه دين و ترجمه رسيد.
بر اين اساس در حوزه گروه كودك و نوجوان، بخش تأليف‌ داستان دين، داستان «يك مرد» در باره قصه حضور حبيب‌ ابن‌ مظاهر در كربلا، اثر مجيد ملامحمدي از انتشارات شركت به‌نشر، در بخش داستان خارجي، «خرسي به‌ نام پدينگتن»، نوشته مايكل باند و ترجمه كاتارينا ورزي، از انتشارات قدياني و دو اثر «گل‌هايي براي آلجرنون»، نوشته دنيل كيز، ترجمه زهره جواهري، از انتشارات اميركبير و كتاب‌هاي «شكوفه و راه دور و دراز خانه»، نوشته اووه تيم، ترجمه الهام مقدس از انتشارات ايران‌بان به صورت مشترك جايزه كتاب فصل جمهوري اسلامي ايران ويژه فصل بهار را به خود اختصاص دادند.
افسانه شعبان‌نژاد در ارنگ ارنگ بگو چه رنگ با بهره‌گيري از اشعار عاميانه كه ذهن خلاق مردم كوچه و بازار روزگاري آنها را ساخته و تلفيق آن با بازي و نمايش قالب نوين خلق كرده است كه هم به كار كودكان مي‌آيد و هم آموزش آنها را لذت‌بخش و ماندني مي‌كند.
اين كتاب با تصويرگري و طراحي گرافيك راشين خيريه در 48 صفحه و شمارگان 15هزار جلد براي كودكان پيش‌دبستاني و دبستان، با جلد معمولي به بهاي 12هزار ريال و با جلد سخت به بهاي 15هزار و پانصد ريال منتشر و روانه بازار كتاب شده است.
...................................................................................................
آقايان دكتر ناصربخت؛ وفاداري و مهدي مكاري كه جزو هيئت داوران همايش نمايشهاي تك نفره 28 مهر 87 بودند آرا خود را اعلام كردند .
در اين همايش به طور كلي 8 نمايش بازبيني شد كه " مجلس زره پوشي شمر" به كارگرداني محمد صمديان "منتشا" مهرداد هنرمند " نقل يك قصه " كاري از محمود ردايي ونقالي "رومئو و ژوليت" به كارگرداني حسين جمالي براي اجرا تاييد شدند.
نمايش هاي " آب شرمنده عباس" به كارگرداني مجيد رحمتي "نقل آگاممنون" مهديه شاهمرداي و "چو ايران نباشد تن من مباد " كاري از داريوش نصيري مشروط به اجراي اصلاحات شدند .
در بخش ويژه اين همايش نيز " پرده خواني شيخ صنعان و دختر ترسا"كار محسن ميرزاعلي اجرا خواهد شد .
هر يك از آثار راه يافته به مرحله آخر همايش كه ملزم به تعيين استاد راهنما هستند نيمه دوم آبان امسال كارهاي خود را به روي صحنه مي برند.
...................................................................................................
كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در دومين نمايشگاه ملي رسانه‌هاي ديجيتال حضوري فعال دارد.
به‌ گزارش روابط عمومي كانون، اين نمايشگاه از روز اول آبان در مصلاي امام خميني تهران آغاز به كار مي‌كند و كانون قرار است در دو بخش «بازي‌هاي رايانه‌اي» و «نرم‌افزارهاي چند رسانه‌اي» نمايشگاه حضور داشته باشد.
سال گذشته نيز غرفه كانون در نخستين دوره برپايي اين نمايشگاه با استقبال كودكان و نوجوانان علاقه‌مند به بازي‌هاي رايانه‌اي روبرو شد و امسال نيز غرفه‌اي 40 مترمربعي به ارايه نرم‌افزار‌هاي بازي كانون در اين نمايشگاه اختصاص يافته است.
همچنين قرار است كارشناسان كانون در حوزه سرگرمي‌هاي سازنده و بازي‌هاي رايانه‌اي با شركت در كارگاه‌ها و نشست‌هاي تخصصي حاشيه نمايشگاه ويژه كودكان و خانواده‌ها به طرح مباحثي در زمينه اهميت اين بازي‌ها و تأثير آن بر كودكان بپردازند.
در عين حال در دومين نمايشگاه ملي رسانه‌هاي ديجيتال، غرفه‌اي نيز به ارايه محصولات چند رسانه‌اي كانون زبان ايران به عنوان مؤسسه‌اي آموزشي وابسته به كانون اختصاص يافته است.
اين نمايشگاه از ساعت9 تا21 اول تا 10 آبان در مصلاي امام خميني برگزار مي‌شود ضمن اين كه برترين محصولات چندرسانه‌اي نمايشگاه 6 آبان و برترين بازي‌هاي رايانه‌اي كشور9 آبان معرفي خواهد شد.
...................................................................................................
دبيرخانه نخستين نمايشگاه هنرمندان معاصر ارامنه مستقر در موسسه فرهنگي هنر صبا اعلام كرد، به دليل استقبال هنرمندان، مهلت ارسال آثار به اين دبيرخانه تا 20 آبان تمديد شد .
به گزارش روابط عمومي موسسه فرهنگي هنري صبا وابسته به فرهنگستان هنر، دبيرخانه نخستين نمايشگاه هنر ارامنه اعلام كرد براي مشاركت وسيع هنرمندان مخاطب اين نمايشگاه مهلت ارسال آثار به اين دبيرخانه كه تا پايان مهر تعيين شده بود تا 20 آبان تمديد شد .
اين نــــمايشگاه كه بـــه ارائه آثاري از 50 سال هنر ارامنه مي پردازد، سعي در ايجاد جــريان هاي موثر و فراگير از مشاركت و تعامل هنرمندان مناطق و قوميت هاي مختلف ايران و بسترسازي فعاليتهاي هنري خلاق ، نوگرا و مستقل دارد .
نمايشگاه هنر ارامنه با نگاه ويژه به جريان هاي نوگرا در دو حوزه از هنرهاي تجسمي (نقاشي و عكاسي) پاييز امسال در نگارخانه هاي موسسه صبا در حجم و سطحي گسترده برگزار خواهد شد.
 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن