تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك عالم برتر از هزار عابد و هزار زاهد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804889862




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با گذشت ‪ ۶۷‬روز از انتخاب شهردار اهواز هنوز حكم وي صادر نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: با گذشت ‪ ۶۷‬روز از انتخاب شهردار اهواز هنوز حكم وي صادر نشده است
داخلي. اجتماعي. شوراي شهر.

حكم تاييد شهردار اهواز بعد از گذشت ‪ ۶۷‬روز از انتخاب وي به عنوان شهردار از سوي شوراي شهر اين كلانشهر، همچنان در وزارت كشور معلق مانده است.

"محمد رضا شمسايي" ‪ ۶۷‬روز پيش با هفت راي اعضاي شوراي به عنوان شهردار اهواز معرفي و شهردار سابق "حيدرنجفي فر" نيز با هفت نفر راي موافق از مجموع ‪ ۹‬عضو شوراي اسلامي اين شهر استيضاح و بركنارشد.

در آن جلسه "عبدالنبي شيربيگي" با هفت راي اعضاي شوراي شهربه عنوان سرپرست شهرداري اهواز منصوب شد.

حيدر نجفي فر شهردار سابق اهواز درآذرماه گذشته از سوي اعضاي شوراي شهر اهواز به عنوان شهردار اين كلانشهر انتخاب شده بود.

از زمان روي كار آمدن شوراي اسلامي شهر اهواز اين دومين شهردار است كه از سوي اعضاي شورا استيضاح و بركنار مي‌شود.

باگذشت اين مدت زمان از انتخاب شهردار اهواز و ارسال مدارك آن به وزارت كشور، هنوز حكم وي تاييد نشده و اين كلانشهر همچنان توسط سرپرست اداره مي شود.

اعضاي شوراي اسلامي شهر اهواز در هشتاد و هفتمين جلسه علني شوراي اسلامي شهراهوازدرخصوص مراحل استيضاح شهردارسابق وانتخاب شهرداراهواز ديدگاههاي خود را ارايه دادند.

رييس شوراي اسلامي شهر اهواز گفت: روند انتخاب شهردار اين كلانشهر كاملا قانوني بوده است.

"سيد حميد حسن زاده" افزود: تمامي اعضاي شورا كه به‌شمسايي راي داده‌اند تا اين لحظه منسجم هستند و هيچ يك از اين افراد از راي دادن به وي پشيمان نيست.

وي گفت: متاسفانه برخي به اين دليل كه منافعشان در شهر به خطر افتاده به عناوين مختلف به دنبال اختلال در كار شورا و شهر هستند.

حسن زاده ادامه داد: نگران وضعيت شهر، شورا و شهرداري هستيم، منتظر هستيم تا حكم شهردار از سوي وزارت كشور تاييد شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به گزارش "حيدر نجفي" شهردار سابق كلانشهر اهواز به وزارت كشور در خصوص هفت تن از اعضاي شوراي شهر اظهار داشت: از وي بدليل ارايه اين گزارش "سراسر كذب و دروغ" به داد شكايت خواهيم كرد.

ديگرعضو شوراي اسلامي شهراهوازنيز گفت: با گذشت بيش از دو ماه از انتخاب شمسايي به عنوان شهردار تا اين لحظه حكم وي توسط وزيركشور تاييد نشده، اين درحالي است كه وزارت كشور پس از ‪ ۴۰‬روز ازانتخاب شهردار نامه‌اي ارسال كرده كه مدارك شمسايي بايد از طريق استانداري و فرمانداري ارسال شود.

"رمضان منجزي" افزود: اين اقدام نيز از سوي شوراي شهر صورت گرفته و با اينكه بيش از‪ ۲۰‬روز است كه‌ازاين موضوع مي‌گذرد تاكنون هيچ خبري از تاييد حكم شهردار نيست.

وي اضافه كرد: در پيگيري اعضاي شوراي شهر نيز گفته مي‌شود كه جواب استعلام هاآماده‌است و ظرف يكي دو روز آينده حكم شهردار تاييد مي‌شود ولي هنوز خبري نيست.

منجزي گفت: متاسفانه برخي ازهمكاران ما همچنان كم لطفي كرده و با انجام مصاحبه‌هايي عنوان مي‌كنند كه عزل شهردارسابق و انتخاب شهردار جديد قانوني نبوده، اين درحالي است كه حتي وزارت كشور، استانداري و فرمانداري با پذيرفتن مصوبه شورا و انجام‌استعلامات آن عملا اين را پذيرفته‌اند كه شهردار منتخب، قانوني است.

عضو ديگر شوراي اسلامي شهر گفت: از استاندار به عنوان نماينده عالي دولت در استان مي‌خواهيم كه براي تسريع در گرفتن حكم شمسايي تلاش بيشتري كنند چرا كه اين مساله تاثير بسزايي در توسعه شهر اهواز خواهد داشت.

حجت‌الاسلام "سيد رضا فلاحي مقدم" افزود: برخي از اظهار نظرهايي كه در خصوص انتخاب شمسايي به عنوان شهردار اهواز در برخي از مصاحبه‌ها و اظهار نظرها مي شود غير مسوولانه است و با هيچ منطقي سازگار نيست.

وي اضافه كرد: برخي از دوستان بايد موضوع تضعيف شورا درخدشه وارد ساختن به كار شورا را بايد از دستور كارشان خارج نمايند.

فلاحي مقدم گفت: در شرايطي كه وزارت كشور، استانداري و فرمانداري روند استيضاح شهردار سابق و انتخاب شهردار جديد را قانوني دانسته و در آن هيچ اشكالي وارد نمي‌كنند جاي تعجب دارد كه برخي ازهمكارانمان درخصوص استيضاح و انتخاب شهرداران تشكيك ايجاد كرده و اذهان را به بيراهه مي‌برند.

وي ادامه داد: اگر خلايي در كار شورا براي انتخاب و استيضاح شهرداران وجود داشت نهادهاي نظارتي با تمام دقت نظري كه دارند اشكال گرفته و جلوي استيضاح و انتخاب شهردار جديد را مي‌گرفتند.

فلاحي مقدم گفت: اكنون كه درآستانه تنفيذ شهردارجديد هستيم اين نوع مصاحبه‌ها جزتضعيف شورا و مردم نتيجه ديگري در بر نخواهد داشت.

"داريوش ممبيني" يكي ديگرازاعضاي شوراي اسلامي شهراهواز گفت: درخصوص انتخاب شهردار ازديدگاه من شورا همچنان به اشتباه خود ادامه مي‌دهد و اين به ضرر شهر و نهاد شورا است.

وي اضافه كرد: وزارت كشوربايد طبق قانون درمدت ‪ ۱۰‬روزپس ازمعرفي شهردار در صورت مخالف ياموافق بودن، نظرخود رااعلام مي‌كرد و اعلام نشدن از سوي وزارت كشور به‌منزله موافقت تلقي شده و شوراي شهرنبايد بيش‌ازاين درمعارفه شهردار تاخير كند.

ممبيني گفت: شورا بايد براساس قانون پيش مي‌رفته و شهردارش را معرفي مي كرد، براساس قانون شهردار كلانشهر اهوازانتخاب و از نظر وزارت كشور تاييد شده است.

وي افزود: شوراي شهراهواز ضرب‌الاجلي براي وزارت كشور تعيين كند و در صورتي كه اين وزارتخانه نسبت به امضاوتنفيذ حكم شمسايي به عنوان شهردار، اقدام نكند، شوراي شهر شهردار را معارفه كند.ك/‪۶۴۰/۷۱۵۳ ۴‬
 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن